Jumbo hervat ombouw C1000-winkels

Jumbo hervat ombouw C1000-winkels
De Nederlandse supermarktketen Jumbo hervat de ombouw van de overgenomen C1000-winkels in september. Die maand gaan er zes winkels over naar Jumbo, terwijl twee bestaande Jumbo-winkels worden gemoderniseerd.

Jumbo zet door ondanks protest

Dat meldt Jumbo in een persbericht. Het gaat om de C1000-supermarkten in Landgraaf, Oegstgeest, Breukelen, Hedel, Glanerbrug en De Lier. Daarmee lijkt Jumbo een duidelijk signaal te willen afgeven, want in de vakmedia verschenen de laatste weken steeds meer verhalen over verzet bij C1000-ondernemers tegen de ombouw. Een club van honderd verscheen daarbij op het toneel die op een aantal vlakken verbetering van de voorwaarden eist.


Aanleiding zijn de naar verluid tegenvallende omzetten bij veel van de winkels die eerder dit jaar zijn omgebouwd. Al blijft dit niet beperkt tot C1000-winkels die tegenwoordig Jumbo op de pui hebben staan, ook de naar Albert Heijn en Coop verbouwde winkels hebben hier last van. Klanten wijken immers uit naar nog bestaande C1000-winkels of kiezen voor een andere supermarkt. Reden daarvoor is wellicht dat C1000 een actiesupermarkt is, terwijl Jumbo juist met 'every day low pricing' werkt en dus weinig aanbiedingen heeft.

 

"Jumbo blijft groeien"

Met de aankondiging van de ombouw van nieuwe winkels, die veelal in handen van zelfstandige ondernemers zijn, lijkt Jumbo nu te willen aantonen dat toch niet alle ondernemers de overgang naar Jumbo vrezen. Topman Frits van Eerd zegt dan ook trots te zijn op de nieuwe aanwinsten.

 

"Jumbo blijft groeien. Met de overname van C1000 brengen we de beste elementen van Jumbo en C1000 samen onder één versterkt Jumbo-merk. Zo verrijken we onze unieke Jumbo-formule (de laagste prijs, het grootste assortiment en de beste service) met de beste elementen van C1000", aldus van Eerd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Private-equitybedrijf KKR dicht bij overname margarines Unilever

15/12/2017

Unilever en het private-equitybedrijf KKR hebben een deal bereikt voor de overname van de margarinedivisie van Unilever. KKR zou ongeveer 6,8 miljard euro neertellen en de transactie moet midden volgend jaar afgerond zijn.

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen

15/12/2017

Heineken gaat het Belgische biermerk Mort Subite wereldwijd aan de man proberen te brengen. Dat deed het eerder ook al met Affligem en dat werd een groot succes. Mort Subite wordt beschikbaar in alle landen waar Heineken te vinden is.

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Analyse: Hoe Colruyt Group zich wapent voor een prijsoorlog

14/12/2017

Ondanks krimpende marges zal Colruyt niet afstappen van zijn laagsteprijsgarantie: om een eventuele prijsoorlog te financieren zoekt de retailer zijn heil in automatisering, productiviteitswinst en iets kleinere winkels.

Albert Heijn stopt met AH to go in Duitsland

14/12/2017

Albert Heijn heeft besloten om zijn Duitse gemakswinkels van AH to go te sluiten. Volgens het supermarktbedrijf heeft de keten er te weinig ruimte om te groeien. AH to go is al vijf jaar actief in Duitsland.

Back to top