Jumbo zoekt grote winkelpanden in België

Jumbo zoekt grote winkelpanden in België
Foto: Jumbo

Wanneer de Nederlandse supermarktketen Jumbo naar België komt, zal het alleszins niet met stadswinkels zijn. De retailer wil grote supermarkten openen, blijkt uit nieuwe tips die RetailDetail kreeg vanuit de vastgoedsector.

Perifere locaties

De opdracht die Jumbo aan Belgische vastgoedmakelaars gaf, is duidelijk: panden tot 2500 m² in de periferie, daar is de keten naar op zoek. Hiermee is de vraag met welk winkeltype de retailer vanuit Veghel naar België wil komen, op zijn minst gedeeltelijk beantwoord. De Jumbo City-stadswinkels met horeca-elementen komen voorlopig dus niet naar België.

 

De gewenste oppervlakte wijst erop dat Jumbo in België grote supermarkten wil openen. Dat was ook de verwachting van retailexperts die we vorige week om een reactie vroegen op het nieuws dat de keten wel dertig Vlaamse winkels wil openen. “De compromisloze Jumbo-supermarkten sluiten goed aan bij de Belgische cultuur en laten toe om snel vierkante meters in te palmen en volume op te bouwen”, stelde Gino Van Ossel (Vlerick Management School).
 

Ook zijn Nederlandse collega Laurens Sloot (EFMI) zag vooral potentieel voor klassieke Jumbo supermarkten, al wilde hij niet uitsluiten dat de keten ook enkele (eveneens grote) Jumbo Foodmarkt-vestigingen zou kunnen openen. Die belevingswinkels innoveren met een horeca-aanbod in de supermarkt. Het aantal Nederlandse locaties is voorlopig echter beperkt en de rentabiliteit is een vraagteken. 

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Private-equitybedrijf KKR dicht bij overname margarines Unilever

15/12/2017

Unilever en het private-equitybedrijf KKR hebben een deal bereikt voor de overname van de margarinedivisie van Unilever. KKR zou ongeveer 6,8 miljard euro neertellen en de transactie moet midden volgend jaar afgerond zijn.

Deze retailers pakken uit met knappe kerstcommercials

15/12/2017

Heel wat internationale retailers pakken in de aanloop naar de eindejaarsfeesten uit met ambitieuze kerstcommercials. RetailDetail selecteerde twaalf opmerkelijke reclamespots. Laat u ook een traantje van ontroering?

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen

15/12/2017

Heineken gaat het Belgische biermerk Mort Subite wereldwijd aan de man proberen te brengen. Dat deed het eerder ook al met Affligem en dat werd een groot succes. Mort Subite wordt beschikbaar in alle landen waar Heineken te vinden is.

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Analyse: Hoe Colruyt Group zich wapent voor een prijsoorlog

14/12/2017

Ondanks krimpende marges zal Colruyt niet afstappen van zijn laagsteprijsgarantie: om een eventuele prijsoorlog te financieren zoekt de retailer zijn heil in automatisering, productiviteitswinst en iets kleinere winkels.

Back to top