Leclerc maakt na 25 jaar comeback in centrum van Parijs | RetailDetail

Leclerc maakt na 25 jaar comeback in centrum van Parijs

Leclerc maakt na 25 jaar comeback in centrum van Parijs

25 jaar nadat de Franse supermarktketen Leclerc besloot om het centrum van de Franse hoofdstad te verlaten, heeft het opnieuw een filiaal geopend in Parijs. Het wil zo onder andere Carrefour en Casino opnieuw het vuur aan de schenen leggen.

Keuze voor opkomende wijk

De nieuwe supermarkt van Leclerc is ondergebracht in een pand van 3000 m² in het 19e arrondissement van Parijs in de wijk Rosa Parks, met een verkoopoppervlakte van 2.000 m². De keuze voor de wijk Rosa Parks is niet toevallig, want die wijk is momenteel sterk in opmars.

 

Sinds Leclerc 25 jaar geleden besloot om zijn laatste filiaal in de Franse hoofdstad te sluiten, hebben concurrenten Casino en Carrefour de stad vrijwel volledig overgenomen op vlak van supermarkten. Met de opening van de nieuwe winkel hoopt Leclerc om een deel van het marktaandeel in Parijs opnieuw in handen te krijgen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.