Kempense buurtsupermarkten willen meer fietsende klanten | RetailDetail

Kempense buurtsupermarkten willen meer fietsende klanten

Kempense buurtsupermarkten willen meer fietsende klanten

De vestigingen van AD Delhaize en Proxy Delhaize in Arendonk, Dessel, Meerhout, Retie, Veerle-Laakdal en Westerlo roepen hun klanten op om vaker met de fiets te komen. Daarom zetten ze een actie op poten met gratis fietstassen.

Sparen voor fietstas

“Wij roepen onze klanten op om hun boodschappen vaker met de fiets te doen”. Dat is niet enkel ecologischer, maar ook goed voor de gezondheid”, zegt verkoopsdirecteur Geert Wallaert aan Nnieuws.be.

 

Om de klanten aan te sporen hun fiets te gebruiken, wordt er alvast een actie op poten gezet waarbij klanten kunnen sparen voor een gratis fietstas. Die kan op de bagagedrager bevestigd worden en heeft bovendien ook een draagriem, zodat hij ook in de winkel kan worden gebruikt. Naast het aansporen van klanten om met de fiets te komen, willen de uitbaters van de buurtsupermarkten zo het gebruik van plastic tasjes tegengaan.

 

Zo Dichtblij

In Vlaanderen wordt al langer geprobeerd om meer klanten te voet of met de fiets naar de winkel te lokken, aangezien de Vlaamse consument nog te vaak de auto neemt voor korte ritjes naar de winkel. In 2002 werd daarom de actie ‘Met belgerinkel naar de winkel’ op poten gezet.

 

Dit jaar verdwijnt dat concept echter en wordt het vervangen door ‘Zo Dichtblij’, waarmee de Bond Beter Leefmilieu en Unizo klanten vaker wil laten winkelen in het centrum van hun eigen gemeente. De actie Zo Dichtbij loopt dit jaar van zaterdag 29 april tot en met zaterdag 3 juni.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.