Jumbo Winterswijk heropent met foodcorner | RetailDetail

Jumbo Winterswijk heropent met foodcorner

Jumbo Winterswijk heropent met foodcorner
foto: Jumbo

Supermarktketen Jumbo heropent op 21 september de vernieuwde winkel in Winterswijk met een foodcorner met zitjes. Het wordt een van de eerste winkels in het oosten van het land in het nieuwe concept, met aandacht voor gezond en lekker eten.

Vis met verse friet is primeur

De supermarkt brengt in de huidige grillcorner nu al vers gebakken vis, maar voegt hier in de nieuwe horecahoek vanaf eind volgende maand ook vers gebakken friet aan toe. “Dit is ontstaan vanuit de klantvraag; klanten wilden graag verse friet bij de vis eten. Hiermee hebben we weliswaar een primeur, maar we worden geen snackbar”, benadrukt filiaalmanager Ibo IJmkers in een reactie.

 

De klanten kunnen er tevens terecht voor gegrilld vlees en kip en snacks. Ook worden er verse broodjes belegd en pizza’s gemaakt en gebakken. De producten zijn om mee te nemen of ter plekke op te eten. Verder zijn hier verse smoothies en sappen te koop en er komt een kraan waar klanten verse yoghurt kunnen tappen. De winkel, die dichtbij de Duitse grens ligt, biedt in de foodcorner tevens luxe soorten verse Duitse koffie aan.

 

Klanten kunnen ook terecht op het versplein voor dagverse producten als groenten, fruit, vleeswaren, brood en kaas. Diverse afdelingen worden aangepast en uitgebreid: “Klanten kunnen straks kiezen en scheppen uit een assortiment diepvries schaal- en schelpdieren. Verder verbreden we het aanbod diepvries vlees met wild en luxere vleesproducten zoals hamburgers”, aldus fliaalmanager IJmkers.

 

Organisatie optimaliseren

De winkel heeft na de vernieuwing een slijterij, een module van PostNL, een oplaadpunt voor mobiele telefoons en een kinderspeelhoek. Buiten worden het parkeerterrein aangepast en uitgebreid en de fietsenstalling vernieuwd.

 


Jumbo is druk bezig met het optimaliseren van de organisatie. De supermarktketen investeert dit jaar hierin in totaal ruim 125 miljoen euro, waarvan het grootste deel in de vernieuwing van haar winkels. In het afgelopen half jaar werden al ongeveer dertig Jumbo winkels vernieuwd en in diverse gevallen uitgebreid. “Iedere winkel beschikt over eigen bouwstenen om het verschil te maken voor de klant”, aldus CEO Frits van Eerd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.