Jumbo sust conflict met Nettorama

Jumbo sust conflict met Nettorama

Het conflict tussen Jumbo en Nettorama over de kassabonnen van Jumbo lijkt uit de wereld. In plaats van "net zo goedkoop als Nettorama" komt er "Altijd de goedkoopste dankzij onze laagsteprijsgarantie" op de bonnen te staan.

Nettorama-directeur Jaap Bastmeijer had eerder gedreigd met juridische stappen tegen Jumbo. Volgens hem blijkt uit alle onderzoeken dat zijn formule goedkoper is dan Jumbo en de claim op de kassabonnen derhalve onjuist is. De teksten werden door Jumbo in verschillende supermarkten in Noord-Brabant gebruikt. Volgens een woordvoerder van Jumbo waren de teksten in november een reactie op publicaties van Nettorama waarin deze keten beweerde 4 procent goedkoper te zijn dan Jumbo.

 

Het bedrijf uit Veghel blijft ook bij zijn standpunt. "Jumbo heeft met haar communicatie nogmaals benadrukt dat haar laagsteprijsgarantie óók van toepassing is in vestigingsplaatsen waar zij Nettorama tegenkomt. Ook daar geldt: Elders blijvend goedkoper? Jumbo past de prijs aan en de klant krijgt het product gratis mee. Dit betekent dus dat Jumbo minstens zo goedkoop, zo niet goedkoper is dan Nettorama", aldus de woordvoerder.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Wakker Dier start campagne tegen kiloknallen Albert Heijn

18/08/2017

Omdat Albert Heijn blijft stunten met kiloknallers, start dierenbeschermer Wakker Dier deze week een TV spot tegen de supermarktketen. De hoofdrol is voor een kiloknallerkip die haar hele leven in een dichte schuur leeft met vele andere lotgenoten per vierkante meter en nooit buiten komt.

Twaalfde groeikwartaal op rij voor Walmart

17/08/2017

’s Werelds grootste supermarktketen, het Amerikaanse Walmart, heeft het voorbije kwartaal de analistenverwachtingen overtroffen en legt voor het twaalfde kwartaal op rij mooie groeicijfers voor. Motor was de sterke groei online.

FrieslandCampina doet vruchtendranken van de hand

17/08/2017

Zuivelbedrijf FrieslandCampina heeft zijn vruchtendrankdivisie, waartoe onder andere het merk Appelsientje behoort, van de hand gedaan. Die komt nu in handen van het Nederlandse investeringsbedrijf Standard Investment.

Dick Boer: “Delhaize zal een beetje van zijn vrijheid kwijtraken”

17/08/2017

Een jaar na de fusie van Ahold met Delhaize blikt topman Dick Boer in de Nederlandse zakenkrant FD terug op het voorbije jaar. “We hebben ongelooflijk veel bereikt”, zegt de Nederlander, maar “Delhaize zal een beetje van zijn vrijheid kwijtraken.”

Prinsen Food Group neemt Duitse concurrent over

17/08/2017

De Nederlandse Prinsen Food Group, die voornamelijk voeding in poedervorm produceert, heeft het Duitse Gustav Berning overgenomen. Dat is een van de grootste producenten van voedingsrepen in Europa.

Albert Heijn haalt kazen uit de rekken na dispuut

16/08/2017

Albert Heijn heeft een aantal kazen uit de winkelrekken gehaald na een dispuut met de leverancier. Daardoor zullen de merken Leerdammer, Boursin, La Vache qui rit en Port Salut alvast tijdelijk niet meer te vinden zijn in de winkels.

Back to top