Kip bij Albert Heijn binnenkort niet meer ‘Hollands’ | RetailDetail

Kip bij Albert Heijn binnenkort niet meer ‘Hollands’

Kip bij Albert Heijn binnenkort niet meer ‘Hollands’

Albert Heijn gaat zijn "Hollandse Kip" een andere naam geven. Dat doet het bedrijf omdat het in geval van problemen ook de mogelijkheid wil om kuikens in te voeren vanuit onder andere België en Duitsland.

Risico op vogelgriep

Albert Heijn doet de naamswijziging vanwege grensoverschrijdende activiteiten van Albert Heijn en het mogelijke risico op een uitbraak van vogelgriep. Als die in Nederland uitbreekt, dan wil de supermarktketen groeiende kuikens invoeren vanuit pluimveeslachterijen in België en Duitsland, vertelde directeur productintegriteit Simone Herzberger. De nieuwe naam zal begin juni bekend gemaakt worden.

 

De Hollandse Kip was bedoeld om te voldoen aan de eisen van de Kip van Morgen, een akkoord tussen de supermarkten en het productschap Pluimvee, Vlees en Eieren ronde duurzamere kipproductie. Albert Heijn wil tegen eind dit jaar alle kipproducten aan die eisen laten voldoen, ondanks het feit dat de ACM onlangs besliste dat de afspraken rond de Kip van Morgen tegen de kartelwetgeving zijn en dat er geen uitzondering kan gemaakt worden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.