Krijgt Kaatsheuvel supermarktboulevard?

Krijgt Kaatsheuvel supermarktboulevard?

Een groep ondernemers in Kaatsheuvel onderzoekt samen met de gemeente de mogelijkheid van een grote supermarktboulevard in Kaatsheuvel. Ze hopen dat een boulevard met alle supermarkten naast elkaar veel meer winkelend publiek zal trekken dan als de supermarkten verspreid door het dorp zitten.

Woonboulevard is voorbeeld

Wethouder Henk van Komen van Kaatsheuvel (Gemeentebelangen) zegt dat er serieuze gesprekken worden gevoerd met Albert Heijn, EMTÉ, Jumbo, Aldi en Lidl. De supermarktboulevard moet naar het idee van de woonboulevard worden ingericht met veel parkeerruimte en interessant zijn voor winkelend publiek uit de wijde omgeving.

 

Nu al komt meer dan een derde van de omzet van klandizie van Kaatsheuvelse supermarkten van buiten de gemeentegrenzen. De wethouder verwacht dat de supermarktboulevard dat aandeel nog verder omhoog zal stuwen. Volgens Van Komen zijn de supermarkten nu al echte publiekstrekkers met een prima toegankelijkheid en gratis parkeermogelijkheden.

 

"Boulevard werkt versterkend"

De clustering van de supermarkten op de supermarktboulevard zal voor de deelnemeners versterkend werken en de supermarkten zullen dan ook niet in een concurrentieslag verwikkeld raken, denkt de wethouder. Hoewel veel mensen een eigen favoriete supermarkt hebben, zullen degenen die alle aanbiedingen afschuimen op de supermarktboulevard nog beter aan hun trekken komen, omdat alle grootgrutters er bij elkaar zitten.

 

Het duurt wel nog zeker vier tot zeven jaar eer de plannen gerealiseerd kunnen worden. De supermarktboulevard is onderdeel in een veel groter project rond de toekomst van winkelen in Kaatsheuvel. In de loop van volgend jaar wordt wel duidelijk of de plannen voor de supermarktboulevard in Kaatsheuvel levensvatbaar zijn. Kleinere winkeliers lieten alvast verstaan het project niet erg genegen te zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zwak eerste kwartaal voor General Mills

21/09/2017

De Amerikaanse voedingsproducent General Mills, bekend van merken als Yoplait, Cheerios en Häagen-Dazs, heeft er een teleurstellend kwartaal op zitten. Zowel de omzet als de winst ging achteruit.

Voedingsproducenten willen houdbaarheidsdatum duidelijker aangeven

21/09/2017

Een groep van 400 voedingsproducenten, die samen actief zijn in meer dan zeventig landen, wil tegen 2020 de aanduiding van de houdbaarheidsdatum op verpakkingen vereenvoudigen en zo voedselverspilling tegengaan.

Belg Olivier Van den Bossche krijgt topfunctie bij Metro

21/09/2017

De Belg Olivier Van den Bossche gaat aan de slag bij het Duitse Metro en krijgt daar een topfunctie. Hij wordt ‘operating partner’ bij Metro Cash & Carry en komt zo aan het hoofd te staan van een aantal landen waar die actief is.

Valora neemt Backwerk over

20/09/2017

Het Zwitserse Valora neemt de Duitse bakkerijketen Backwerk over van investeerder EQT. De formule die in Nederland dertien vestigingen heeft, is actief in diverse Europese landen en wil nu verder uitbreiden.

Boni sluit eigen webshop

19/09/2017

Supermarktketen Boni heeft besloten om de eigen webshop stop te zetten. Boni had al sinds 2011 een eigen webshop, maar gaat het nu op een andere manier aanpakken. Online zal het (voorlopig) enkel nog via Picnic te vinden zijn.

Alpro schrapt Amerikaanse sojabonen

19/09/2017

Sojadrankenfabrikant Alpro koopt zijn sojabonen alleen nog bij producenten in Europa en Canada, om er zeker van te zijn dat ze niet genetisch gemodificeerd zijn. Bonen uit de VS komen er niet meer in, Nederland plukt mee de vruchten.

Back to top