Kaasgroep Bel wil het Franse Materne overnemen

Kaasgroep Bel wil het Franse Materne overnemen

Kaasgroep Bel wil het Franse Materne overnemen

De kaasgroep Bel, bekend van merken als La Vache qui rit, Kiri en Boursin, wil een meerderheidsbelang nemen in MOM, de groep boven de merken Mont Blanc en het Franse Materne, dat volledig losstaat van de Belgische confituurfabrikant.

 

Wereldspeler in gezonde snacks

Bel is rond de overname al exclusieve gesprekken gestart met het 'private equity'-fonds LBO France, dat een meerderheidsaandeel heeft in Groupe MOM. De overige aandelen zijn in handen van het management van MOM, dat ook na de overname een minderheidsbelang zou houden.

 

Het Franse Materne heeft dezelfde oprichter als de Belgische naamgenoot, maar beide bedrijven staan al jaren los van elkaar. De Belgische tak behoort sinds 1990 toe tot de Franse Groupe Andros. Het Franse Materne van zijn kant behoort sinds 2006 tot MOM en is vooral gespecialiseerd in fruitmoesbereidingen.

 

MOM hoopt dankzij de overname uit te groeien tot een wereldspeler in gezonde snacks. Het hoopt de overname nog voor het einde van het jaar volledig afgerond te hebben.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.