Koopmans begint met crêpes in horeca | RetailDetail

Koopmans begint met crêpes in horeca

Koopmans begint met crêpes in horeca

Pannenkoekenmerk Koopmans gaat zich nu ook op de consument richten, met een shop-in-shopcrêpeconcept voor de horeca. De eerste locatie van Crêpe Creaties opende bij lunchroom La Boca in winkelcentrum in Zuidplein in Rotterdam.

Merk en blurring samenbrengen

Koopmans wil met het concept "het merk en de ervaring van ondernemers samenbrengen". De fabrikant richt zich met de nieuwe franchiseformule voor horeca en out-of-home op samenwerking met gevestigde ondernemers als franchisenemers: zij kunnen in hun bestaande formule een unit met werkbank en bakplaat installeren om crêpes te maken. Ook kunnen ze een training volgen om de pannenkoekjes te leren bakken. De fabrikant voor thuisbakproducten wil vanaf het voorjaar van 2017 met een verdere uitrol van het franchiseconcept beginnen.

 

Het merk heeft alvast de ambitie om crêpes als meeneemsnack en alternatief voor broodjes en salades aan te bieden aan mensen die onderweg zijn.  De dunne pannenkoekjes, die momenteel populair zijn het buitenland, zijn verkrijgbaar met diverse zoete en hartige vullingen en kunnen ook naar eigen believen worden samengesteld. De klant krijgt de crêpes mee in een kegelvormige verpakking met scheurrand voor consumptie onderweg.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.