Jumbo neemt zelfstandige vestigingen La Place over

Jumbo neemt zelfstandige vestigingen La Place over

Supermarktgroep Jumbo koopt La Place, de restaurantketen van het failliete V&D. Jumbo neemt alle losstaande vestigingen van La Place over en gaat deze onder het La Place-merk uitbaten. Over de vestigingen in V&D-warenhuizen lopen de gesprekken nog.

 

"La Place sluit naadloos aan"

Volgens Frits van Eerd, CEO van Jumbo Groep Holding, is La Place een geweldige aanwinst voor het Jumbo-concern: “La Place sluit naadloos aan bij onze ambitie om onze klanten het allerbeste op het gebied van food te bieden en hun verwachtingen daarmee te overtreffen. Wij hebben veel bewondering en respect voor de La Place-formule, de organisatie en haar medewerkers. Wij delen dezelfde passie voor lekker, vers en gezond eten én voor onze klanten. Jumbo en La Place zijn beide sterke merken en kunnen samen de markt van food verder gaan veroveren.”

 

Ook Bart van den Nieuwenhof, managing director van La Place, zegt verheugd te zijn over de overname door Jumbo. “Een betere uitkomst en mooier perspectief hadden wij niet durven dromen. Jumbo en La Place zijn zeer complementair aan elkaar en zullen elkaar echt gaan versterken. Na tijden van onzekerheid kijk ik nu vol vertrouwen naar onze gezamenlijke toekomst.” Het Jumbo-concern zegt de ambitie te hebben om La Place en Jumbo wederzijds met elkaar te versterken, waarbij wordt gekeken naar uitwisseling van modules, producten en concepten voor de klant. 

 

Tien à vijftien vestigingen worden stopgezet

Jumbo zegt daarbij "veruit de meeste stand alone-vestigingen van La Place onder het La Place merk te blijven exploiteren". Maar dus niet allemaal, want volgens Jumbo zullen 5 tot 10 vestigingen na de overname niet worden gecontinueerd.

 

Van Eerd ziet vooral veel synergievoordelen in de combinatie La Place en Jumbo: “De traditionele scheiding tussen supermarkten en foodhoreca is aan het verdwijnen. Onze klanten willen zelf bepalen waar, wanneer en wat ze eten. Nieuwe convenience-ontwikkelingen zoals ‘eat it or take it’-concepten, maar ook e-commerce, bieden tal van mogelijkheden om hier nog beter op in te spelen. Hoewel het nog te vroeg is om hier concreet in te zijn, is het voor ons duidelijk dat hier heel veel kansen liggen”, aldus Van Eerd. 

 

Beide formules blijven naast elkaar bestaan en zullen vanuit twee eigen organisaties worden aangestuurd onder leiding van de Raad van Bestuur van Jumbo Groep, zo meldt Jumbo nog.