Jumbo hervat ombouw C1000-winkels

Jumbo hervat ombouw C1000-winkels
De Nederlandse supermarktketen Jumbo hervat de ombouw van de overgenomen C1000-winkels in september. Die maand gaan er zes winkels over naar Jumbo, terwijl twee bestaande Jumbo-winkels worden gemoderniseerd.

Jumbo zet door ondanks protest

Dat meldt Jumbo in een persbericht. Het gaat om de C1000-supermarkten in Landgraaf, Oegstgeest, Breukelen, Hedel, Glanerbrug en De Lier. Daarmee lijkt Jumbo een duidelijk signaal te willen afgeven, want in de vakmedia verschenen de laatste weken steeds meer verhalen over verzet bij C1000-ondernemers tegen de ombouw. Een club van honderd verscheen daarbij op het toneel die op een aantal vlakken verbetering van de voorwaarden eist.


Aanleiding zijn de naar verluid tegenvallende omzetten bij veel van de winkels die eerder dit jaar zijn omgebouwd. Al blijft dit niet beperkt tot C1000-winkels die tegenwoordig Jumbo op de pui hebben staan, ook de naar Albert Heijn en Coop verbouwde winkels hebben hier last van. Klanten wijken immers uit naar nog bestaande C1000-winkels of kiezen voor een andere supermarkt. Reden daarvoor is wellicht dat C1000 een actiesupermarkt is, terwijl Jumbo juist met 'every day low pricing' werkt en dus weinig aanbiedingen heeft.

 

"Jumbo blijft groeien"

Met de aankondiging van de ombouw van nieuwe winkels, die veelal in handen van zelfstandige ondernemers zijn, lijkt Jumbo nu te willen aantonen dat toch niet alle ondernemers de overgang naar Jumbo vrezen. Topman Frits van Eerd zegt dan ook trots te zijn op de nieuwe aanwinsten.

 

"Jumbo blijft groeien. Met de overname van C1000 brengen we de beste elementen van Jumbo en C1000 samen onder één versterkt Jumbo-merk. Zo verrijken we onze unieke Jumbo-formule (de laagste prijs, het grootste assortiment en de beste service) met de beste elementen van C1000", aldus van Eerd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Soms grote prijsverschillen tussen Albert Heijn België en Nederland

17/10/2017

Uit een analyse van marktonderzoeker Daltix blijkt dat er forse verschillen zitten in het assortiment en de prijzen van Albert Heijn in België en Nederland. Sommige producten zijn over de grens tot drie keer duurder.

Lidl Nederland wil meer vrouwen in leidinggevende posities

17/10/2017

Lidl Nederland heeft het charter ‘Talent naar de Top’ ondertekent, dat streeft naar meer vrouwen in leidinggevende functies. Het doel is om binnen drie jaar minstens 30 procent van die functies met vrouwen in te vullen.

Danone groeit vooral dankzij prijsstijgingen

17/10/2017

De omzet van Danone is in het derde kwartaal met 16,6% gestegen naar 6,454 miljard euro. Die sterke groei was wel vooral te danken aan de overname van WhiteWave: op vergelijkbare basis was de groei 4,7%.

Walmart bespaart dankzij nieuwe zakjes en kassatickets

17/10/2017

De Amerikaanse warenhuisketen Walmart heeft 27 miljoen dollar (23 miljoen euro) bespaard dankzij enkele kleine wijzigingen aan de plastic zakjes en de kassatickets. Ook de investeringen in e-commerce worden stilaan lager.

Waarom veganisme een uitdaging is voor foodretailers

12/10/2017

Zijn veganisten een groeiende doelgroep om rekening mee te houden? Moeten supermarkten veganistische winkelformules of winkelafdelingen voorzien? We zien steeds meer – voorzichtige – pogingen.

NVWA: "Toch geen probleem met naamgeving Vegetarische Slager"

12/10/2017

De Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) heeft zijn verontschuldigingen aangeboden aan de Vegetarische Slager. Er is ook volgens de NVWA immers geen nood om de "verwarrende" naamgeving van producten aan te passen.

Back to top