Kwartaalomzet Hermès stijgt met 8 procent | RetailDetail

Kwartaalomzet Hermès stijgt met 8 procent

Kwartaalomzet Hermès stijgt met 8 procent

De omzet van de Franse luxegroep Hermès is in het eerste kwartaal gestegen met 8% bij constante wisselkoersen, na wisselkoerseffecten steeg de omzet zelfs bijna met 20 procent. 

Meeste productgroepen zien stijging

Vooral in Japan ging het concern er flink op vooruit, met een groei van 15 procent. Ook in de rest van Azië steeg de omzet met 8 procent. In Amerika (+8 procent) en in Europa (+5 procent) had de groep ook weinig reden tot klagen.

 

Worden de cijfers per productgroep bekeken, dan is Leather Goods & Saddlery de grote winnaar. Daar steeg de omzet met 12 procent. Ook bij Ready-to-wear & Accessories was er een omzetgroei van 10 procent. Bij Perfumes was er dan weer sprake van een minimale groei van 1 procent, te danken aan de lancering van drie nieuwe parfums.

 

De horlogemarkt evolueerde voor Hermès dan weer iets minder positief, met een daling van drie procent tot gevolg. De overige productgroepen binnen Hermes kenden een stijging van 8 procent, vooral dankzij een gestegen verkoop van juwelen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.