Jumbo kiest voor prijsgarantie in vlees | RetailDetail

Jumbo kiest voor prijsgarantie in vlees

Jumbo kiest voor prijsgarantie in vlees

Supermarktketen Jumbo zet voor het eerst zijn laagsteprijsgarantie in bij de slagerij. Vooralsnog gaat het om een garantie voor vijftien producten.

Ombouw C1000-Jumbo aanleiding tot garantie

De naar Jumbo omgebouwde C1000 van topondernemer Edward Hamers in Oirschot heeft de primeur met de nieuwe prijsgarantie. Deze vormt een belangrijk onderdeel van de formule van Jumbo, maar gold tot nu toe alleen voor producten die makkelijk vergelijkbaar zijn met artikelen in het assortiment van concurrenten. In de praktijk betekent dit dat de laagste prijsgarantie tot nu toe vooral voor A-merkproducten gold.

 

De nieuwe garantie wordt ook naar bestaande Jumbo-winkels uitgebreid. De door Jumbo overgenomen keten C1000 geldt als de grootste slagerij van Nederland. De vleesafdeling scoort enorm goed en heeft een sterk prijsimago. Met de nieuwe garantie lijkt Jumbo te proberen om de vleesklanten vast te houden bij omgebouwde winkels. Eerder al besloot Albert Heijn dat de slagers bij omgebouwde C1000's op de winkelvloer mogen blijven. De marktleider werkt zelf voornamelijk met voorverpakt vlees.

 

Volgens Frank Haagsman van Jumbo geldt de garantie voorlopig voor een vijftiental producten, vooral hardlopers als gehakt, karbonade en verse worst. "Deze producten zijn extra scherp geprijsd met de garantie dat het elders niet goedkoper is. Dat doen we omdat, zeker voor C1000-winkels die Jumbo worden, prijscommunicatie bij vers vlees belangrijk is." Hij sluit niet uit dat op termijn ook bij andere versgroepen met prijsgaranties wordt gewerkt, maar daarover zijn nog geen besluiten genomen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.