Landmarkt zoekt nieuwe miljoenen

Landmarkt zoekt nieuwe miljoenen
De nieuwe foodformule Landmarkt is in Amsterdam uitgeroepen tot Versmarketeer van het Jaar. De oprichters van de formule zijn nu op zoek naar 2,5 miljoen euro om het aantal winkels verder te kunnen uitbreiden.

Landmarkt is een innovatieve verssupermarkt die de herkomst van producten, de kwaliteit en de smaak belangrijk maakt. De winkels bestaan uit een supermarktgedeelte, aangevuld met versafdelingen die veelal door toeleveranciers worden beheerd. Een groot deel van het assortiment is afkomstig uit de omgeving van de winkel. De eerste vestiging ging in april vorig jaar open in Amsterdam, sinds ruim een maand is het bedrijf ook actief is in het Gelderse Apeldoorn.

 

Uitbreiding op korte termijn

De aandacht voor lokale producten was een belangrijke reden voor de jury om Landmarkt uit te roepen tot Versmarketeer van het Jaar. In Het Financieele Dagblad zegt oprichter Harm-Jan van Dijk dat er in principe in iedere plaats met meer dan tachtigduizend inwoners ruimte is voor een Landmarkt. De eerste twee winkels en het opzetten van de organisatie zijn vorig jaar door elf informele investeerders gefinancierd voor 3,2 miljoen euro.

 

Nu is Van Dijk op zoek naar 2,5 miljoen euro om het aantal vestigingen te kunnen uitbreiden naar vier. Dan wordt volgens hem de formule levensvatbaar. "Dan zijn we conform de eisen van de bank gezond en kunnen we echt gas geven", zegt hij. Van Dijk wil nog weinig zeggen over de omzet van het bedrijf, behalve dat Landmarkt meer omzet dan een gemiddelde supermarkt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Schotland voert als eerste minimumprijs in voor alcohol

21/11/2017

Schotland heeft een wereldprimeur te pakken, want het mag eindelijk een minimumprijs voor alcohol invoeren. De wet werd in 2012 al goedgekeurd, maar werd sindsdien tegengehouden door de whiskystokers.

Albert Heijn levert in Amsterdam binnen 15 minuten

21/11/2017

Albert Heijn levert sinds kort op de Amsterdamse Zuidas online bestellingen binnen 15 minuten aan huis of op kantoor. Het maakt daarvoor gebruik van fietskoeriers en heeft met ahtogodelivery.nl een speciale website gelanceerd.

Greenpeace komt met kritische parodie op kerstreclame Coca-Cola

20/11/2017

Voor veel mensen betekent de kerstreclame van Coca-Cola op tv de echte start van de kerstperiode. Dit jaar heeft Greenpeace echter een parodie daarop gemaakt, waarin de organisatie de aandacht legt op de vervuiling waarvoor de frisdrankmaker verantwoordelijk is.

Alibaba investeert 2,5 miljard in Auchan-dochter

20/11/2017

De Chinese e-commercereus Alibaba heeft een belang van 36% genomen in supermarktbedrijf Sun Art Retail Group. Met 450 supermarkten is dat de tweede grootste supermarktketen van China, en de Franse retailer Auchan is er de grootste aandeelhouder.

Colruyt controleert vleesleveranciers nu ook zelf

20/11/2017

Colruyt verscherpt de controle op zijn vleesproducten na de reeks schandalen die de vleessector de voorbije maanden alweer in een negatief daglicht stelde. In opdracht van de warenhuisketen licht een externe partner de slachthuizen onaangekondigd door.

Passoã maakt Lucas Bols vreugdedronken

16/11/2017

De omzet van sterkedrankenproducent Lucas Bols steeg in de eerste zes maanden van het gebroken boekjaar met 23,8% naar 48,8 miljoen euro. Op een half procent na dankt Bols die groei volledig aan de integratie van likeurmerk Passoã.

Back to top