Kraft Heinz investeert sterk in duurzaamheid | RetailDetail

Kraft Heinz gaat investeren in duurzaamheid

Kraft Heinz gaat investeren in duurzaamheid

Het Amerikaanse voedingsconcern Kraft Heinz gaat 200 miljoen dollar (185 miljoen euro) investeren in duurzaamheid. Het programma rond maatschappelijk verantwoord ondernemen wordt zo sterk uitgebreid.

Een miljard gratis maaltijden

De beslissing van Kraft Heinz volgt in de nasleep van de mislukte overname van Unilever en is alvast opmerkelijk te noemen. Toen kwam er immers kritiek vanuit een deel van de aandeelhouders van Unilever dat het Amerikaanse bedrijf te weinig aandacht had voor duurzaamheid. Toch klinkt het nu bij Kraft Heinz dat de investering niet het gevolg is van de poging om Unilever over te nemen: topman Bernardo Hees zegt dat maatschappelijk verantwoord ondernemen altijd al deel is geweest van het beleid en dat de plannen voor de investeringen al langer op tafel lagen.

 

Met de uitbreiding van het programma wil Kraft Heinz onder andere tegen 2021 meer dan een miljard maaltijden gratis ter beschikking stellen en moet de uitstoot van broeikasgassen met 15% teruggedrongen worden. Daarnaast wil het bedrijf werk maken van een betere behandeling van dieren. Toch mag het nieuwe beleid volgens Hees ook geen effect hebben op de winstverwachting van Kraft Heinz en zal voor de consument niet tot prijsstijgingen leiden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.