Konings neemt fruitsappenfabriek Copella over | RetailDetail

Konings neemt fruitsappenfabriek Copella over

Konings neemt fruitsappenfabriek Copella over

De Zonhovense drankenproducent Konings neemt nu ook de productiefaciliteit van de Copella- en Trop50-fruitsappen in het Britse Boxford over van PepsiCo. In 2011 ging ook de Looza-afvulfabriek in Borgloon al van PepsiCo naar Konings.

Parallellen met Looza

De fruitsappenfabriek in Boxford haalt een jaarlijks volume van veertig miljoen liter en stelt 100 mensen tewerk. Copella en Trop50 blijven bij hun respectieve eigenaars. Oopmerkelijk: voor ze in handen van PepsiCo kwamen, waren zowel Copella en Looza eigendom van Tropicana. Na de overname blijft Konings voor de betrokken merken werken.

 

Sinds Konings in 2011 zijn jenevermerk Smeets (dat het pas tien jaar voordien had gekocht) weer van de hand deed, heeft het geen eigen merken meer in portefeuille. Het bedrijf legt zich sindsdien toe op loonproductie voor derden. In 2011 nam Konings van PepsiCo de productiefaciliteiten en het personeel over van de Looza-afvulfabriek in Borgloon. Vorig jaar volgde de productiesite van Hero in Breda.

 

In de Britse pers maken fruittelers zich intussen bezorgd over de toelevering van Jonagold-appels voor de productie van Copella-fruitsappen. Hoewel ze toegeven dat het te vroeg is om een oordeel te vellen, vrezen ze dat Konings een deel van het benodigde fruit zal invoeren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

"Winkelcentra worden hypergeconnecteerde microsteden"

20/06/2018

Het Londense winkelcentrum Westfield viert zijn tiende verjaardag met een blik op de toekomst: Westfield onthult een futuristische strategie ‘Destination 2028’ met leverdrones, slimme wc’s, moestuinen en bezinningsruimtes.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.