Jumbo toont laagsteprijsgarantie in nieuwe campagne | RetailDetail

Jumbo toont laagsteprijsgarantie in nieuwe campagne

Jumbo toont laagsteprijsgarantie in nieuwe campagne

Vanaf vandaag is Jumbo gestart met een nieuwe reclamecampagne, waarin het zegt dat het altijd de laagste vaste prijs zal hanteren voor haar producten, zelfs als andere ketens hun prijzen verlagen. Daarmee reageert het op de prijsverlagingen die marktleider Albert Heijn begin deze week heeft doorgevoerd.

Nooit te veel betalen

"Bij Jumbo garanderen we de klant namelijk iedere dag de allerlaagste prijs. Onze klant kan er iedere dag vanuit gaan dat zij bij Jumbo nooit te veel betaalt voor haar boodschappen", zegt algemeen directeur Frits van Eerd.

 

Jumbo zal naar eigen zeggen zelf alle prijzen van andere ketens in het oog houden, om zo steeds de laagste prijs te kunnen garanderen. "Een vast team van prijsmeters controleert dagelijks prijzen bij supermarkten. En vindt een klant een product elders blijvend goedkoper, dan geven wij dat product gratis mee en passen wij natuurlijk de prijs aan", gaat Van Eerd verder. Jumbo is de enige landelijk supermarktketen die op deze manier werkt.

 

Hiermee komt Jumbo duidelijk met een reactie op de recente prijsverlagingen van Albert Heijn, die in Nederland (en ook in België) de prijs van zo'n 1900 producten permanent verlaagde. Het begin van een nieuwe prijzenoorlog of een (media-)storm in een glas water?

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Heineken en Bavaria zoeken geluk buiten Europa

19/04/2018

Hoewel de Europese biermarkt het lastig blijft hebben, tekenen brouwerijgroepen Heineken en Bavaria groeiende omzetcijfers op. Bavaria haalde vorig jaar een recordomzet, bij Heineken steeg het volume in het voorbije kwartaal met 4,3%.

Danone boekt sterkste vergelijkbare omzetgroei in 5 jaar

19/04/2018

De Franse voedingsreus Danone heeft er een beresterk eerste kwartaal op zitten. De omzet groeide op vergelijkbare basis met 4,9%, meteen de sterkste prestatie van de voorbije vijf jaar.

Sligro dankt omzetgroei aan overnames

19/04/2018

Sligro Food Group zag in het eerste kwartaal zijn omzet groeien met 8% tegenover dezelfde periode vorig jaar. De goede cijfers dankt het groothandelsbedrijf, dat begin vorige maand zijn supermarktketen Emté van de hand deed, volledig aan overnames.

Lage dollar speelt Unilever parten

19/04/2018

Unilever zag zijn omzet over het eerste kwartaal met ruim 5% teruglopen als gevolg van negatieve wisselkoerseffecten. Zonder die impact zou de omzet van het levensmiddelen- en verzorgingsproductenconcern gestegen zijn met 3,4%.

Prijsconflict tussen Nestlé en Colruyt, Edeka en Intermarché bijna voorbij?

17/04/2018

Colruyt, Edeka en Intermarché komen dichter bij een akkoord in hun prijsconflict met Nestlé: de Zwitserse foodproducent doet toegevingen in een nieuw voorstel. Ondertussen beginnen de voorraden bij de retailers op te geraken.

Carrefour en E.Leclerc starten wedloop om stadsafhaalpunten

17/04/2018

Een nieuwe fase lijkt gestart in de concurrentiestrijd op de Franse e-commercemarkt. Zowel Carrefour als E.Leclerc openen nu zogenaamde ‘drives piéton’, of afhaalpunten voor voetgangers in stadscentra.