Kosten remmen online foodaankopen

Kosten remmen online foodaankopen

Kosten remmen online foodaankopen
Shutterstock

Stilaan doen meer Belgen hun boodschappen online. De servicekosten vormen voor shoppers echter een belangrijke drempel, zegt onderzoeksbureau Nielsen

 

Aanbiedingen bekijken

Nielsen ondervroeg 1.447 Belgische consumenten over hun aankoopgedrag, in het najaar van 2015. Eén kwart van de ondervraagde Belgische consumenten had toen een website van een retailer bezocht in de afgelopen dertig dagen. 


De belangrijkste reden om de website van een retailer te bezoeken, is het bekijken van de aanbiedingen (60%). Maar ook het aankopen van voeding online wordt een belangrijke: 23% van wie een retailerwebsite bezocht, deed het al. En 37% van deze online shoppers geeft aan dat ze het vaker doen dan een jaar geleden. 


Wat is de belangrijkste reden om toch geen boodschappen te doen online? 51% van de Belgische shoppers wijst naar de servicekosten als drempel. 37% wil de producten kunnen bekijken vooraleer ze te kopen. En 36% is bezorgd om de productkwaliteit. 


De cijfers komen uit het nieuwste Shopper Trends onderzoek van Nielsen. Volgens Nielsen bewijzen de resultaten het belang van een performante website voor retailers. 

 

 

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.