Koning Filip bezoekt opleidingscentrum Lidl | RetailDetail

Koning Filip bezoekt opleidingscentrum Lidl

Koning Filip bezoekt opleidingscentrum Lidl

Koning Filip heeft gisteren een bezoek gebracht aan het nieuwe opleidingscentrum van Lidl in Molenbeek. Dat werd vorige maand in gebruik genomen. Lidl heeft tevens te kennen gegeven nog meer te willen investeren in Molenbeek.

 

Voor medewerkers en scholen

Konig Filip kreeg tijdens zijn bezoek toelichting over de opleidingspolitiek voor nieuwe werknemers en scholieren bij Lidl. Het opleidingscentrum van Lidl in Molenbeek is al het tweede van de keten. De komende jaren wil het dat aantal nog optrekken tot vijf stuks.

 

Het centrum is uitgerust met verschillende klaslokalen, waaronder een simulatieruimte, waar een volledige winkel werd nagebouwd. Nieuwe werknemers kunnen er hun opleiding krijgen, maar Lidl verwelkomt ook scholen die meer willen leren over werken in de handel.

 

“Wij investeren fors in mensen. Iedereen die bij Lidl begint, start met minstens één maand opleiding. Daarbij leren we hen hoe we ons willen onderscheiden op vlak van klantvriendelijkheid, wat handel drijven is en brengen we productkennis bij. Dat gaat dus onder meer om het leren bedienen van de kassa of het herkennen van kwalitatief goed fruit”, licht woordvoerder Pieterjan Rynwalt toe.

 

Lidl maakte ook bekend dat het nog eens 10 miljoen euro gaat investeren in Molenbeek met de bouw van een nieuwe winkel en bijhorende appartementen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.