Kwalitaria lanceert nieuw concept | RetailDetail

Kwalitaria lanceert nieuw concept

Kwalitaria lanceert nieuw concept

Kwalitaria opent volgende week in Vianen een testwinkel met het nieuwe 'fast casual' cafetariaconcept, met naast zitjes, foodsharing en authentieke snacks ook verantwoorde duurzame producten. In de nieuwe testwinkel zal de keten ondernemers trainen en nieuwe ideeën testen.

Stap naar fast casual

Het concept "Kwalitaria 4.0" richt zich op gezinnen die wat lekkers komen eten, maar ook verantwoord voedsel van duurzame afkomst willen. Het moet concept 3.0 opvolgen, dat vijf jaar geleden werd geïntroduceerd door moederbedrijf Franchise Friendly Concepts.

 

De gasten kunnen kiezen uit het traditionele cafetaria-assortiment (denk aan een kroket of frikandel) of nieuwe producten bestellen: zo is er Mrs. Bullette, een lichtere, vrouwelijke variant van de mannenburger The Bull. Nieuw is ook een plofkipvrije kipburger en een vegetarische tomatenburger. De introductie van een vis- en een kinderburger volgt nog.

 

De formule is eveneens bezig met het uitbreiden van haar service: steeds meer vestigingen bezorgen ook de bestelling aan huis. Op dit moment telt de cafetariaformule veertig bezorgvestigingen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Multinationals gebuisd voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.