Klant is zelf de kok in pop-uprestaurant Ikea

Klant is zelf de kok in pop-uprestaurant Ikea

De Zweedse woonketen Ikea gaat in Londen een pop-uprestaurant openen waar de klant zelf de chef-kok zal zijn. In The Dining Club kunnen klanten verschillende kookklassen krijgen, waarbij ze kunnen koken voor hun vrienden.

Volledig gratis

Het restaurant zal vanaf 10 september twee weken geopend blijven. Klanten krijgen er onder begeleiding van professionele koks de mogelijkheid om een brunch, lunch of diner te maken voor een groep van maximaal twintig personen.

 

“Terwijl mensen in het Verenigd Koninkrijk steeds minder tijd maken om te koken of om samen te eten, geeft Ikea foodies, wannabe-koks, nieuwelingen en fijnproevers de kans om zichzelf uit te drukken en indruk te maken op hun vrienden in een restaurant”, zegt Ikea over het concept.

 

Klanten die er in slagen om te kunnen deelnemen aan één van de workshops zullen dan bovendien volledig gratis kunnen. Al het eten en de bediening is volledig op kosten van Ikea.