Jumbo sust conflict met Nettorama | RetailDetail

Jumbo sust conflict met Nettorama

Jumbo sust conflict met Nettorama

Het conflict tussen Jumbo en Nettorama over de kassabonnen van Jumbo lijkt uit de wereld. In plaats van "net zo goedkoop als Nettorama" komt er "Altijd de goedkoopste dankzij onze laagsteprijsgarantie" op de bonnen te staan.

Nettorama-directeur Jaap Bastmeijer had eerder gedreigd met juridische stappen tegen Jumbo. Volgens hem blijkt uit alle onderzoeken dat zijn formule goedkoper is dan Jumbo en de claim op de kassabonnen derhalve onjuist is. De teksten werden door Jumbo in verschillende supermarkten in Noord-Brabant gebruikt. Volgens een woordvoerder van Jumbo waren de teksten in november een reactie op publicaties van Nettorama waarin deze keten beweerde 4 procent goedkoper te zijn dan Jumbo.

 

Het bedrijf uit Veghel blijft ook bij zijn standpunt. "Jumbo heeft met haar communicatie nogmaals benadrukt dat haar laagsteprijsgarantie óók van toepassing is in vestigingsplaatsen waar zij Nettorama tegenkomt. Ook daar geldt: Elders blijvend goedkoper? Jumbo past de prijs aan en de klant krijgt het product gratis mee. Dit betekent dus dat Jumbo minstens zo goedkoop, zo niet goedkoper is dan Nettorama", aldus de woordvoerder.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.