Koetjesreep krijgt nieuwe smaken | RetailDetail

Koetjesreep krijgt nieuwe smaken

Koetjesreep krijgt nieuwe smaken

The Belgian Chocolate Group produceert sinds kort de bekende Koetjesreep ook in de smaken wit en karamel. Dat maakte het bedrijf bekend tijdens een werkbezoek van staatssecretaris voor Buitenlandse Handel Pieter De Crem.

75 procent export

De Crem was op bezoek bij de chocoladegroep om te praten over exportproblemen en het succes van economische missies te bekijken. Het bedrijf voert immers 75% van zijn productie uit naar bijna honderd landen. The Belgian Chocolate Group is het bedrijf achter merken als The Belgian, Perle d’Or, Belgian Harvest en Classic Wheels.

 

“Door een gemotiveerd team en een hoge graad van automatisatie kunnen we alles nog in België produceren en verpakken”, zegt algemeen directeur Marc Pauwels volgens Made in Kempen. “We voldoen aan de hoogste internationale kwaliteitseisen en innoveren permanent waardoor we er jaarlijks in slagen onze exportomzet te verhogen.”

 

The Belgian Chocolate Group heeft vestigingen in Olen en Herentals, waar samen 160 vaste medewerkers aan de slag zijn. Het bedrijf is goed voor een omzet van ongeveer 55 miljoen euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.