Kosten remmen online foodaankopen

Kosten remmen online foodaankopen

Stilaan doen meer Belgen hun boodschappen online. De servicekosten vormen voor shoppers echter een belangrijke drempel, zegt onderzoeksbureau Nielsen

 

Aanbiedingen bekijken

Nielsen ondervroeg 1.447 Belgische consumenten over hun aankoopgedrag, in het najaar van 2015. Eén kwart van de ondervraagde Belgische consumenten had toen een website van een retailer bezocht in de afgelopen dertig dagen. 


De belangrijkste reden om de website van een retailer te bezoeken, is het bekijken van de aanbiedingen (60%). Maar ook het aankopen van voeding online wordt een belangrijke: 23% van wie een retailerwebsite bezocht, deed het al. En 37% van deze online shoppers geeft aan dat ze het vaker doen dan een jaar geleden. 


Wat is de belangrijkste reden om toch geen boodschappen te doen online? 51% van de Belgische shoppers wijst naar de servicekosten als drempel. 37% wil de producten kunnen bekijken vooraleer ze te kopen. En 36% is bezorgd om de productkwaliteit. 


De cijfers komen uit het nieuwste Shopper Trends onderzoek van Nielsen. Volgens Nielsen bewijzen de resultaten het belang van een performante website voor retailers.