Kempense buurtsupermarkten willen meer fietsende klanten | RetailDetail

Kempense buurtsupermarkten willen meer fietsende klanten

Kempense buurtsupermarkten willen meer fietsende klanten

De vestigingen van AD Delhaize en Proxy Delhaize in Arendonk, Dessel, Meerhout, Retie, Veerle-Laakdal en Westerlo roepen hun klanten op om vaker met de fiets te komen. Daarom zetten ze een actie op poten met gratis fietstassen.

Sparen voor fietstas

“Wij roepen onze klanten op om hun boodschappen vaker met de fiets te doen”. Dat is niet enkel ecologischer, maar ook goed voor de gezondheid”, zegt verkoopsdirecteur Geert Wallaert aan Nnieuws.be.

 

Om de klanten aan te sporen hun fiets te gebruiken, wordt er alvast een actie op poten gezet waarbij klanten kunnen sparen voor een gratis fietstas. Die kan op de bagagedrager bevestigd worden en heeft bovendien ook een draagriem, zodat hij ook in de winkel kan worden gebruikt. Naast het aansporen van klanten om met de fiets te komen, willen de uitbaters van de buurtsupermarkten zo het gebruik van plastic tasjes tegengaan.

 

Zo Dichtblij

In Vlaanderen wordt al langer geprobeerd om meer klanten te voet of met de fiets naar de winkel te lokken, aangezien de Vlaamse consument nog te vaak de auto neemt voor korte ritjes naar de winkel. In 2002 werd daarom de actie ‘Met belgerinkel naar de winkel’ op poten gezet.

 

Dit jaar verdwijnt dat concept echter en wordt het vervangen door ‘Zo Dichtblij’, waarmee de Bond Beter Leefmilieu en Unizo klanten vaker wil laten winkelen in het centrum van hun eigen gemeente. De actie Zo Dichtbij loopt dit jaar van zaterdag 29 april tot en met zaterdag 3 juni.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.