Kraft Heinz krimpt enkele procenten | RetailDetail

Kraft Heinz krimpt enkele procenten

Kraft Heinz krimpt enkele procenten
Shutterstock

De omzet bij het Amerikaanse voedingsbedrijf Kraft Heinz is in het eerste kwartaal van 2017 met 3,1% gedaald ten opzichte van een jaar eerder. Daarbij kende ook de nettowinst een terugval van 0,3%.

Daling vijfde kwartaal op rij

De omzet daalde in het eerste kwartaal van 2017 van 6,57 naar 6,36 miljard dollar (5,8 miljard euro). Het is ondertussen al het vijfde kwartaal op rij dat de omzet van Kraft Heinz terugloopt. De winst zakte miniem en kwam uit op 893 miljoen dollar (820 miljoen euro).

 

“Hoewel onze resultaten in het eerste kwartaal een trage start van het jaar tonen, blijven we toch op het juiste spoor met onze belangrijkste initiatieven”, zegt CEO Bernardo Hees. “We leveren productinnovaties, renovaties en geografische uitbreiding die Kraft Heinz positioneren om organische omzetgroei te behalen over heel 2017 en daarna.”

 

In de Verenigde Staten, waar Kraft Heinz ongeveer tweederde van zijn omzet haalt, daalde de omzet met 3,5% ten opzichte van een jaar eerder. In Europa was er zelfs een omzetdaling van 6,8%, al was die grotendeels het gevolg van negatieve wisselkoerseffecten: het volume groeide in Europa dan weer met 0,4%. In Nederland en Italië presteerde Kraft Heinz zwakker dan in de rest van Europa.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.