Jumbo lanceert soepen met misvormde groenten | RetailDetail

Jumbo lanceert soepen met misvormde groenten

Jumbo lanceert soepen met misvormde groenten

Supermarktketen Jumbo lanceert vier soepen die zijn gemaakt van tomaten, wortels en bieten die een afwijkende vorm of grootte hebben of waarvan overproductie is.

Goed ingredient voor soep

De groenten worden soms afgekeurd, maar smaken nog prima en zijn daarmee een goed ingrediënt voor soep. Er zijn vier varianten verkrijgbaar: zachte tomatensoep met honing en tijm, kruidige tomatensoep met basilicum, frisse wortelsoep met sinaasappel en limoenblad en rode bietensoep met honing en citroensap. De soepen worden exclusief voor Jumbo geproduceerd door Four Seasons Food, kosten 1,99 euro per zak en dragen het voedselkeuzelogo het Vinkje.

 

“De vier nieuwe soepen zijn een concreet voorbeeld van hoe we voedselverspilling kunnen terugdringen”, aldus directeur commercie Ed van de Weerd. “Wij vinden het belangrijk om een bijdrage te leveren aan de wereld om ons heen, nu en in de toekomst. We leven in een wereld waar schaarste aan eten en grondstoffen een probleem is. We willen dus dat er zo min mogelijk eetbaar voedsel wordt weggegooid en stimuleren leveranciers in de keten en klanten thuis dat ook niet te doen”.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.