Jumbo verkoopt klimaatneutrale koffie | RetailDetail

Jumbo verkoopt klimaatneutrale koffie

Jumbo verkoopt klimaatneutrale koffie

Supermarktketen Jumbo gaat als eerste Nederlandse retailer klimaatneutrale koffie onder eigen naam verkopen. Het doet dat in samenwerking met de Stichting Max Havelaar, die koffieboeren in ontwikkelingslanden ondersteunt.

Biologisch en fairtrade

Aangezien kleine boeren in ontwikkelingslanden het hardste worden getroffen door de klimaatverandering, is de Stichting Max Havelaar het koffiebos-programma begonnen. Daarin wordt koffie geproduceerd die geen impact heeft op het klimaat, omdat alle partijen bij de productie en de verkoop proberen waar mogelijk hun CO2-uitstoot terug te dringen.

 

De koffie is daardoor niet enkel klimaatneutraal, maar ook biologisch en draagt bovendien het Fairtrade-certificaat. "Als familiebedrijf en toonaangevende supermarktketen staan we midden in de maatschappij en voelen we ons verantwoordelijk voor de wereld om ons heen", legt Colette Cloosterman-van Eerd, directeur Formule en Innovatie bij Jumbo, uit.

 

"Wij zijn dan ook blij dat wij nu, samen met Max Havelaar, kunnen bijdragen aan een duurzame koffieproductie in Ethiopië, zodat de toekomstige generaties ook nog van heerlijke koffie kunnen genieten. We zijn er trots op dat wij deze klimaatneutrale koffie als eerste retailer van Nederland aan onze klanten kunnen aanbieden."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.