Jumbo richt Belgische vennootschap op | RetailDetail

Jumbo richt Belgische vennootschap op

Jumbo richt Belgische vennootschap op
Foto Jumbo

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

 

Nieuwe stap

De krant De Tijd ontdekte de nieuwe dochtervennootschap van de Nederlandse supermarktketen in een bijlage van het Belgisch Staatsblad. Hiermee zet de retailer dus een nieuwe stap richting Belgische markt. Geruchten over de Belgische ambities van Jumbo doken op in het najaar van 2017: toen beweerde het bedrijf nog dat het de eerste jaren geen concrete stappen zou zetten, maar vastgoedmakelaars vertelden aan RetailDetail dat de zoektocht naar wel dertig geschikte panden wel degelijk was begonnen.

 

Wat later bleek de keten zelfs al een pand te hebben gevonden, in een nieuw retailpark in het Limburgse Bree. Een officiële bevestiging kwam er nooit, ook al publiceerde Jumbo dit voorjaar wel een vacature voor een Belgische vastgoedmanager.

 

Jumbo is de nummer twee op de Nederlandse markt, na Albert Heijn. Het bedrijf is eigendom van de familie Van Eerd, die ook de restaurantketen La Place in handen heeft. Naast klassieke supermarkten die variëren van 800 tot 1800 m² heeft Jumbo ook kleinere Jumbo City stadswinkels en vier grote vestigingen van Jumbo Foodmarkt, winkels die horeca-elementen toevoegen om van winkelen een belevenis te maken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Coolblue haalt 311 miljoen euro Belgische omzet

15/06/2018

De Nederlandse elektronicaretailer Coolblue realiseerde vorig jaar in België een recordomzet van 311 miljoen euro. Het bedrijf maakt ook bekend nieuwe, lokale depots te openen voor de uitrol van witgoed in Wallonië. 

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Karstadt wil het warenhuis heruitvinden in Berlijn-Tegel

12/06/2018

Karstadt opent op de Berlijnse luchthaven Tegel voor het eerst in dertig jaar een gloednieuw warenhuis in de hoofdstad. De nieuweling moet een baken van vernieuwing worden, met een uniek aanbod dat volledig is aangepast aan de locatie.