Le Perron opent eigen winkel in Bussum | RetailDetail

Le Perron opent eigen winkel in Bussum

Le Perron opent eigen winkel in Bussum
Bakkerijformule Le Perron gaat voor het eerst zelfstandig retailen. De formule heeft in Bussum een eerste eigen winkel geopend met het complete assortiment.

Eigen winkel als podium voor het merk

Dat meldt het vakblad Bakkerswereld. Le Perron was tot nu toe vooral bekend als concept voor shop-in-shops bij andere bakkers, in supermarkten en met marktkramen. Met de vestiging in Bussum is de franchiseorganisatie nu een volledig eigen winkel rijker. De formule wil de uitstraling van een ambachtelijke kwaliteitsbakker in Frankrijk hebben. De formule ontstond ooit op de biologische markt aan het Noordermarktplein in Amsterdam en is sindsdien snel gegroeid.



De winkel in Bussum moet niet alleen gaan fungeren als broodleverancier voor bewoners uit de regio, maar ook als podium voor Le Perron. "Op de karakteristieke locatie aan het Julianaplein in Bussum vindt de consument een uitgekiend assortiment biologische en ambachtelijk gebakken broden. Daarnaast biedt Le Perron een assortiment viennoiserie, patisserie en zelfs de kleurrijke macarons voor de meest verwende liefhebber", zo meldt de woordvoerder van het bedrijf.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.