Jumbo sust conflict met Nettorama | RetailDetail

Jumbo sust conflict met Nettorama

Jumbo sust conflict met Nettorama

Het conflict tussen Jumbo en Nettorama over de kassabonnen van Jumbo lijkt uit de wereld. In plaats van "net zo goedkoop als Nettorama" komt er "Altijd de goedkoopste dankzij onze laagsteprijsgarantie" op de bonnen te staan.

Nettorama-directeur Jaap Bastmeijer had eerder gedreigd met juridische stappen tegen Jumbo. Volgens hem blijkt uit alle onderzoeken dat zijn formule goedkoper is dan Jumbo en de claim op de kassabonnen derhalve onjuist is. De teksten werden door Jumbo in verschillende supermarkten in Noord-Brabant gebruikt. Volgens een woordvoerder van Jumbo waren de teksten in november een reactie op publicaties van Nettorama waarin deze keten beweerde 4 procent goedkoper te zijn dan Jumbo.

 

Het bedrijf uit Veghel blijft ook bij zijn standpunt. "Jumbo heeft met haar communicatie nogmaals benadrukt dat haar laagsteprijsgarantie óók van toepassing is in vestigingsplaatsen waar zij Nettorama tegenkomt. Ook daar geldt: Elders blijvend goedkoper? Jumbo past de prijs aan en de klant krijgt het product gratis mee. Dit betekent dus dat Jumbo minstens zo goedkoop, zo niet goedkoper is dan Nettorama", aldus de woordvoerder.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.