Landmarkt zoekt nieuwe miljoenen

Landmarkt zoekt nieuwe miljoenen
De nieuwe foodformule Landmarkt is in Amsterdam uitgeroepen tot Versmarketeer van het Jaar. De oprichters van de formule zijn nu op zoek naar 2,5 miljoen euro om het aantal winkels verder te kunnen uitbreiden.

Landmarkt is een innovatieve verssupermarkt die de herkomst van producten, de kwaliteit en de smaak belangrijk maakt. De winkels bestaan uit een supermarktgedeelte, aangevuld met versafdelingen die veelal door toeleveranciers worden beheerd. Een groot deel van het assortiment is afkomstig uit de omgeving van de winkel. De eerste vestiging ging in april vorig jaar open in Amsterdam, sinds ruim een maand is het bedrijf ook actief is in het Gelderse Apeldoorn.

 

Uitbreiding op korte termijn

De aandacht voor lokale producten was een belangrijke reden voor de jury om Landmarkt uit te roepen tot Versmarketeer van het Jaar. In Het Financieele Dagblad zegt oprichter Harm-Jan van Dijk dat er in principe in iedere plaats met meer dan tachtigduizend inwoners ruimte is voor een Landmarkt. De eerste twee winkels en het opzetten van de organisatie zijn vorig jaar door elf informele investeerders gefinancierd voor 3,2 miljoen euro.

 

Nu is Van Dijk op zoek naar 2,5 miljoen euro om het aantal vestigingen te kunnen uitbreiden naar vier. Dan wordt volgens hem de formule levensvatbaar. "Dan zijn we conform de eisen van de bank gezond en kunnen we echt gas geven", zegt hij. Van Dijk wil nog weinig zeggen over de omzet van het bedrijf, behalve dat Landmarkt meer omzet dan een gemiddelde supermarkt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zwak eerste kwartaal voor General Mills

21/09/2017

De Amerikaanse voedingsproducent General Mills, bekend van merken als Yoplait, Cheerios en Häagen-Dazs, heeft er een teleurstellend kwartaal op zitten. Zowel de omzet als de winst ging achteruit.

Voedingsproducenten willen houdbaarheidsdatum duidelijker aangeven

21/09/2017

Een groep van 400 voedingsproducenten, die samen actief zijn in meer dan zeventig landen, wil tegen 2020 de aanduiding van de houdbaarheidsdatum op verpakkingen vereenvoudigen en zo voedselverspilling tegengaan.

Belg Olivier Van den Bossche krijgt topfunctie bij Metro

21/09/2017

De Belg Olivier Van den Bossche gaat aan de slag bij het Duitse Metro en krijgt daar een topfunctie. Hij wordt ‘operating partner’ bij Metro Cash & Carry en komt zo aan het hoofd te staan van een aantal landen waar die actief is.

Valora neemt Backwerk over

20/09/2017

Het Zwitserse Valora neemt de Duitse bakkerijketen Backwerk over van investeerder EQT. De formule die in Nederland dertien vestigingen heeft, is actief in diverse Europese landen en wil nu verder uitbreiden.

Boni sluit eigen webshop

19/09/2017

Supermarktketen Boni heeft besloten om de eigen webshop stop te zetten. Boni had al sinds 2011 een eigen webshop, maar gaat het nu op een andere manier aanpakken. Online zal het (voorlopig) enkel nog via Picnic te vinden zijn.

Alpro schrapt Amerikaanse sojabonen

19/09/2017

Sojadrankenfabrikant Alpro koopt zijn sojabonen alleen nog bij producenten in Europa en Canada, om er zeker van te zijn dat ze niet genetisch gemodificeerd zijn. Bonen uit de VS komen er niet meer in, Nederland plukt mee de vruchten.

Back to top