Jumbo maakt vleesassortiment duurzamer | RetailDetail

Jumbo maakt vleesassortiment duurzamer

Jumbo maakt vleesassortiment duurzamer

Supermarktketen Jumbo gaat vanaf 1 september varkensvlees verkopen met één ster van het Beter Leven keurmerk van de Dierenbescherming. Jumbo wil vanaf 2017 enkel nog maar duurzaam vlees in de schappen, indien mogelijk met het Beter Leven keurmerk.

"Mooie stap vooruit"

"Ons uitgangspunt is dat de producten die bij Jumbo in de schappen liggen geproduceerd zijn met zorg voor mens, dier en milieu. Met dit duurzamere varkensvlees zetten we een mooie stap vooruit. En hier blijft het zeker niet bij, want we werken doorlopend aan verdergaande ontwikkelingen op het gebied van verduurzaming van vlees", zegt algemeen directeur Frits van Eerd.

 

Varkensvlees met 1 ster van Beter Leven betekent dat de varkens meer ruimte hebben gehad in de stallen en dat de boeren zorgen voor afleiding, zodat de dieren zich niet vervelen. Ook worden de mannetjes niet gecastreerd en wordt de rit naar de slachterij korter gehouden.

 

Er zullen ook nog varkensvleesproducten zijn waar het keurmerk nog niet op van toepassing is. Het gaat daarbij over producten waar veel vraag naar is, maar waarvan er minder beschikbaar is. Jumbo geeft zelf het voorbeeld van varkenshaasjes, waarvan elk varken er maar twee heeft. In de toekomst moeten indien mogelijk ook die producten het keurmerk krijgen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.