Jumbo werkt aan eigen attractiepark

Jumbo werkt aan eigen attractiepark

Supermarktketen Jumbo werkt aan de opening van een eigen 'attractiepark', waarin alles om eten en drinken draait. Het park zou al later dit jaar de deuren moeten openen in Veghel, de thuisbasis van Jumbo.

Nog deze zomer open

Volgens het Brabants Dagblad, dat beslag wist te leggen op een brief die de directie van Jumbo al afgelopen zomer naar het gemeentebestuur van Veghel stuurde, is september 2013 de streefdatum voor de opening van het park. Jumbo wil niet ingaan op de plannen en ook niet aangeven of deze op schema liggen voor opening op de beoogde datum. Het park moet een 'bovenregionale attractie op het gebied van cultuur en food' worden.

 

In het park komt onder meer een grote versmarkt met streekproducten en uiteraard heel wat restaurantjes. Jumbo wil bovendien samenwerken met fabrikanten en leveranciers, zodat bezoekers nieuwe producten kunnen proeven en beoordelen. Daarnaast komt er een Jumbo Academy, waar medewerkers op mbo- en hbo-nibveau worden klaargestoomd voor een baan bij de supermarktketen.

 

Het lijkt wederom een ambitieus plan van de supermarktketen, die de afgelopen jaren explosief groeide en op dit moment bezig is met een grootschalige ombouwoperatie van C1000-supermarkten. Ook is het bedrijf uit Veghel bezig met de bouw van de grootste supermarkt van Nederland, in Breda. Ook die moet volledig in het teken komen te staan van lekker eten en drinken in een inspirerende omgeving. Voor inspiratie is Jumbo onder meer in Australië en de Verenigde Staten geweest.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour volgende overnameprooi Amazon?

26/09/2017

Volgens groeiende geruchten aast Amazon na de overname van Whole Foods ook op Carrefour. Het aandeel van de Franse distributiegroep was alvast meteen het sterkst stijgende hoofdfonds op de beurs van Parijs.

Zwak eerste kwartaal voor General Mills

21/09/2017

De Amerikaanse voedingsproducent General Mills, bekend van merken als Yoplait, Cheerios en Häagen-Dazs, heeft er een teleurstellend kwartaal op zitten. Zowel de omzet als de winst ging achteruit.

Voedingsproducenten willen houdbaarheidsdatum duidelijker aangeven

21/09/2017

Een groep van 400 voedingsproducenten, die samen actief zijn in meer dan zeventig landen, wil tegen 2020 de aanduiding van de houdbaarheidsdatum op verpakkingen vereenvoudigen en zo voedselverspilling tegengaan.

Belg Olivier Van den Bossche krijgt topfunctie bij Metro

21/09/2017

De Belg Olivier Van den Bossche gaat aan de slag bij het Duitse Metro en krijgt daar een topfunctie. Hij wordt ‘operating partner’ bij Metro Cash & Carry en komt zo aan het hoofd te staan van een aantal landen waar die actief is.

Valora neemt Backwerk over

20/09/2017

Het Zwitserse Valora neemt de Duitse bakkerijketen Backwerk over van investeerder EQT. De formule die in Nederland dertien vestigingen heeft, is actief in diverse Europese landen en wil nu verder uitbreiden.

Boni sluit eigen webshop

19/09/2017

Supermarktketen Boni heeft besloten om de eigen webshop stop te zetten. Boni had al sinds 2011 een eigen webshop, maar gaat het nu op een andere manier aanpakken. Online zal het (voorlopig) enkel nog via Picnic te vinden zijn.

Back to top