Jumbo werkt aan eigen attractiepark | RetailDetail

Jumbo werkt aan eigen attractiepark

Jumbo werkt aan eigen attractiepark

Supermarktketen Jumbo werkt aan de opening van een eigen 'attractiepark', waarin alles om eten en drinken draait. Het park zou al later dit jaar de deuren moeten openen in Veghel, de thuisbasis van Jumbo.

Nog deze zomer open

Volgens het Brabants Dagblad, dat beslag wist te leggen op een brief die de directie van Jumbo al afgelopen zomer naar het gemeentebestuur van Veghel stuurde, is september 2013 de streefdatum voor de opening van het park. Jumbo wil niet ingaan op de plannen en ook niet aangeven of deze op schema liggen voor opening op de beoogde datum. Het park moet een 'bovenregionale attractie op het gebied van cultuur en food' worden.

 

In het park komt onder meer een grote versmarkt met streekproducten en uiteraard heel wat restaurantjes. Jumbo wil bovendien samenwerken met fabrikanten en leveranciers, zodat bezoekers nieuwe producten kunnen proeven en beoordelen. Daarnaast komt er een Jumbo Academy, waar medewerkers op mbo- en hbo-nibveau worden klaargestoomd voor een baan bij de supermarktketen.

 

Het lijkt wederom een ambitieus plan van de supermarktketen, die de afgelopen jaren explosief groeide en op dit moment bezig is met een grootschalige ombouwoperatie van C1000-supermarkten. Ook is het bedrijf uit Veghel bezig met de bouw van de grootste supermarkt van Nederland, in Breda. Ook die moet volledig in het teken komen te staan van lekker eten en drinken in een inspirerende omgeving. Voor inspiratie is Jumbo onder meer in Australië en de Verenigde Staten geweest.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.