Leclerc maakt na 25 jaar comeback in centrum van Parijs | RetailDetail

Leclerc maakt na 25 jaar comeback in centrum van Parijs

Leclerc maakt na 25 jaar comeback in centrum van Parijs

25 jaar nadat de Franse supermarktketen Leclerc besloot om het centrum van de Franse hoofdstad te verlaten, heeft het opnieuw een filiaal geopend in Parijs. Het wil zo onder andere Carrefour en Casino opnieuw het vuur aan de schenen leggen.

Keuze voor opkomende wijk

De nieuwe supermarkt van Leclerc is ondergebracht in een pand van 3000 m² in het 19e arrondissement van Parijs in de wijk Rosa Parks, met een verkoopoppervlakte van 2.000 m². De keuze voor de wijk Rosa Parks is niet toevallig, want die wijk is momenteel sterk in opmars.

 

Sinds Leclerc 25 jaar geleden besloot om zijn laatste filiaal in de Franse hoofdstad te sluiten, hebben concurrenten Casino en Carrefour de stad vrijwel volledig overgenomen op vlak van supermarkten. Met de opening van de nieuwe winkel hoopt Leclerc om een deel van het marktaandeel in Parijs opnieuw in handen te krijgen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Multinationals gebuisd voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Verovering van Europa loopt voor Xiaomi via Parijs

23/05/2018

De Chinese smartphonefabrikant opende zopas een fysieke winkel in Parijs. Die betekent het vervolg van een ambitieus Europees expansieplan, maar het merk droomt ook hardop van een lancering in de Verenigde Staten.

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.