Jumbo komt met kleinere versie Foodmarkt | RetailDetail

Jumbo komt met kleinere versie Foodmarkt

Jumbo komt met kleinere versie Foodmarkt

De Jumbo Foodmarkt in Breda, een mix tussen supermarkt en horecaconcept, krijgt een doorvertaling naar een kleiner winkeloppervlak. De eerste vestiging opent op woensdag 19 maart de deuren in Maastricht.

Dubbele primeur voor Maastricht

Het betreft een voormalige C1000-supermarkt, die op dit moment wordt omgebouwd. De Jumbo Foodmarkt in Breda is 4300 m² groot, terwijl de heropende Jumbo in Maastricht het concept op 1900 m² gaat uitvoeren, meldt Levensmiddelenkrant. "Muurschilderingen tonen het versassortiment en medewerkers bereiden ter plekke verse broodjes, gebak met vers fruit en pizza’s", aldus de ondernemer.

 

Verschillende elementen uit Breda zijn eerder al toegepast in andere C1000-supermarkten die naar Jumbo omgebouwd zijn. Ook is Jumbo druk bezig met de bouw van een tweede Jumbo Foodmarkt achter het Centraal Station in Amsterdam. De winkel in Maastricht wordt wel een dubbele primeur: naast de eerste doorvertaling op kleiner oppervlak, is het ook de eerste Jumbo Foodmarkt in handen van een zelfstandige ondernemer.

 

Loonkosten probleem voor Foodmarkt-concept?

De winkel in Breda geldt als revolutionaire supermarkt voor de Nederlandse markt en trekt ook internationaal de aandacht. Supermarktexperts wijzen wel op de hoge loonkosten die met het concept gemoeid zijn en vermoeden dat de eigenaarsfamilie Van Eerd forse verliezen moet afboeken op de winkel in Breda.

 

Ondernemer Manniën, de eigenaar van de nieuwe Foodmarkt, denkt echter de loonkosten goed onder controle te kunnen houden en het concept winstgevend te kunnen exploiteren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.