Kaasketen wil naar honderd winkels

Kaasketen wil naar honderd winkels

De keten van kaascadeauwinkels Henri Willig Cheese & More heeft plannen voor grootschalige expansie. Het bedrijf wil de huidige zestien winkels de komende vier jaar uitbreiden tot een internationaal netwerk van honderd winkels.

Kaascadeaus als groeimarkt

De afgelopen drie jaar opende de onderneming al tien winkels, waarvan zeven in de binnenstad van Amsterdam. De basis van het bedrijf ligt bij een kraam in winkelcentrum Magna Plaza en een balie in een vestiging van een reisbureau in Amsterdam. Het bedrijf richtte zich vooral op toeristen met ook winkels in de kaasboerderijen in Volendam, Katwoude en de Zaanse Schans. Om verdere groei te realiseren werd echter een nieuwe formule bedacht: kaascadeauwinkels met een luxueuze uitstraling.



De onderneming is op dit moment goed voor een omzet van zo'n veertig miljoen euro, waarvan het grootste deel nog wordt gerealiseerd via de export van kaas. Dat moet de komende jaren gaan veranderen door de uitrol van de eigen kaasformule binnen Amsterdam, naar andere Nederlandse steden en zelfs naar het buitenland. De kaas, met een kenmerkende kleine en ronde vorm, wordt in de eigen fabrieken in Katwoude en Heerenveen gemaakt.

 

Ook groeien zonder toeristen

"Nu zitten winkels alleen in de binnenstad, maar we willen ook naar andere delen van de stad. We willen de Amsterdammer trekken die bij ons een kaasje koopt als cadeau of voor speciale gelegenheden. Daarom moeten de winkels er authentiek uitzien, zonder toeristische uitstraling", zegt Wiebe Willig van het bedrijf. De huidige winkels lopen volgens hem 'hartstikke goed'.


De ondernemer heeft vertrouwen in de toekomst. "Of ik bang ben dat Henri Willig aan zijn eigen succes ten onder zal gaan? Nee. We bereiden alles goed voor en nemen geen overhaaste beslissingen. De winkels draaien allemaal goed en de verwachting is dat het bedrijf de komende jaren door zal groeien. Ik zie geen gevaar."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Greenpeace komt met kritische parodie op kerstreclame Coca-Cola

20/11/2017

Voor veel mensen betekent de kerstreclame van Coca-Cola op tv de echte start van de kerstperiode. Dit jaar heeft Greenpeace echter een parodie daarop gemaakt, waarin de organisatie de aandacht legt op de vervuiling waarvoor de frisdrankmaker verantwoordelijk is.

Alibaba investeert 2,5 miljard in Auchan-dochter

20/11/2017

De Chinese e-commercereus Alibaba heeft een belang van 36% genomen in supermarktbedrijf Sun Art Retail Group. Met 450 supermarkten is dat de tweede grootste supermarktketen van China, en de Franse retailer Auchan is er de grootste aandeelhouder.

Colruyt controleert vleesleveranciers nu ook zelf

20/11/2017

Colruyt verscherpt de controle op zijn vleesproducten na de reeks schandalen die de vleessector de voorbije maanden alweer in een negatief daglicht stelde. In opdracht van de warenhuisketen licht een externe partner de slachthuizen onaangekondigd door.

Passoã maakt Lucas Bols vreugdedronken

16/11/2017

De omzet van sterkedrankenproducent Lucas Bols steeg in de eerste zes maanden van het gebroken boekjaar met 23,8% naar 48,8 miljoen euro. Op een half procent na dankt Bols die groei volledig aan de integratie van likeurmerk Passoã.

Nederlandse chocolademerken Droste en Verkade werken aan comeback

16/11/2017

Met Droste en Verkade werken twee klassieke Nederlandse chocolademerken hard aan een comeback, na een periode waarin ze door slecht management en de opkomst van andere merken in de verdrukking zijn geraakt.

Jumbo zoekt grote winkelpanden in België

16/11/2017

Wanneer de Nederlandse supermarktketen Jumbo naar België komt, zal het alleszins niet met stadswinkels zijn. De retailer wil grote supermarkten openen, blijkt uit nieuwe tips die RetailDetail kreeg vanuit de vastgoedsector.

Back to top