Krijgt Kaatsheuvel supermarktboulevard? | RetailDetail

Krijgt Kaatsheuvel supermarktboulevard?

Krijgt Kaatsheuvel supermarktboulevard?

Een groep ondernemers in Kaatsheuvel onderzoekt samen met de gemeente de mogelijkheid van een grote supermarktboulevard in Kaatsheuvel. Ze hopen dat een boulevard met alle supermarkten naast elkaar veel meer winkelend publiek zal trekken dan als de supermarkten verspreid door het dorp zitten.

Woonboulevard is voorbeeld

Wethouder Henk van Komen van Kaatsheuvel (Gemeentebelangen) zegt dat er serieuze gesprekken worden gevoerd met Albert Heijn, EMTÉ, Jumbo, Aldi en Lidl. De supermarktboulevard moet naar het idee van de woonboulevard worden ingericht met veel parkeerruimte en interessant zijn voor winkelend publiek uit de wijde omgeving.

 

Nu al komt meer dan een derde van de omzet van klandizie van Kaatsheuvelse supermarkten van buiten de gemeentegrenzen. De wethouder verwacht dat de supermarktboulevard dat aandeel nog verder omhoog zal stuwen. Volgens Van Komen zijn de supermarkten nu al echte publiekstrekkers met een prima toegankelijkheid en gratis parkeermogelijkheden.

 

"Boulevard werkt versterkend"

De clustering van de supermarkten op de supermarktboulevard zal voor de deelnemeners versterkend werken en de supermarkten zullen dan ook niet in een concurrentieslag verwikkeld raken, denkt de wethouder. Hoewel veel mensen een eigen favoriete supermarkt hebben, zullen degenen die alle aanbiedingen afschuimen op de supermarktboulevard nog beter aan hun trekken komen, omdat alle grootgrutters er bij elkaar zitten.

 

Het duurt wel nog zeker vier tot zeven jaar eer de plannen gerealiseerd kunnen worden. De supermarktboulevard is onderdeel in een veel groter project rond de toekomst van winkelen in Kaatsheuvel. In de loop van volgend jaar wordt wel duidelijk of de plannen voor de supermarktboulevard in Kaatsheuvel levensvatbaar zijn. Kleinere winkeliers lieten alvast verstaan het project niet erg genegen te zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.