Jumbo kiest voor prijsgarantie in vlees

Jumbo kiest voor prijsgarantie in vlees

Supermarktketen Jumbo zet voor het eerst zijn laagsteprijsgarantie in bij de slagerij. Vooralsnog gaat het om een garantie voor vijftien producten.

Ombouw C1000-Jumbo aanleiding tot garantie

De naar Jumbo omgebouwde C1000 van topondernemer Edward Hamers in Oirschot heeft de primeur met de nieuwe prijsgarantie. Deze vormt een belangrijk onderdeel van de formule van Jumbo, maar gold tot nu toe alleen voor producten die makkelijk vergelijkbaar zijn met artikelen in het assortiment van concurrenten. In de praktijk betekent dit dat de laagste prijsgarantie tot nu toe vooral voor A-merkproducten gold.

 

De nieuwe garantie wordt ook naar bestaande Jumbo-winkels uitgebreid. De door Jumbo overgenomen keten C1000 geldt als de grootste slagerij van Nederland. De vleesafdeling scoort enorm goed en heeft een sterk prijsimago. Met de nieuwe garantie lijkt Jumbo te proberen om de vleesklanten vast te houden bij omgebouwde winkels. Eerder al besloot Albert Heijn dat de slagers bij omgebouwde C1000's op de winkelvloer mogen blijven. De marktleider werkt zelf voornamelijk met voorverpakt vlees.

 

Volgens Frank Haagsman van Jumbo geldt de garantie voorlopig voor een vijftiental producten, vooral hardlopers als gehakt, karbonade en verse worst. "Deze producten zijn extra scherp geprijsd met de garantie dat het elders niet goedkoper is. Dat doen we omdat, zeker voor C1000-winkels die Jumbo worden, prijscommunicatie bij vers vlees belangrijk is." Hij sluit niet uit dat op termijn ook bij andere versgroepen met prijsgaranties wordt gewerkt, maar daarover zijn nog geen besluiten genomen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


FMCG-consumptie groeit, prijzen stijgen

24/11/2017

Voor dagelijkse producten als voeding, verzorging en huishoudproducten stegen de verkoopprijzen voor de Europese consumenten met 2,5% in het derde kwartaal van 2017. De sterkste stijging in vier jaar.

Dure cognacs van Rémy Cointreau doet het goed in Azië

23/11/2017

De Franse drankengroep Rémy Cointreau pakt uit met uitstekende cijfers: vooral de duurdere flessen cognac gaan vlot over de toonbank. Zeker in China, Japan en Singapore is de groei opzienbarend.

Onlineverkoop FMCG verder in de lift

22/11/2017

Volgens nieuwe cijfers van Kantar Worldpanel groeien online boodschappen met 30%, terwijl de totale markt met slechts 1,3% vooruitgaat. E-commerce heeft nu een aandeel van 4,6% in FMCG. Tegen 2025 zal dat 10% zijn, goed voor 145 miljard euro.

Nestlé denkt aan overname Hain Celestial

22/11/2017

Nestlé zou interesse hebben in een overname van Hain Celestial, een Amerikaanse voedingsbedrijf dat zich richt op de productie van natuurlijke en vegetarische voeding. De waarde van het bedrijf wordt op ongeveer 3,5 miljard euro geschat.

Akkoord over arbeidsvoorwaarden bij Unox-fabriek

22/11/2017

De vakbonden, Unilever en Zwanenberg Food Group hebben een akkoord bereikt rond de arbeidsvoorwaarden voor het personeel van de Unox-fabriek in Oss. Unilever verkoopt die fabriek aan Zwanenberg en dat zorgde voor problemen.

Utrecht Centraal krijgt KitKat Chocolatory

21/11/2017

In het station Utrecht Centraal opent eind deze maand een KitKat Chocolatory. Dat is een winkel waar je de bekende snoepreep in heel wat verschillende vormen kan vinden. De pop-up is geopend tot 23 december.

Back to top