Jumbo wil tweede e-fulfilmentcenter openen | RetailDetail

Jumbo wil tweede e-fulfilmentcenter openen

Jumbo wil tweede e-fulfilmentcenter openen

Vanwege de snelle groei van de online verkoop wil supermarktketen Jumbo medio 2018 een tweede e-fulfilmentcenter openen in Raalte. Dat nieuwe distributiecentrum moet ongeveer 550 nieuwe banen opleveren.

Sneller leveren

“Sneller dan verwacht zullen we in de loop van volgend jaar voor ons EFC in Den Bosch de maximale capaciteit bereiken,” zegt algemeen directeur Frits van Eerd. “De locatie Raalte is een logische keuze voor deze capaciteitsuitbreiding. Vanuit die plek kunnen we immers goed onze klanten in het noorden en oosten van het land bereiken. Daarnaast is het voormalige distributiecentrum al onderdeel van onze vastgoedportefeuille. Het leegstaande pand krijgt zo dus een nieuwe, toekomstgeoriënteerde functie, met extra werkgelegenheid voor de regio.”

 

De uitbreiding van het distributienetwerk dient vooral om de groeiplannen te ondersteunen, maar Jumbo wil in de toekomst boodschappen ook sneller tot bij de klant te krijgen. Het nieuwe distributiecentrum moet in het voorjaar van 2018 operationeel zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.