Jumbo kiest voor prijsgarantie in vlees

Jumbo kiest voor prijsgarantie in vlees

Supermarktketen Jumbo zet voor het eerst zijn laagsteprijsgarantie in bij de slagerij. Vooralsnog gaat het om een garantie voor vijftien producten.

Ombouw C1000-Jumbo aanleiding tot garantie

De naar Jumbo omgebouwde C1000 van topondernemer Edward Hamers in Oirschot heeft de primeur met de nieuwe prijsgarantie. Deze vormt een belangrijk onderdeel van de formule van Jumbo, maar gold tot nu toe alleen voor producten die makkelijk vergelijkbaar zijn met artikelen in het assortiment van concurrenten. In de praktijk betekent dit dat de laagste prijsgarantie tot nu toe vooral voor A-merkproducten gold.

 

De nieuwe garantie wordt ook naar bestaande Jumbo-winkels uitgebreid. De door Jumbo overgenomen keten C1000 geldt als de grootste slagerij van Nederland. De vleesafdeling scoort enorm goed en heeft een sterk prijsimago. Met de nieuwe garantie lijkt Jumbo te proberen om de vleesklanten vast te houden bij omgebouwde winkels. Eerder al besloot Albert Heijn dat de slagers bij omgebouwde C1000's op de winkelvloer mogen blijven. De marktleider werkt zelf voornamelijk met voorverpakt vlees.

 

Volgens Frank Haagsman van Jumbo geldt de garantie voorlopig voor een vijftiental producten, vooral hardlopers als gehakt, karbonade en verse worst. "Deze producten zijn extra scherp geprijsd met de garantie dat het elders niet goedkoper is. Dat doen we omdat, zeker voor C1000-winkels die Jumbo worden, prijscommunicatie bij vers vlees belangrijk is." Hij sluit niet uit dat op termijn ook bij andere versgroepen met prijsgaranties wordt gewerkt, maar daarover zijn nog geen besluiten genomen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zwak eerste kwartaal voor General Mills

21/09/2017

De Amerikaanse voedingsproducent General Mills, bekend van merken als Yoplait, Cheerios en Häagen-Dazs, heeft er een teleurstellend kwartaal op zitten. Zowel de omzet als de winst ging achteruit.

Voedingsproducenten willen houdbaarheidsdatum duidelijker aangeven

21/09/2017

Een groep van 400 voedingsproducenten, die samen actief zijn in meer dan zeventig landen, wil tegen 2020 de aanduiding van de houdbaarheidsdatum op verpakkingen vereenvoudigen en zo voedselverspilling tegengaan.

Belg Olivier Van den Bossche krijgt topfunctie bij Metro

21/09/2017

De Belg Olivier Van den Bossche gaat aan de slag bij het Duitse Metro en krijgt daar een topfunctie. Hij wordt ‘operating partner’ bij Metro Cash & Carry en komt zo aan het hoofd te staan van een aantal landen waar die actief is.

Valora neemt Backwerk over

20/09/2017

Het Zwitserse Valora neemt de Duitse bakkerijketen Backwerk over van investeerder EQT. De formule die in Nederland dertien vestigingen heeft, is actief in diverse Europese landen en wil nu verder uitbreiden.

Boni sluit eigen webshop

19/09/2017

Supermarktketen Boni heeft besloten om de eigen webshop stop te zetten. Boni had al sinds 2011 een eigen webshop, maar gaat het nu op een andere manier aanpakken. Online zal het (voorlopig) enkel nog via Picnic te vinden zijn.

Alpro schrapt Amerikaanse sojabonen

19/09/2017

Sojadrankenfabrikant Alpro koopt zijn sojabonen alleen nog bij producenten in Europa en Canada, om er zeker van te zijn dat ze niet genetisch gemodificeerd zijn. Bonen uit de VS komen er niet meer in, Nederland plukt mee de vruchten.

Back to top