KFC opent vijftigste restaurant in Nederland | RetailDetail

KFC opent vijftigste restaurant in Nederland

KFC opent vijftigste restaurant in Nederland

Kentucky Fried Chicken opent morgen het vijftigste restaurant in Nederland aan de A13  in Rijswijk. De vestiging wordt een van de grootste van Nederland en er gaan bijna honderd medewerkers werken. Dit jaar moeten er nog minimaal vijf KFC-restaurants bij komen, meldt algemeen directeur Mark van ’t Loo.

 

Groter, moderner en met drive-ín

"De nieuwe filialen worden groter en moderner, en vaak hebben ze ook een drive-in. Jaarlijks willen we voorlopig vijf tot tien nieuwe vestigingen in Nederland openen, afhankelijk van de locaties die beschikbaar zijn. We zoeken gericht naar A-locaties en dan in stadscentra, langs snelwegen of op winkelboulevards”, aldus Van ’t Loo.


De nieuwste KFC-vestiging wordt een van de grootste van Nederland. Het kipfastfoodrestaurant heeft 200 zitplaatsen en er is een speelruimte voor kinderen. In het restaurant zijn verschillende zones gecreëerd. Gasten kunnen er terecht voor een snelle snack, lunch of avondmaaltijd.

 

Surinamers en Antillianen  

De plannen om in Rijswijk een KFC te openen zijn al meer dan tien jaar oud. De drukke A13 en het dicht bevolkte achterland verzekeren de vijftigste KFC van Nederland van een constante stroom aan gasten.


De Amerikaanse kipfastfoodformule KFC is in Nederland erg populair onder Surinamers en Antillianen en mensen met een Arabische achtergrond. Er wordt echter niet op etniciteit gemarket, benadrukt algemeen directeur Van 't Loo. De keten serveert ook geen halalkip. "We richten ons op alle Nederlanders met de nadruk op jongvolwassenen."

 

Foto: tulpahn / Shutterstock.com

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.