Kraft Heinz investeert sterk in duurzaamheid | RetailDetail

Kraft Heinz gaat investeren in duurzaamheid

Kraft Heinz gaat investeren in duurzaamheid

Het Amerikaanse voedingsconcern Kraft Heinz gaat 200 miljoen dollar (185 miljoen euro) investeren in duurzaamheid. Het programma rond maatschappelijk verantwoord ondernemen wordt zo sterk uitgebreid.

Een miljard gratis maaltijden

De beslissing van Kraft Heinz volgt in de nasleep van de mislukte overname van Unilever en is alvast opmerkelijk te noemen. Toen kwam er immers kritiek vanuit een deel van de aandeelhouders van Unilever dat het Amerikaanse bedrijf te weinig aandacht had voor duurzaamheid. Toch klinkt het nu bij Kraft Heinz dat de investering niet het gevolg is van de poging om Unilever over te nemen: topman Bernardo Hees zegt dat maatschappelijk verantwoord ondernemen altijd al deel is geweest van het beleid en dat de plannen voor de investeringen al langer op tafel lagen.

 

Met de uitbreiding van het programma wil Kraft Heinz onder andere tegen 2021 meer dan een miljard maaltijden gratis ter beschikking stellen en moet de uitstoot van broeikasgassen met 15% teruggedrongen worden. Daarnaast wil het bedrijf werk maken van een betere behandeling van dieren. Toch mag het nieuwe beleid volgens Hees ook geen effect hebben op de winstverwachting van Kraft Heinz en zal voor de consument niet tot prijsstijgingen leiden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Multinationals gebuisd voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.