Kempense buurtsupermarkten willen meer fietsende klanten

Kempense buurtsupermarkten willen meer fietsende klanten

De vestigingen van AD Delhaize en Proxy Delhaize in Arendonk, Dessel, Meerhout, Retie, Veerle-Laakdal en Westerlo roepen hun klanten op om vaker met de fiets te komen. Daarom zetten ze een actie op poten met gratis fietstassen.

Sparen voor fietstas

“Wij roepen onze klanten op om hun boodschappen vaker met de fiets te doen”. Dat is niet enkel ecologischer, maar ook goed voor de gezondheid”, zegt verkoopsdirecteur Geert Wallaert aan Nnieuws.be.

 

Om de klanten aan te sporen hun fiets te gebruiken, wordt er alvast een actie op poten gezet waarbij klanten kunnen sparen voor een gratis fietstas. Die kan op de bagagedrager bevestigd worden en heeft bovendien ook een draagriem, zodat hij ook in de winkel kan worden gebruikt. Naast het aansporen van klanten om met de fiets te komen, willen de uitbaters van de buurtsupermarkten zo het gebruik van plastic tasjes tegengaan.

 

Zo Dichtblij

In Vlaanderen wordt al langer geprobeerd om meer klanten te voet of met de fiets naar de winkel te lokken, aangezien de Vlaamse consument nog te vaak de auto neemt voor korte ritjes naar de winkel. In 2002 werd daarom de actie ‘Met belgerinkel naar de winkel’ op poten gezet.

 

Dit jaar verdwijnt dat concept echter en wordt het vervangen door ‘Zo Dichtblij’, waarmee de Bond Beter Leefmilieu en Unizo klanten vaker wil laten winkelen in het centrum van hun eigen gemeente. De actie Zo Dichtbij loopt dit jaar van zaterdag 29 april tot en met zaterdag 3 juni.