Kellogg gaat 7% van personeel ontslaan | RetailDetail

Kellogg gaat 7% van personeel ontslaan

Kellogg gaat 7% van personeel ontslaan

De Amerikaanse ontbijtgranenproducent Kellogg kon vandaag goede cijfers voorleggen voor het derde kwartaal, maar kondigde ook meteen een besparingsplan aan, waarbij het bedrijf over de volgende vier jaar zeven procent van zijn personeelsbestand zal schrappen.

Kwart miljard euro nettowinst

In het derde kwartaal had Kellogg een netto-omzet van 3,7 miljard dollar (2,7 miljard euro), een getal dat in lijn was met de verwachtingen van de analisten en ongeveer gelijk met de omzet voor het derde kwartaal van vorig jaar. De nettowinst steeg daarbij wel met 2,5 procent naar 326 miljoen dollar (240 miljoen euro).

 

Naast het bekendmaken van de kwartaalcijfers maakte Kellogg echter ook het besparingsplan 'Project K' bekend. Dat moet jaarlijks tussen 425 miljoen en 475 miljoen dollar (315 miljoen tot 350 miljoen euro) opbrengen tegen 2018. Om dat plan tot een goed einde te brengen zal het bedrijf over de volgende vier jaar ook zeven procent van zijn wereldwijde werkkracht schrappen, wat neerkomt op ongeveer tweeduizend banen.

 

"We maken de moeilijke beslissingen die nodig zijn voor structurele besparingsmogelijkheden, die het voor ons mogelijk zullen maken om meer te investeren in onze kernmarkten en in mogelijkheden voor toekomstige groei", meent CEO van Kellogg John Bryant.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.