Kaasketen wil naar honderd winkels

Kaasketen wil naar honderd winkels

De keten van kaascadeauwinkels Henri Willig Cheese & More heeft plannen voor grootschalige expansie. Het bedrijf wil de huidige zestien winkels de komende vier jaar uitbreiden tot een internationaal netwerk van honderd winkels.

Kaascadeaus als groeimarkt

De afgelopen drie jaar opende de onderneming al tien winkels, waarvan zeven in de binnenstad van Amsterdam. De basis van het bedrijf ligt bij een kraam in winkelcentrum Magna Plaza en een balie in een vestiging van een reisbureau in Amsterdam. Het bedrijf richtte zich vooral op toeristen met ook winkels in de kaasboerderijen in Volendam, Katwoude en de Zaanse Schans. Om verdere groei te realiseren werd echter een nieuwe formule bedacht: kaascadeauwinkels met een luxueuze uitstraling.



De onderneming is op dit moment goed voor een omzet van zo'n veertig miljoen euro, waarvan het grootste deel nog wordt gerealiseerd via de export van kaas. Dat moet de komende jaren gaan veranderen door de uitrol van de eigen kaasformule binnen Amsterdam, naar andere Nederlandse steden en zelfs naar het buitenland. De kaas, met een kenmerkende kleine en ronde vorm, wordt in de eigen fabrieken in Katwoude en Heerenveen gemaakt.

 

Ook groeien zonder toeristen

"Nu zitten winkels alleen in de binnenstad, maar we willen ook naar andere delen van de stad. We willen de Amsterdammer trekken die bij ons een kaasje koopt als cadeau of voor speciale gelegenheden. Daarom moeten de winkels er authentiek uitzien, zonder toeristische uitstraling", zegt Wiebe Willig van het bedrijf. De huidige winkels lopen volgens hem 'hartstikke goed'.


De ondernemer heeft vertrouwen in de toekomst. "Of ik bang ben dat Henri Willig aan zijn eigen succes ten onder zal gaan? Nee. We bereiden alles goed voor en nemen geen overhaaste beslissingen. De winkels draaien allemaal goed en de verwachting is dat het bedrijf de komende jaren door zal groeien. Ik zie geen gevaar."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zwak eerste kwartaal voor General Mills

21/09/2017

De Amerikaanse voedingsproducent General Mills, bekend van merken als Yoplait, Cheerios en Häagen-Dazs, heeft er een teleurstellend kwartaal op zitten. Zowel de omzet als de winst ging achteruit.

Voedingsproducenten willen houdbaarheidsdatum duidelijker aangeven

21/09/2017

Een groep van 400 voedingsproducenten, die samen actief zijn in meer dan zeventig landen, wil tegen 2020 de aanduiding van de houdbaarheidsdatum op verpakkingen vereenvoudigen en zo voedselverspilling tegengaan.

Belg Olivier Van den Bossche krijgt topfunctie bij Metro

21/09/2017

De Belg Olivier Van den Bossche gaat aan de slag bij het Duitse Metro en krijgt daar een topfunctie. Hij wordt ‘operating partner’ bij Metro Cash & Carry en komt zo aan het hoofd te staan van een aantal landen waar die actief is.

Valora neemt Backwerk over

20/09/2017

Het Zwitserse Valora neemt de Duitse bakkerijketen Backwerk over van investeerder EQT. De formule die in Nederland dertien vestigingen heeft, is actief in diverse Europese landen en wil nu verder uitbreiden.

Boni sluit eigen webshop

19/09/2017

Supermarktketen Boni heeft besloten om de eigen webshop stop te zetten. Boni had al sinds 2011 een eigen webshop, maar gaat het nu op een andere manier aanpakken. Online zal het (voorlopig) enkel nog via Picnic te vinden zijn.

Alpro schrapt Amerikaanse sojabonen

19/09/2017

Sojadrankenfabrikant Alpro koopt zijn sojabonen alleen nog bij producenten in Europa en Canada, om er zeker van te zijn dat ze niet genetisch gemodificeerd zijn. Bonen uit de VS komen er niet meer in, Nederland plukt mee de vruchten.

Back to top