Jumbo wil bijen met 'Bee Deal' beter leven geven | RetailDetail

Jumbo wil bijen met 'Bee Deal' beter leven geven

Jumbo wil bijen met 'Bee Deal' beter leven geven

Jumbo Supermarkten tekende een Bee Deal met The Greenery en zes fruittelers. De formule maakt in deze ketenaanpak afspraken om de leefomgeving van honing- en wilde bijen op de fruitteeltbedrijven te verbeteren. De fruittelers leveren fruit aan The Greenery, dat bij Jumbo in de schappen ligt.

 

Beter leven voor bijen

Jumbo Supermarkten en The Greenery voeren een bewustwordingscampagne om het belang van de principes van Goede Bijen Praktijken bekendheid te geven. Op de website van Bee Deals staan zo toolkaarten voor telers en consumenten met tips voor Goede Bijen Praktijken. Bijen zijn als bestuivers van voedselgewassen immers cruciaal in de voedselvoorziening, maar de insecten hebben het moeilijk.

 

Het landelijke ketenproject Bee Deals is een driejarig traject voor een betere leefomgeving voor de bijen en wordt gefaciliteerd door Food4Bees en adviesbureau CLM, dat de partijen in het ketenproject samenbracht onder het motto “Iedereen kan wat doen voor de bijen”.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.

Nieuw etiket Albert Heijn toont toegevoegde suikers

11/06/2018

Albert Heijn wil transparanter communiceren over de voedingswaarde van zijn huismerken: een nieuw etiket biedt meer informatie. Bovendien start de retailer een suikercampagne en haalt een miljard suikerklontjes uit zijn producten.  

Bavaria wordt Swinkels Family Brewers

11/06/2018

Brouwerijgroep Bavaria (bekend van bieren als Bavaria, Swinckels, Palm en Rodenbach) kiest voor "een nieuwe naam die beter past bij de grote verscheidenheid aan merken die ze produceert": de groep neemt de naam van de eigenaarsfamilie, Swinkels, aan.

Alliantie tussen Carrefour en Système U is een feit

11/06/2018

Carrefour en Système U starten een vijfjarig partnership voor de inkoop van grote nationale en internationale merken. De samenwerking moet ook de Franse landbouwsector ten goede komen, zeggen de betrokkenen.