Le Perron opent eigen winkel in Bussum

Le Perron opent eigen winkel in Bussum
Bakkerijformule Le Perron gaat voor het eerst zelfstandig retailen. De formule heeft in Bussum een eerste eigen winkel geopend met het complete assortiment.

Eigen winkel als podium voor het merk

Dat meldt het vakblad Bakkerswereld. Le Perron was tot nu toe vooral bekend als concept voor shop-in-shops bij andere bakkers, in supermarkten en met marktkramen. Met de vestiging in Bussum is de franchiseorganisatie nu een volledig eigen winkel rijker. De formule wil de uitstraling van een ambachtelijke kwaliteitsbakker in Frankrijk hebben. De formule ontstond ooit op de biologische markt aan het Noordermarktplein in Amsterdam en is sindsdien snel gegroeid.



De winkel in Bussum moet niet alleen gaan fungeren als broodleverancier voor bewoners uit de regio, maar ook als podium voor Le Perron. "Op de karakteristieke locatie aan het Julianaplein in Bussum vindt de consument een uitgekiend assortiment biologische en ambachtelijk gebakken broden. Daarnaast biedt Le Perron een assortiment viennoiserie, patisserie en zelfs de kleurrijke macarons voor de meest verwende liefhebber", zo meldt de woordvoerder van het bedrijf.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Greenpeace komt met kritische parodie op kerstreclame Coca-Cola

20/11/2017

Voor veel mensen betekent de kerstreclame van Coca-Cola op tv de echte start van de kerstperiode. Dit jaar heeft Greenpeace echter een parodie daarop gemaakt, waarin de organisatie de aandacht legt op de vervuiling waarvoor de frisdrankmaker verantwoordelijk is.

Alibaba investeert 2,5 miljard in Auchan-dochter

20/11/2017

De Chinese e-commercereus Alibaba heeft een belang van 36% genomen in supermarktbedrijf Sun Art Retail Group. Met 450 supermarkten is dat de tweede grootste supermarktketen van China, en de Franse retailer Auchan is er de grootste aandeelhouder.

Colruyt controleert vleesleveranciers nu ook zelf

20/11/2017

Colruyt verscherpt de controle op zijn vleesproducten na de reeks schandalen die de vleessector de voorbije maanden alweer in een negatief daglicht stelde. In opdracht van de warenhuisketen licht een externe partner de slachthuizen onaangekondigd door.

Passoã maakt Lucas Bols vreugdedronken

16/11/2017

De omzet van sterkedrankenproducent Lucas Bols steeg in de eerste zes maanden van het gebroken boekjaar met 23,8% naar 48,8 miljoen euro. Op een half procent na dankt Bols die groei volledig aan de integratie van likeurmerk Passoã.

Nederlandse chocolademerken Droste en Verkade werken aan comeback

16/11/2017

Met Droste en Verkade werken twee klassieke Nederlandse chocolademerken hard aan een comeback, na een periode waarin ze door slecht management en de opkomst van andere merken in de verdrukking zijn geraakt.

Jumbo zoekt grote winkelpanden in België

16/11/2017

Wanneer de Nederlandse supermarktketen Jumbo naar België komt, zal het alleszins niet met stadswinkels zijn. De retailer wil grote supermarkten openen, blijkt uit nieuwe tips die RetailDetail kreeg vanuit de vastgoedsector.

Back to top