Jumbo toont laagsteprijsgarantie in nieuwe campagne | RetailDetail

Jumbo toont laagsteprijsgarantie in nieuwe campagne

Jumbo toont laagsteprijsgarantie in nieuwe campagne

Vanaf vandaag is Jumbo gestart met een nieuwe reclamecampagne, waarin het zegt dat het altijd de laagste vaste prijs zal hanteren voor haar producten, zelfs als andere ketens hun prijzen verlagen. Daarmee reageert het op de prijsverlagingen die marktleider Albert Heijn begin deze week heeft doorgevoerd.

Nooit te veel betalen

"Bij Jumbo garanderen we de klant namelijk iedere dag de allerlaagste prijs. Onze klant kan er iedere dag vanuit gaan dat zij bij Jumbo nooit te veel betaalt voor haar boodschappen", zegt algemeen directeur Frits van Eerd.

 

Jumbo zal naar eigen zeggen zelf alle prijzen van andere ketens in het oog houden, om zo steeds de laagste prijs te kunnen garanderen. "Een vast team van prijsmeters controleert dagelijks prijzen bij supermarkten. En vindt een klant een product elders blijvend goedkoper, dan geven wij dat product gratis mee en passen wij natuurlijk de prijs aan", gaat Van Eerd verder. Jumbo is de enige landelijk supermarktketen die op deze manier werkt.

 

Hiermee komt Jumbo duidelijk met een reactie op de recente prijsverlagingen van Albert Heijn, die in Nederland (en ook in België) de prijs van zo'n 1900 producten permanent verlaagde. Het begin van een nieuwe prijzenoorlog of een (media-)storm in een glas water?

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Duvel Moortgat de Italiaanse toer op

22/02/2018

Duvel Moortgat heeft zijn minderheidsbelang in de Italiaanse brouwerij Birrificio del Ducato opgetrokken tot 70%. De Belgische brouwerij, ook bekend van Vedett, zit al sinds 2016 in het kapitaal van de brouwerij uit Soragna bij Parma.

Supermarkten rekenen af met Europees voorstel voor boerenwelzijn

20/02/2018

Het zint sommige supermarkten niet dat de Europese Commissie boeren hogere prijzen wil geven bij onderhandelingen. Distributeurs uit Nederland, Duitsland en Oostenrijk waarschuwen voor prijsstijgingen voor de consument.

Deze foodinnovaties gaan het maken

20/02/2018

Vernieuwing in voeding is de kern van de wedstrijd Gouden Tavola. Vallen dit jaar in de prijzen: Belberry Preserves, BelOrta, Kaasboerderij ‘t Groendal en J.L. Lambert. Hun producten komen morgen op het bord of in het glas van de consument.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Kipster en Lidl brengen hanenvlees op de Nederlandse markt

19/02/2018

Vanaf volgende week verkoopt Lidl in Nederland een aantal producten van hanenvlees. Die worden gemaakt van het vlees van mannelijke haankuikens, die normaal in Nederland bij de geboorte al worden vergast.

Europese inkoopgroep Agecore zet Nestlé onder druk

16/02/2018

De Europese inkoopgroep Agecore heeft ermee gedreigd om 160 producten van Nestlé van zijn lijst te schrappen, tenzij de Zwitsers betere voorwaarden toestaan. Onder andere Colruyt, Coop en Edeka maken deel uit van Agecore.

Back to top