Krijgt Kaatsheuvel supermarktboulevard? | RetailDetail

Krijgt Kaatsheuvel supermarktboulevard?

Krijgt Kaatsheuvel supermarktboulevard?

Een groep ondernemers in Kaatsheuvel onderzoekt samen met de gemeente de mogelijkheid van een grote supermarktboulevard in Kaatsheuvel. Ze hopen dat een boulevard met alle supermarkten naast elkaar veel meer winkelend publiek zal trekken dan als de supermarkten verspreid door het dorp zitten.

Woonboulevard is voorbeeld

Wethouder Henk van Komen van Kaatsheuvel (Gemeentebelangen) zegt dat er serieuze gesprekken worden gevoerd met Albert Heijn, EMTÉ, Jumbo, Aldi en Lidl. De supermarktboulevard moet naar het idee van de woonboulevard worden ingericht met veel parkeerruimte en interessant zijn voor winkelend publiek uit de wijde omgeving.

 

Nu al komt meer dan een derde van de omzet van klandizie van Kaatsheuvelse supermarkten van buiten de gemeentegrenzen. De wethouder verwacht dat de supermarktboulevard dat aandeel nog verder omhoog zal stuwen. Volgens Van Komen zijn de supermarkten nu al echte publiekstrekkers met een prima toegankelijkheid en gratis parkeermogelijkheden.

 

"Boulevard werkt versterkend"

De clustering van de supermarkten op de supermarktboulevard zal voor de deelnemeners versterkend werken en de supermarkten zullen dan ook niet in een concurrentieslag verwikkeld raken, denkt de wethouder. Hoewel veel mensen een eigen favoriete supermarkt hebben, zullen degenen die alle aanbiedingen afschuimen op de supermarktboulevard nog beter aan hun trekken komen, omdat alle grootgrutters er bij elkaar zitten.

 

Het duurt wel nog zeker vier tot zeven jaar eer de plannen gerealiseerd kunnen worden. De supermarktboulevard is onderdeel in een veel groter project rond de toekomst van winkelen in Kaatsheuvel. In de loop van volgend jaar wordt wel duidelijk of de plannen voor de supermarktboulevard in Kaatsheuvel levensvatbaar zijn. Kleinere winkeliers lieten alvast verstaan het project niet erg genegen te zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.