Kassiers Albert Heijn gaan oudere klanten opvolgen

Kassiers Albert Heijn gaan oudere klanten opvolgen

De kassiers van twee vestigingen van Albert Heijn in Den Haag gaan voortaan een oogje in het zeil houden als het gaat over het welzijn van oudere klanten. Het werkt daarvoor samen met zorgorganisatie Royaal Zorg.

Eenzaam of vergeetachtig

Het gaat concreet over de filialen in de wijken Loosduinen en Escamp, waar relatief veel oudere bezoekers over de vloer komen. Wanneer kassiers signalen krijgen dat oudere klanten zich eenzaam voelen of vergeetachtig worden, dan zullen ze een gesprek aanknopen. In de winkels zullen ook vrijwilligers van Royaal Zorg aanwezig zijn, die de senioren nog verder kunnen helpen.


Twintig kassiers van de twee winkels zullen in januari een speciale opleiding krijgen van zorgprofessionals van Royaal Zorg en WoonZorgcentra Haaglanden, om te leren hoe ze problemen moeten opmerken en hoe ze klanten daarop kunnen aanspreken.


"Er zijn ouderen die voor elke boodschap terugkomen, en die bij de kassa blijven hangen om een praatje te maken", zegt projectleider innovatie SumeyraYazir van Royaal Zorg aan de Volkskrant. "Caissières kunnen erop letten of klanten zich opeens meer terugtrekken of juist meer praten. Dat hun lippen droger zijn, of hun kleding slordiger wordt. Of dat ze vaker struikelen en meer moeite krijgen met pinnen of het inpakken van hun boodschappen."

Tags: