Jumbo toont laagsteprijsgarantie in nieuwe campagne

Jumbo toont laagsteprijsgarantie in nieuwe campagne

Vanaf vandaag is Jumbo gestart met een nieuwe reclamecampagne, waarin het zegt dat het altijd de laagste vaste prijs zal hanteren voor haar producten, zelfs als andere ketens hun prijzen verlagen. Daarmee reageert het op de prijsverlagingen die marktleider Albert Heijn begin deze week heeft doorgevoerd.

Nooit te veel betalen

"Bij Jumbo garanderen we de klant namelijk iedere dag de allerlaagste prijs. Onze klant kan er iedere dag vanuit gaan dat zij bij Jumbo nooit te veel betaalt voor haar boodschappen", zegt algemeen directeur Frits van Eerd.

 

Jumbo zal naar eigen zeggen zelf alle prijzen van andere ketens in het oog houden, om zo steeds de laagste prijs te kunnen garanderen. "Een vast team van prijsmeters controleert dagelijks prijzen bij supermarkten. En vindt een klant een product elders blijvend goedkoper, dan geven wij dat product gratis mee en passen wij natuurlijk de prijs aan", gaat Van Eerd verder. Jumbo is de enige landelijk supermarktketen die op deze manier werkt.

 

Hiermee komt Jumbo duidelijk met een reactie op de recente prijsverlagingen van Albert Heijn, die in Nederland (en ook in België) de prijs van zo'n 1900 producten permanent verlaagde. Het begin van een nieuwe prijzenoorlog of een (media-)storm in een glas water?

Tags: