Kempense buurtsupermarkten willen meer fietsende klanten | RetailDetail

Kempense buurtsupermarkten willen meer fietsende klanten

Kempense buurtsupermarkten willen meer fietsende klanten

De vestigingen van AD Delhaize en Proxy Delhaize in Arendonk, Dessel, Meerhout, Retie, Veerle-Laakdal en Westerlo roepen hun klanten op om vaker met de fiets te komen. Daarom zetten ze een actie op poten met gratis fietstassen.

Sparen voor fietstas

“Wij roepen onze klanten op om hun boodschappen vaker met de fiets te doen”. Dat is niet enkel ecologischer, maar ook goed voor de gezondheid”, zegt verkoopsdirecteur Geert Wallaert aan Nnieuws.be.

 

Om de klanten aan te sporen hun fiets te gebruiken, wordt er alvast een actie op poten gezet waarbij klanten kunnen sparen voor een gratis fietstas. Die kan op de bagagedrager bevestigd worden en heeft bovendien ook een draagriem, zodat hij ook in de winkel kan worden gebruikt. Naast het aansporen van klanten om met de fiets te komen, willen de uitbaters van de buurtsupermarkten zo het gebruik van plastic tasjes tegengaan.

 

Zo Dichtblij

In Vlaanderen wordt al langer geprobeerd om meer klanten te voet of met de fiets naar de winkel te lokken, aangezien de Vlaamse consument nog te vaak de auto neemt voor korte ritjes naar de winkel. In 2002 werd daarom de actie ‘Met belgerinkel naar de winkel’ op poten gezet.

 

Dit jaar verdwijnt dat concept echter en wordt het vervangen door ‘Zo Dichtblij’, waarmee de Bond Beter Leefmilieu en Unizo klanten vaker wil laten winkelen in het centrum van hun eigen gemeente. De actie Zo Dichtbij loopt dit jaar van zaterdag 29 april tot en met zaterdag 3 juni.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Britten kunnen kassaloos shoppen bij Sainsbury’s

14/08/2018

Ook bij de Britse supermarktketen Sainsbury’s loopt nu een proefproject met mobiel scannen en betalen: met behulp van hun smartphone kunnen klanten boodschappen doen zonder langs de kassa te hoeven.

HelloFresh gaat toch nog niet voor winst

14/08/2018

Hoewel HelloFresh winst had beloofd voor het einde van dit jaar, geeft de leverancier van maaltijdboxen nu toch de voorkeur aan nieuwe investeringen. Na een sterk tweede kwartaal gaat het bedrijf voor extra groei in de Verenigde Staten.

United Petfood blijft op overnamepad

09/08/2018

United Petfood, fabrikant van honden- en kattenbrokken en hofleverancier van menig huismerk van supermarkten, rijgt de overnames aan elkaar. Een maand na de overname van een Spaanse concurrent doen de Gentenaars dat kunstje nog eens over in Roemenië.

AB InBev wil Afrika aan de drank krijgen

09/08/2018

Het groeipotentieel van AB InBev ligt in Afrika. De brouwerij heeft hoge verwachtingen van het continent: de welvaart en de bevolking, die steeds vaker een biertje lust, groeien er snel. 

Lidl stelt auto’s ter beschikking van shoppers

08/08/2018

“Je eigen wagen voor inkopen”, zo stelt Lidl zijn nieuwe autodeeldienst voor. In samenwerking met Mazda kan je in Duitsland weldra autodelen vanop de parking van Lidl-supermarkten. 

Lagere omzet, hogere winst voor Ahold Delhaize

08/08/2018

Terwijl de omzet van Ahold Delhaize onder druk staat in de Verenigde Staten, bevestigt Delhaize in België de positieve trend die in het eerste kwartaal werd ingezet, met dank aan de tovergroentjes. Online ligt de groep op koers.