Jumbo Winterswijk heropent met foodcorner | RetailDetail

Jumbo Winterswijk heropent met foodcorner

Jumbo Winterswijk heropent met foodcorner
foto: Jumbo

Supermarktketen Jumbo heropent op 21 september de vernieuwde winkel in Winterswijk met een foodcorner met zitjes. Het wordt een van de eerste winkels in het oosten van het land in het nieuwe concept, met aandacht voor gezond en lekker eten.

Vis met verse friet is primeur

De supermarkt brengt in de huidige grillcorner nu al vers gebakken vis, maar voegt hier in de nieuwe horecahoek vanaf eind volgende maand ook vers gebakken friet aan toe. “Dit is ontstaan vanuit de klantvraag; klanten wilden graag verse friet bij de vis eten. Hiermee hebben we weliswaar een primeur, maar we worden geen snackbar”, benadrukt filiaalmanager Ibo IJmkers in een reactie.

 

De klanten kunnen er tevens terecht voor gegrilld vlees en kip en snacks. Ook worden er verse broodjes belegd en pizza’s gemaakt en gebakken. De producten zijn om mee te nemen of ter plekke op te eten. Verder zijn hier verse smoothies en sappen te koop en er komt een kraan waar klanten verse yoghurt kunnen tappen. De winkel, die dichtbij de Duitse grens ligt, biedt in de foodcorner tevens luxe soorten verse Duitse koffie aan.

 

Klanten kunnen ook terecht op het versplein voor dagverse producten als groenten, fruit, vleeswaren, brood en kaas. Diverse afdelingen worden aangepast en uitgebreid: “Klanten kunnen straks kiezen en scheppen uit een assortiment diepvries schaal- en schelpdieren. Verder verbreden we het aanbod diepvries vlees met wild en luxere vleesproducten zoals hamburgers”, aldus fliaalmanager IJmkers.

 

Organisatie optimaliseren

De winkel heeft na de vernieuwing een slijterij, een module van PostNL, een oplaadpunt voor mobiele telefoons en een kinderspeelhoek. Buiten worden het parkeerterrein aangepast en uitgebreid en de fietsenstalling vernieuwd.

 


Jumbo is druk bezig met het optimaliseren van de organisatie. De supermarktketen investeert dit jaar hierin in totaal ruim 125 miljoen euro, waarvan het grootste deel in de vernieuwing van haar winkels. In het afgelopen half jaar werden al ongeveer dertig Jumbo winkels vernieuwd en in diverse gevallen uitgebreid. “Iedere winkel beschikt over eigen bouwstenen om het verschil te maken voor de klant”, aldus CEO Frits van Eerd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

AB InBev in tandem met Turkse Efes op Russische markt

12/07/2018

Om het tanende succes op de Russische markt te counteren, heeft AB InBev zijn actitviteiten in het land van Vladimir Poetin ondergebracht in een joint venture met het Turkse Anadolu Efes.

Ondernemers akkoord met einde Emté

11/07/2018

De ondernemers van Emté hebben de overgang van hun keten naar Coop en Jumbo na een stemming goedgekeurd. Waarschijnlijk zullen alle partners de overeenkomst spoedig ondertekenen.