Kruidenier Foodservices in financiële problemen | RetailDetail

Kruidenier Foodservices in financiële problemen

Kruidenier Foodservices in financiële problemen

Groothandel Kruidenier Foodservices verkeert in financiële moeilijkheden. Het bedrijf dat voeding levert aan supermarkten kon deze week zijn leveringen al niet meer garanderen.

Concurrent Sligro springt in bres

Er gaan al langer geruchten dat Kruidenier Foodservices in slechte papieren verkeert, maar volgens Sligro-directeur Willem-Jan Strijbosch werd vanochtend Kruideniers grootste klant, de cateraar Albron, bevoorraad door concurrent Sligro.

 

Strijbosch zegt ook dat het probleem van Kruidenier Foodservices groter is dan enkel Albron: "Wij zijn gisteren door heel veel klanten van de noodlijdende groothandel gebeld met de vraag of wij kunnen leveren. Veel hebben we doorverwezen naar onze zelfbedieningsgroothandels, omdat we niet aan alle verzoeken kunnen voldoen op zo'n korte termijn."

 

Fusiegesprekken

Ook bij FNV Bondgenoten heerst ondertussen ongerustheid: "We proberen de directie te spreken te krijgen, want nu baseren we ons vooral op geruchten. Wel hebben we bevestiging van leden dat de salarissen van februari gewoon zijn betaald", zegt Frans de Beer aan Out.of.Home Shops.

 

Kruidenier Foodservices was al langer bezig om de toekomst van het bedrijf te verzekeren: zo zijn er een aantal gesprekken geweest in verband met fusie- en samenwerkingsverbanden. Die hebben uiteindelijk tot niets geleid, want donderdag vroeg Kruidenier Foodservices uitstel van betaling aan. Kruidenier Foodservices wilde tot dusver geen commentaar kwijt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.