Jumbo kiest voor prijsgarantie in vlees

Jumbo kiest voor prijsgarantie in vlees

Supermarktketen Jumbo zet voor het eerst zijn laagsteprijsgarantie in bij de slagerij. Vooralsnog gaat het om een garantie voor vijftien producten.

Ombouw C1000-Jumbo aanleiding tot garantie

De naar Jumbo omgebouwde C1000 van topondernemer Edward Hamers in Oirschot heeft de primeur met de nieuwe prijsgarantie. Deze vormt een belangrijk onderdeel van de formule van Jumbo, maar gold tot nu toe alleen voor producten die makkelijk vergelijkbaar zijn met artikelen in het assortiment van concurrenten. In de praktijk betekent dit dat de laagste prijsgarantie tot nu toe vooral voor A-merkproducten gold.

 

De nieuwe garantie wordt ook naar bestaande Jumbo-winkels uitgebreid. De door Jumbo overgenomen keten C1000 geldt als de grootste slagerij van Nederland. De vleesafdeling scoort enorm goed en heeft een sterk prijsimago. Met de nieuwe garantie lijkt Jumbo te proberen om de vleesklanten vast te houden bij omgebouwde winkels. Eerder al besloot Albert Heijn dat de slagers bij omgebouwde C1000's op de winkelvloer mogen blijven. De marktleider werkt zelf voornamelijk met voorverpakt vlees.

 

Volgens Frank Haagsman van Jumbo geldt de garantie voorlopig voor een vijftiental producten, vooral hardlopers als gehakt, karbonade en verse worst. "Deze producten zijn extra scherp geprijsd met de garantie dat het elders niet goedkoper is. Dat doen we omdat, zeker voor C1000-winkels die Jumbo worden, prijscommunicatie bij vers vlees belangrijk is." Hij sluit niet uit dat op termijn ook bij andere versgroepen met prijsgaranties wordt gewerkt, maar daarover zijn nog geen besluiten genomen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Lidl schroeft Amerikaanse ambitie terug

18/01/2018

Lidl hoopte tegen deze zomer een honderdtal vestigingen te hebben in de Verenigde Staten, maar nu moet de discountketen zijn ambitie voor het eerste jaar over de plas terugschroeven. Momenteel hebben de Duitsers 49 vestigingen in de Verenigde Staten.

Carrefour zet punt achter moeilijk jaar

17/01/2018

Ondanks verbetering in het vierde kwartaal heeft de groep Carrefour een bijzonder moeilijk jaar achter de rug. Ook in België kon de retailer niet groeien. Het is nu uitkijken naar de maatregelen die CEO Bompard volgende week aankondigt.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Nutella eet Amerikaanse chocoladetak Nestlé op

17/01/2018

Nestlé heeft in Ferrero een koper gevonden voor zijn Amerikaanse chocolade-afdeling. Voor 2,4 miljard euro wordt de producent van Nutella de derde grootste chocoladeproducent ter wereld en kan Nestlé zich in de VS op gezondere producten gaan concentreren.

Back to top