Jumbo wil bijen met 'Bee Deal' beter leven geven

Jumbo wil bijen met 'Bee Deal' beter leven geven

Jumbo Supermarkten tekende een Bee Deal met The Greenery en zes fruittelers. De formule maakt in deze ketenaanpak afspraken om de leefomgeving van honing- en wilde bijen op de fruitteeltbedrijven te verbeteren. De fruittelers leveren fruit aan The Greenery, dat bij Jumbo in de schappen ligt.

 

Beter leven voor bijen

Jumbo Supermarkten en The Greenery voeren een bewustwordingscampagne om het belang van de principes van Goede Bijen Praktijken bekendheid te geven. Op de website van Bee Deals staan zo toolkaarten voor telers en consumenten met tips voor Goede Bijen Praktijken. Bijen zijn als bestuivers van voedselgewassen immers cruciaal in de voedselvoorziening, maar de insecten hebben het moeilijk.

 

Het landelijke ketenproject Bee Deals is een driejarig traject voor een betere leefomgeving voor de bijen en wordt gefaciliteerd door Food4Bees en adviesbureau CLM, dat de partijen in het ketenproject samenbracht onder het motto “Iedereen kan wat doen voor de bijen”.

Tags: