Jumbo opent volgende week nieuw concept Foodmarkt City | RetailDetail

Jumbo opent volgende week nieuw concept Foodmarkt City

Jumbo opent volgende week nieuw concept Foodmarkt City
Shutterstock

Dinsdag gaat in Groningen de eerste vestiging open van Foodmarkt City by Jumbo. Dat is het nieuwe stadsconcept van de supermarktketen, waarbij het ook samenwerkt met restaurantketen La Place, dat sinds een tijdje in handen is van Jumbo.

Verschillende eetoplossingen

Het nieuwe concept bevat veel elementen van het grotere Foodmarkt, maar brengt ook een aantal innovaties met zich mee. Zo wordt het de eerste supermarkt van Jumbo waaruit warme maaltijden zullen worden bezorgd en is het de eerste Jumbo waar self-checkout aanwezig is. De bedoeling van het nieuwe concept is om klanten in steden, die meestal enkel bezig zijn met wat ze die avond eten en minder met boodschappen voor een hele week, voldoende oplossingen te bieden.

 

“Wij hebben de combinatie gezocht tussen elementen uit de Foodmarkt-keuken en La Place, zodat klanten elk moment van de dag kunnen kiezen uit verschillende eetoplossingen”, zegt formuledirecteur Ralph Bertrand aan Distrifood. Daarom zijn er in het centrum van de winkel ook verschillende keukens te vinden, waar onder andere sushi, pizza en broodjes kunnen worden gekocht. Er is daarnaast ook een heel assortiment ‘ultraverse’ producten aanwezig, zoals yoghurt en sapjes.

 

Ter plaatse opeten

“Als klant kun je twee dingen doen: iets afrekenen en meenemen of het direct opeten in het Foodcafé. Dat is een transparante ruimte met veel glas en uitzicht op de Grote Markt. Bij de kassa’s kunnen klanten zelf afrekenen”, aldus Bertrand.

 

La Place heeft op vlak van die verse voeding een belangrijke inbreng. “Wij brengen alles mee wat met deeg te maken heeft. Dat gaat niet alleen over het product, maar ook over werkmethodiek en opleiding. Daarnaast zijn er La Place-producten, als worstenbrood, gebak en versgemalen koffie, die we terugzien in de winkel”, stelt algemeen directeur Bart van den Nieuwenhof.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.