Jumbo toont laagsteprijsgarantie in nieuwe campagne

Jumbo toont laagsteprijsgarantie in nieuwe campagne

Vanaf vandaag is Jumbo gestart met een nieuwe reclamecampagne, waarin het zegt dat het altijd de laagste vaste prijs zal hanteren voor haar producten, zelfs als andere ketens hun prijzen verlagen. Daarmee reageert het op de prijsverlagingen die marktleider Albert Heijn begin deze week heeft doorgevoerd.

Nooit te veel betalen

"Bij Jumbo garanderen we de klant namelijk iedere dag de allerlaagste prijs. Onze klant kan er iedere dag vanuit gaan dat zij bij Jumbo nooit te veel betaalt voor haar boodschappen", zegt algemeen directeur Frits van Eerd.

 

Jumbo zal naar eigen zeggen zelf alle prijzen van andere ketens in het oog houden, om zo steeds de laagste prijs te kunnen garanderen. "Een vast team van prijsmeters controleert dagelijks prijzen bij supermarkten. En vindt een klant een product elders blijvend goedkoper, dan geven wij dat product gratis mee en passen wij natuurlijk de prijs aan", gaat Van Eerd verder. Jumbo is de enige landelijk supermarktketen die op deze manier werkt.

 

Hiermee komt Jumbo duidelijk met een reactie op de recente prijsverlagingen van Albert Heijn, die in Nederland (en ook in België) de prijs van zo'n 1900 producten permanent verlaagde. Het begin van een nieuwe prijzenoorlog of een (media-)storm in een glas water?

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Soms grote prijsverschillen tussen Albert Heijn België en Nederland

17/10/2017

Uit een analyse van marktonderzoeker Daltix blijkt dat er forse verschillen zitten in het assortiment en de prijzen van Albert Heijn in België en Nederland. Sommige producten zijn over de grens tot drie keer duurder.

Lidl Nederland wil meer vrouwen in leidinggevende posities

17/10/2017

Lidl Nederland heeft het charter ‘Talent naar de Top’ ondertekent, dat streeft naar meer vrouwen in leidinggevende functies. Het doel is om binnen drie jaar minstens 30 procent van die functies met vrouwen in te vullen.

Danone groeit vooral dankzij prijsstijgingen

17/10/2017

De omzet van Danone is in het derde kwartaal met 16,6% gestegen naar 6,454 miljard euro. Die sterke groei was wel vooral te danken aan de overname van WhiteWave: op vergelijkbare basis was de groei 4,7%.

Walmart bespaart dankzij nieuwe zakjes en kassatickets

17/10/2017

De Amerikaanse warenhuisketen Walmart heeft 27 miljoen dollar (23 miljoen euro) bespaard dankzij enkele kleine wijzigingen aan de plastic zakjes en de kassatickets. Ook de investeringen in e-commerce worden stilaan lager.

Waarom veganisme een uitdaging is voor foodretailers

12/10/2017

Zijn veganisten een groeiende doelgroep om rekening mee te houden? Moeten supermarkten veganistische winkelformules of winkelafdelingen voorzien? We zien steeds meer – voorzichtige – pogingen.

NVWA: "Toch geen probleem met naamgeving Vegetarische Slager"

12/10/2017

De Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) heeft zijn verontschuldigingen aangeboden aan de Vegetarische Slager. Er is ook volgens de NVWA immers geen nood om de "verwarrende" naamgeving van producten aan te passen.

Back to top