Jumbo toont laagsteprijsgarantie in nieuwe campagne

Jumbo toont laagsteprijsgarantie in nieuwe campagne

Vanaf vandaag is Jumbo gestart met een nieuwe reclamecampagne, waarin het zegt dat het altijd de laagste vaste prijs zal hanteren voor haar producten, zelfs als andere ketens hun prijzen verlagen. Daarmee reageert het op de prijsverlagingen die marktleider Albert Heijn begin deze week heeft doorgevoerd.

Nooit te veel betalen

"Bij Jumbo garanderen we de klant namelijk iedere dag de allerlaagste prijs. Onze klant kan er iedere dag vanuit gaan dat zij bij Jumbo nooit te veel betaalt voor haar boodschappen", zegt algemeen directeur Frits van Eerd.

 

Jumbo zal naar eigen zeggen zelf alle prijzen van andere ketens in het oog houden, om zo steeds de laagste prijs te kunnen garanderen. "Een vast team van prijsmeters controleert dagelijks prijzen bij supermarkten. En vindt een klant een product elders blijvend goedkoper, dan geven wij dat product gratis mee en passen wij natuurlijk de prijs aan", gaat Van Eerd verder. Jumbo is de enige landelijk supermarktketen die op deze manier werkt.

 

Hiermee komt Jumbo duidelijk met een reactie op de recente prijsverlagingen van Albert Heijn, die in Nederland (en ook in België) de prijs van zo'n 1900 producten permanent verlaagde. Het begin van een nieuwe prijzenoorlog of een (media-)storm in een glas water?

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Private-equitybedrijf KKR dicht bij overname margarines Unilever

15/12/2017

Unilever en het private-equitybedrijf KKR hebben een deal bereikt voor de overname van de margarinedivisie van Unilever. KKR zou ongeveer 6,8 miljard euro neertellen en de transactie moet midden volgend jaar afgerond zijn.

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen

15/12/2017

Heineken gaat het Belgische biermerk Mort Subite wereldwijd aan de man proberen te brengen. Dat deed het eerder ook al met Affligem en dat werd een groot succes. Mort Subite wordt beschikbaar in alle landen waar Heineken te vinden is.

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Analyse: Hoe Colruyt Group zich wapent voor een prijsoorlog

14/12/2017

Ondanks krimpende marges zal Colruyt niet afstappen van zijn laagsteprijsgarantie: om een eventuele prijsoorlog te financieren zoekt de retailer zijn heil in automatisering, productiviteitswinst en iets kleinere winkels.

Albert Heijn stopt met AH to go in Duitsland

14/12/2017

Albert Heijn heeft besloten om zijn Duitse gemakswinkels van AH to go te sluiten. Volgens het supermarktbedrijf heeft de keten er te weinig ruimte om te groeien. AH to go is al vijf jaar actief in Duitsland.

Back to top