Klanten Colruyt betalen soms meer bij Collect & Go | RetailDetail

Klanten Colruyt betalen soms meer bij Collect & Go

Klanten Colruyt betalen soms meer bij Collect & Go

Klanten van Colruyt betalen soms meer voor hun boodschappen via Collect & Go dan in de supermarkt zelf. Dat komt omdat Colruyt de prijzen van zijn webshop vergelijkt met die van andere webshops, niet met naburige supermarkten.

Probleem wordt aangepakt

Ook online stelt Colruyt dus dat het steevast de laagste prijs hanteert, maar blijkbaar zijn slechts weinig klanten er van op de hoogte dat Colruyt die vergelijking enkel maakt met andere webshops. Daardoor kunnen sommige producten in de online winkel duurder uitkomen dan in de fysieke winkel.

 

Colruyt vergelijkt voor de fysieke winkels de prijzen met die van andere winkels in de buurt. Dat verklaart waarom er zelfs prijsverschillen zijn tussen de verschillende vestigingen van de supermarktketen. Wanneer een concurrent zonder een webshop een prijsdaling doorvoert, dan zal die prijsdaling dus enkel in de winkel te vinden zijn. Omgekeerd is dat overigens ook het geval.

 

Dat staat ook zo in de gebruiksvoorwaarden. “We vergelijken onze prijzen met andere Belgische online boodschappendiensten met regionale afhaalpunten. Indien nodig passen we ze aan in onze omliggende afhaalpunten”, staat er te lezen. “Daarom kan er een verschil zijn tussen de prijzen in de Colruyt-webwinkel en die in de fysieke Colruyt-winkel.” Dat schrijft De Standaard.

 

Colruyt erkent dat te weinig klanten van de juiste manier van werken op de hoogte zijn en volgens woordvoerster Hanne Poppe is het dan ook van plan om dat in de toekomst aan te pakken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.