Koopmans begint met crêpes in horeca | RetailDetail

Koopmans begint met crêpes in horeca

Koopmans begint met crêpes in horeca

Pannenkoekenmerk Koopmans gaat zich nu ook op de consument richten, met een shop-in-shopcrêpeconcept voor de horeca. De eerste locatie van Crêpe Creaties opende bij lunchroom La Boca in winkelcentrum in Zuidplein in Rotterdam.

Merk en blurring samenbrengen

Koopmans wil met het concept "het merk en de ervaring van ondernemers samenbrengen". De fabrikant richt zich met de nieuwe franchiseformule voor horeca en out-of-home op samenwerking met gevestigde ondernemers als franchisenemers: zij kunnen in hun bestaande formule een unit met werkbank en bakplaat installeren om crêpes te maken. Ook kunnen ze een training volgen om de pannenkoekjes te leren bakken. De fabrikant voor thuisbakproducten wil vanaf het voorjaar van 2017 met een verdere uitrol van het franchiseconcept beginnen.

 

Het merk heeft alvast de ambitie om crêpes als meeneemsnack en alternatief voor broodjes en salades aan te bieden aan mensen die onderweg zijn.  De dunne pannenkoekjes, die momenteel populair zijn het buitenland, zijn verkrijgbaar met diverse zoete en hartige vullingen en kunnen ook naar eigen believen worden samengesteld. De klant krijgt de crêpes mee in een kegelvormige verpakking met scheurrand voor consumptie onderweg.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.