Jumbo opent eerste Jumbo City in station Eindhoven | RetailDetail

Jumbo wil "lawine aan stationswinkels" ontketenen

Jumbo wil "lawine aan stationswinkels" ontketenen
Jumbo

Supermarktketen Jumbo heeft in het station van Eindhoven de eerste vestiging geopend van Jumbo City, het kleinere concept van de keten. In de nabije toekomst moeten er nog heel wat meer vestigingen volgen in een directe aanval op Albert Heijns stationsketen.

Kennis van La Place gebruiken

Bij Jumbo City kunnen klanten enkele duizenden artikelen vinden, waarmee die winkels een stuk kleiner zijn dan het traditionele concept van Jumbo (waar ongeveer 24.000 verschillende producten verkocht worden). Daarbij ligt de focus vooral op gezonde en verse producten voor klanten die weinig tijd hebben om te winkelen.

 

Met het nieuwe concept zet Jumbo vol de aanval in op AH to Go, dat al in 46 treinstations te vinden is. De Brabanders maken daarbij gretig gebruik van de kennis die ze hebben opgedaan bij La Place. Verse voeding wordt dus een steunpilaar van het nieuwe concept, met een eigen assortiment met versbereide sushi, verse broodjes en verse yoghurt. Dat is ook meteen de reden waarom de NS Jumbo City een plek heeft gegeven op het station van Eindhoven: "We zijn op zoek naar een mix van verschillende winkels. Deze winkel leek ons als experiment een geschikte aanvulling", zegt een woordvoerder van de NS aan RTL Z.

 

Over een paar weken moet op het station van Den Bosch al een tweede vestiging van Jumbo City openen, maar daarna hangt Jumbo heel erg af van plekken die in de stations vrijkomen. Als het van Jumbo afhangt dan komen er snel twintig tot dertig vestigingen van het nieuwe concept, tekende de NOS op.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Hema opent eerste winkel in Berlijn

15/06/2018

Hema heeft zijn eerste Berlijnse winkel geopend, alweer de vijftiende in Duitsland.Hema ziet in Duitsland een belangrijke groeimarkt: reeds volgende maand opent de de keten haar tweede Berlijnse winkel.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.