Jumbo zet in op gezonde medewerkers | RetailDetail

Jumbo zet in op gezonde medewerkers

Jumbo zet in op gezonde medewerkers

Jumbo zet dit jaar in op gezonde medewerkers: zij kunnen een check-up laten doen om inzicht te krijgen in hun conditie, gezondheid en vitaliteit. De medewerkers in de distributiecentra konden vorig jaar al hun gezondheid laten checken.

Gezonder met sporten   

De winkel- en hoofdkantoormedewerkers van het supermarktconcern worden grondig aangepkt, met onder andere een digitale vragenlijst, fysiek onderzoek en een persoonlijk adviesgesprek. Aan de hand van de resultaten daarvan kunnen dan hun gezondheid verbeteren, bijvoorbeeld door zelf of met collega’s aan sportevenementen van Jumbo mee te doen. De uitkomsten van de check-ups, die vrijwillig zijn en worden uitgevoerd door een onafhankelijke partij, zijn alleen bestemd voor de medewerker.

 

Jumbo start ook diverse programma's voor sport en beweging: het supermarktbedrijf wil medewerkers extra stimuleren om meer te bewegen door bijvoorbeeld af en toe samen te werken met Team LottoNL-Jumbo. Zo kunnen ze begin volgende maand een schaatsclinic volgen van topschaatsers Sven Kramer, Kjeld Nuis en Jan Smeekens, die half februari tijdens het WK afstanden in Zuid-Korea goud wonnen op alle vijf de afstanden waaraan zij meededen. Dit najaar wordt er een toertocht gehouden met onder andere wielrenner Steven Kruijswijk.


Stoppen met roken, starten met fruit

Medewerkers van de distributiecentra kunnen het gratis programma “Rookvrij! Ook jij?” volgen. Jumbo komt hiermee tegemoet aan een behoefte van medewerkers op deze locaties. Zij worden op speciale bijeenkomsten geïnformeerd  waarom ze zouden moeten stoppen met roken en hoe ze dit met succes samen met collega’s kunnen doen. Ook kunnen zij een gratis blaastest doen waarbij het koolstofmonoxidegehalte wordt gemeten.

 

Jumbo biedt ook in voeding initiatieven om medewerkers te helpen bij gezondere keuzes. Zo is het eten van 200 gram fruit per dag gunstig voor de gezondheid: daarom gaat Jumbo gratis fruit aanbieden in de kantines van de winkels, de distributiecentra en het hoofdkantoor. Later dit jaar krijgen alle 65.000 medewerkers via de Jumbo Academy tevens een training over gezonde voeding en de vernieuwde Schijf van Vijf. Met deze kennis kunnen zij zichzelf en klanten beter helpen bij de juiste ingrediënten voor een lekker en gezond gerecht.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.