Jumbo zet in op gezonde medewerkers | RetailDetail

Jumbo zet in op gezonde medewerkers

Jumbo zet in op gezonde medewerkers

Jumbo zet dit jaar in op gezonde medewerkers: zij kunnen een check-up laten doen om inzicht te krijgen in hun conditie, gezondheid en vitaliteit. De medewerkers in de distributiecentra konden vorig jaar al hun gezondheid laten checken.

Gezonder met sporten   

De winkel- en hoofdkantoormedewerkers van het supermarktconcern worden grondig aangepkt, met onder andere een digitale vragenlijst, fysiek onderzoek en een persoonlijk adviesgesprek. Aan de hand van de resultaten daarvan kunnen dan hun gezondheid verbeteren, bijvoorbeeld door zelf of met collega’s aan sportevenementen van Jumbo mee te doen. De uitkomsten van de check-ups, die vrijwillig zijn en worden uitgevoerd door een onafhankelijke partij, zijn alleen bestemd voor de medewerker.

 

Jumbo start ook diverse programma's voor sport en beweging: het supermarktbedrijf wil medewerkers extra stimuleren om meer te bewegen door bijvoorbeeld af en toe samen te werken met Team LottoNL-Jumbo. Zo kunnen ze begin volgende maand een schaatsclinic volgen van topschaatsers Sven Kramer, Kjeld Nuis en Jan Smeekens, die half februari tijdens het WK afstanden in Zuid-Korea goud wonnen op alle vijf de afstanden waaraan zij meededen. Dit najaar wordt er een toertocht gehouden met onder andere wielrenner Steven Kruijswijk.


Stoppen met roken, starten met fruit

Medewerkers van de distributiecentra kunnen het gratis programma “Rookvrij! Ook jij?” volgen. Jumbo komt hiermee tegemoet aan een behoefte van medewerkers op deze locaties. Zij worden op speciale bijeenkomsten geïnformeerd  waarom ze zouden moeten stoppen met roken en hoe ze dit met succes samen met collega’s kunnen doen. Ook kunnen zij een gratis blaastest doen waarbij het koolstofmonoxidegehalte wordt gemeten.

 

Jumbo biedt ook in voeding initiatieven om medewerkers te helpen bij gezondere keuzes. Zo is het eten van 200 gram fruit per dag gunstig voor de gezondheid: daarom gaat Jumbo gratis fruit aanbieden in de kantines van de winkels, de distributiecentra en het hoofdkantoor. Later dit jaar krijgen alle 65.000 medewerkers via de Jumbo Academy tevens een training over gezonde voeding en de vernieuwde Schijf van Vijf. Met deze kennis kunnen zij zichzelf en klanten beter helpen bij de juiste ingrediënten voor een lekker en gezond gerecht.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.