La Place wil snel opnieuw uitbreiden

La Place wil snel opnieuw uitbreiden

La Place wil snel opnieuw uitbreiden
Shutterstock

Restaurantketen La Place wil in de nabije toekomst opnieuw heel wat nieuwe locaties openen en heropenen op oude locaties. Dat heeft directeur Bart van den Nieuwenhof gezegd tijdens een interview.

In gesprek met Hudson’s Bay

“Als je Lelystad voorbij rijdt naar het noorden kom je geen La Place meer tegen. Dat moet veranderen. We zijn ver met de gesprekken met de vastgoedeigenaren en nieuwe huurders van oude V&D-panden, maar we zijn bijvoorbeeld ook in gesprek met Hudson’s Bay”, zegt Van den Nieuwenhof in een gesprek met NRC.

 

Er wordt echter niet enkel gedacht aan de klassieke locaties voor de opening van nieuwe restaurants: “Ook langs snelwegen en op vliegvelden en stations willen we nieuwe restaurants openen, net als in het buitenland. Kom over zes maanden nog maar eens terug, ik voorzie dat er dan weer van alles is gebeurd.”

 

Daarnaast wordt er ook werk gemaakt van de uitbreiding van de relatie tussen La Place en Jumbo, de nieuwe eigenaar van de keten. Momenteel zijn de koffiebonen van La Place al te koop in de supermarkten van Jumbo en in de toekomst moet het aanbod producten nog worden uitgebreid. Ook andere manieren om elkaar te versterken worden onder de loep genomen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Coolblue haalt 311 miljoen euro Belgische omzet

15/06/2018

De Nederlandse elektronicaretailer Coolblue realiseerde vorig jaar in België een recordomzet van 311 miljoen euro. Het bedrijf maakt ook bekend nieuwe, lokale depots te openen voor de uitrol van witgoed in Wallonië. 

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.