Koning Filip bezoekt opleidingscentrum Lidl | RetailDetail

Koning Filip bezoekt opleidingscentrum Lidl

Koning Filip bezoekt opleidingscentrum Lidl

Koning Filip heeft gisteren een bezoek gebracht aan het nieuwe opleidingscentrum van Lidl in Molenbeek. Dat werd vorige maand in gebruik genomen. Lidl heeft tevens te kennen gegeven nog meer te willen investeren in Molenbeek.

 

Voor medewerkers en scholen

Konig Filip kreeg tijdens zijn bezoek toelichting over de opleidingspolitiek voor nieuwe werknemers en scholieren bij Lidl. Het opleidingscentrum van Lidl in Molenbeek is al het tweede van de keten. De komende jaren wil het dat aantal nog optrekken tot vijf stuks.

 

Het centrum is uitgerust met verschillende klaslokalen, waaronder een simulatieruimte, waar een volledige winkel werd nagebouwd. Nieuwe werknemers kunnen er hun opleiding krijgen, maar Lidl verwelkomt ook scholen die meer willen leren over werken in de handel.

 

“Wij investeren fors in mensen. Iedereen die bij Lidl begint, start met minstens één maand opleiding. Daarbij leren we hen hoe we ons willen onderscheiden op vlak van klantvriendelijkheid, wat handel drijven is en brengen we productkennis bij. Dat gaat dus onder meer om het leren bedienen van de kassa of het herkennen van kwalitatief goed fruit”, licht woordvoerder Pieterjan Rynwalt toe.

 

Lidl maakte ook bekend dat het nog eens 10 miljoen euro gaat investeren in Molenbeek met de bouw van een nieuwe winkel en bijhorende appartementen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.