Jumbo sust conflict met Nettorama

Jumbo sust conflict met Nettorama

Het conflict tussen Jumbo en Nettorama over de kassabonnen van Jumbo lijkt uit de wereld. In plaats van "net zo goedkoop als Nettorama" komt er "Altijd de goedkoopste dankzij onze laagsteprijsgarantie" op de bonnen te staan.

Nettorama-directeur Jaap Bastmeijer had eerder gedreigd met juridische stappen tegen Jumbo. Volgens hem blijkt uit alle onderzoeken dat zijn formule goedkoper is dan Jumbo en de claim op de kassabonnen derhalve onjuist is. De teksten werden door Jumbo in verschillende supermarkten in Noord-Brabant gebruikt. Volgens een woordvoerder van Jumbo waren de teksten in november een reactie op publicaties van Nettorama waarin deze keten beweerde 4 procent goedkoper te zijn dan Jumbo.

 

Het bedrijf uit Veghel blijft ook bij zijn standpunt. "Jumbo heeft met haar communicatie nogmaals benadrukt dat haar laagsteprijsgarantie óók van toepassing is in vestigingsplaatsen waar zij Nettorama tegenkomt. Ook daar geldt: Elders blijvend goedkoper? Jumbo past de prijs aan en de klant krijgt het product gratis mee. Dit betekent dus dat Jumbo minstens zo goedkoop, zo niet goedkoper is dan Nettorama", aldus de woordvoerder.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Greenpeace komt met kritische parodie op kerstreclame Coca-Cola

20/11/2017

Voor veel mensen betekent de kerstreclame van Coca-Cola op tv de echte start van de kerstperiode. Dit jaar heeft Greenpeace echter een parodie daarop gemaakt, waarin de organisatie de aandacht legt op de vervuiling waarvoor de frisdrankmaker verantwoordelijk is.

Alibaba investeert 2,5 miljard in Auchan-dochter

20/11/2017

De Chinese e-commercereus Alibaba heeft een belang van 36% genomen in supermarktbedrijf Sun Art Retail Group. Met 450 supermarkten is dat de tweede grootste supermarktketen van China, en de Franse retailer Auchan is er de grootste aandeelhouder.

Colruyt controleert vleesleveranciers nu ook zelf

20/11/2017

Colruyt verscherpt de controle op zijn vleesproducten na de reeks schandalen die de vleessector de voorbije maanden alweer in een negatief daglicht stelde. In opdracht van de warenhuisketen licht een externe partner de slachthuizen onaangekondigd door.

Passoã maakt Lucas Bols vreugdedronken

16/11/2017

De omzet van sterkedrankenproducent Lucas Bols steeg in de eerste zes maanden van het gebroken boekjaar met 23,8% naar 48,8 miljoen euro. Op een half procent na dankt Bols die groei volledig aan de integratie van likeurmerk Passoã.

Nederlandse chocolademerken Droste en Verkade werken aan comeback

16/11/2017

Met Droste en Verkade werken twee klassieke Nederlandse chocolademerken hard aan een comeback, na een periode waarin ze door slecht management en de opkomst van andere merken in de verdrukking zijn geraakt.

Jumbo zoekt grote winkelpanden in België

16/11/2017

Wanneer de Nederlandse supermarktketen Jumbo naar België komt, zal het alleszins niet met stadswinkels zijn. De retailer wil grote supermarkten openen, blijkt uit nieuwe tips die RetailDetail kreeg vanuit de vastgoedsector.

Back to top