Kraft Heinz krimpt enkele procenten | RetailDetail

Kraft Heinz krimpt enkele procenten

Kraft Heinz krimpt enkele procenten
Shutterstock

De omzet bij het Amerikaanse voedingsbedrijf Kraft Heinz is in het eerste kwartaal van 2017 met 3,1% gedaald ten opzichte van een jaar eerder. Daarbij kende ook de nettowinst een terugval van 0,3%.

Daling vijfde kwartaal op rij

De omzet daalde in het eerste kwartaal van 2017 van 6,57 naar 6,36 miljard dollar (5,8 miljard euro). Het is ondertussen al het vijfde kwartaal op rij dat de omzet van Kraft Heinz terugloopt. De winst zakte miniem en kwam uit op 893 miljoen dollar (820 miljoen euro).

 

“Hoewel onze resultaten in het eerste kwartaal een trage start van het jaar tonen, blijven we toch op het juiste spoor met onze belangrijkste initiatieven”, zegt CEO Bernardo Hees. “We leveren productinnovaties, renovaties en geografische uitbreiding die Kraft Heinz positioneren om organische omzetgroei te behalen over heel 2017 en daarna.”

 

In de Verenigde Staten, waar Kraft Heinz ongeveer tweederde van zijn omzet haalt, daalde de omzet met 3,5% ten opzichte van een jaar eerder. In Europa was er zelfs een omzetdaling van 6,8%, al was die grotendeels het gevolg van negatieve wisselkoerseffecten: het volume groeide in Europa dan weer met 0,4%. In Nederland en Italië presteerde Kraft Heinz zwakker dan in de rest van Europa.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Blokker ziet Belgische omzet fors dalen en directie afslanken

17/07/2018

De problemen voor Blokker blijven aanhouden: het bestuur wordt verder ingekrompen (van acht naar vijf), net zoals de omzet in de Belgische winkels (-21%). 

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.