Jumbo sust conflict met Nettorama

Jumbo sust conflict met Nettorama

Het conflict tussen Jumbo en Nettorama over de kassabonnen van Jumbo lijkt uit de wereld. In plaats van "net zo goedkoop als Nettorama" komt er "Altijd de goedkoopste dankzij onze laagsteprijsgarantie" op de bonnen te staan.

Nettorama-directeur Jaap Bastmeijer had eerder gedreigd met juridische stappen tegen Jumbo. Volgens hem blijkt uit alle onderzoeken dat zijn formule goedkoper is dan Jumbo en de claim op de kassabonnen derhalve onjuist is. De teksten werden door Jumbo in verschillende supermarkten in Noord-Brabant gebruikt. Volgens een woordvoerder van Jumbo waren de teksten in november een reactie op publicaties van Nettorama waarin deze keten beweerde 4 procent goedkoper te zijn dan Jumbo.

 

Het bedrijf uit Veghel blijft ook bij zijn standpunt. "Jumbo heeft met haar communicatie nogmaals benadrukt dat haar laagsteprijsgarantie óók van toepassing is in vestigingsplaatsen waar zij Nettorama tegenkomt. Ook daar geldt: Elders blijvend goedkoper? Jumbo past de prijs aan en de klant krijgt het product gratis mee. Dit betekent dus dat Jumbo minstens zo goedkoop, zo niet goedkoper is dan Nettorama", aldus de woordvoerder.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Valora neemt Backwerk over

20/09/2017

Het Zwitserse Valora neemt de Duitse bakkerijketen Backwerk over van investeerder EQT. De formule die in Nederland dertien vestigingen heeft, is actief in diverse Europese landen en wil nu verder uitbreiden.

Boni sluit eigen webshop

19/09/2017

Supermarktketen Boni heeft besloten om de eigen webshop stop te zetten. Boni had al sinds 2011 een eigen webshop, maar gaat het nu op een andere manier aanpakken. Online zal het (voorlopig) enkel nog via Picnic te vinden zijn.

Alpro schrapt Amerikaanse sojabonen

19/09/2017

Sojadrankenfabrikant Alpro koopt zijn sojabonen alleen nog bij producenten in Europa en Canada, om er zeker van te zijn dat ze niet genetisch gemodificeerd zijn. Bonen uit de VS komen er niet meer in, Nederland plukt mee de vruchten.

Aandeel Heineken onderuit nadat Mexicanen uitstappen

19/09/2017

Het Mexicaanse Femsa, dat 15% percent van de aandelen van Heineken bezat, heeft besloten om voor 2,5 miljard aandelen van de Nederlandse brouwerijgroep te gaan verkopen. Op de beurs kreeg het aandeel meteen een flinke tik.

Bierplatform Beerwulf.com komt naar België

18/09/2017

Beerwulf, een online platform voor speciaalbieren, is voortaan ook te vinden in België. De website geeft elk van zijn 150 aangesloten brouwers een eigen pagina, waarop ze hun bieren aan een groter publiek kunnen aanbieden.

Aldi Nord gaat inkoop A-merken centraliseren

15/09/2017

Aldi Nord, de tak van het bedrijf die actief is in België en Nederland, wil de aankoop van A-merken centraliseren. Zo wil het bedrijf een gelijkwaardig aanbod bieden in alle landen en kan het vanwege schaalgrootte scherpere prijzen afdwingen.

Back to top