Klanten Colruyt betalen soms meer bij Collect & Go | RetailDetail

Klanten Colruyt betalen soms meer bij Collect & Go

Klanten Colruyt betalen soms meer bij Collect & Go

Klanten van Colruyt betalen soms meer voor hun boodschappen via Collect & Go dan in de supermarkt zelf. Dat komt omdat Colruyt de prijzen van zijn webshop vergelijkt met die van andere webshops, niet met naburige supermarkten.

Probleem wordt aangepakt

Ook online stelt Colruyt dus dat het steevast de laagste prijs hanteert, maar blijkbaar zijn slechts weinig klanten er van op de hoogte dat Colruyt die vergelijking enkel maakt met andere webshops. Daardoor kunnen sommige producten in de online winkel duurder uitkomen dan in de fysieke winkel.

 

Colruyt vergelijkt voor de fysieke winkels de prijzen met die van andere winkels in de buurt. Dat verklaart waarom er zelfs prijsverschillen zijn tussen de verschillende vestigingen van de supermarktketen. Wanneer een concurrent zonder een webshop een prijsdaling doorvoert, dan zal die prijsdaling dus enkel in de winkel te vinden zijn. Omgekeerd is dat overigens ook het geval.

 

Dat staat ook zo in de gebruiksvoorwaarden. “We vergelijken onze prijzen met andere Belgische online boodschappendiensten met regionale afhaalpunten. Indien nodig passen we ze aan in onze omliggende afhaalpunten”, staat er te lezen. “Daarom kan er een verschil zijn tussen de prijzen in de Colruyt-webwinkel en die in de fysieke Colruyt-winkel.” Dat schrijft De Standaard.

 

Colruyt erkent dat te weinig klanten van de juiste manier van werken op de hoogte zijn en volgens woordvoerster Hanne Poppe is het dan ook van plan om dat in de toekomst aan te pakken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.