Kwalitaria lanceert nieuw concept | RetailDetail

Kwalitaria lanceert nieuw concept

Kwalitaria lanceert nieuw concept

Kwalitaria opent volgende week in Vianen een testwinkel met het nieuwe 'fast casual' cafetariaconcept, met naast zitjes, foodsharing en authentieke snacks ook verantwoorde duurzame producten. In de nieuwe testwinkel zal de keten ondernemers trainen en nieuwe ideeën testen.

Stap naar fast casual

Het concept "Kwalitaria 4.0" richt zich op gezinnen die wat lekkers komen eten, maar ook verantwoord voedsel van duurzame afkomst willen. Het moet concept 3.0 opvolgen, dat vijf jaar geleden werd geïntroduceerd door moederbedrijf Franchise Friendly Concepts.

 

De gasten kunnen kiezen uit het traditionele cafetaria-assortiment (denk aan een kroket of frikandel) of nieuwe producten bestellen: zo is er Mrs. Bullette, een lichtere, vrouwelijke variant van de mannenburger The Bull. Nieuw is ook een plofkipvrije kipburger en een vegetarische tomatenburger. De introductie van een vis- en een kinderburger volgt nog.

 

De formule is eveneens bezig met het uitbreiden van haar service: steeds meer vestigingen bezorgen ook de bestelling aan huis. Op dit moment telt de cafetariaformule veertig bezorgvestigingen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

AB InBev in tandem met Turkse Efes op Russische markt

12/07/2018

Om het tanende succes op de Russische markt te counteren, heeft AB InBev zijn actitviteiten in het land van Vladimir Poetin ondergebracht in een joint venture met het Turkse Anadolu Efes.