Jumbo verkoopt bedrijfsonderdelen | RetailDetail

Jumbo verkoopt bedrijfsonderdelen

Jumbo verkoopt bedrijfsonderdelen

Jumbo gaat twee bedrijfsonderdelen verkopen: Retail Accounting (financieel-administratieve dienstverlening aan franchisenemers) gaat naar BDO, terwijl B.sis (service en onderhoud aan kassa’s en overige winkelautomatisering) naar Simac gaat.

Herstructureren naar slagvaardiger bedrijf

Uitgangspunt bij de voorgenomen verkoop is dat alle medewerkers van de ondernemingen meegaan naar BDO en Simac. De bedrijven nemen de komende periode de tijd om de transactie nader uit te werken. Jumbo maakt geen financiële details bekend. De ondernemingsraden zijn geïnformeerd en de adviesaanvragen zijn ingediend. Ook de vakorganisaties en de SER zijn inmiddels op de hoogte gesteld van de voorgenomen transacties.

 

De verkoop is onderdeel van de herstructurering van Jumbo: om tot een klantgerichter en slagvaardiger bedrijf te komen wil Jumbo meer focussen op kernactiviteiten. De supermarktorganisatie startte hiervoor begin dit jaar een herstructurering, waardoor 190 van de 925 voltijdbanen op het hoofdkantoor in Veghel geschrapt worden, het servicekantoor in Amersfoort in de loop van dit jaar dicht gaat en de eigen centrale slagerij in Beilen verkocht wordt.

 

De organisatie van Jumbo is fors gegroeid na de overnames van Super de Boer en C1000. Jumbo is inmiddels de tweede supermarktketen van Nederland met een marktaandeel van 18,5% in 2015.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.