Leonidas wil met Concept Chocolatier verdere groei in Nederland | RetailDetail

Leonidas wil met Concept Chocolatier verdere groei in Nederland

Leonidas wil met Concept Chocolatier verdere groei in Nederland

Leonidas wil met zijn Concept Chocolatier verdere groeie realiseren in Nederland. De Belgische bonbonketen brengt het concept voor Nederlandse speciaalzaken,voor winkels met een Leonidas-presentatiemeubel en als shop-in-shop.

 

Nieuwe richtlijnen

"De nieuw te openen Leonidas-winkels zullen worden ingericht volgens onze nieuwe richtlijnen op het gebied van concepten, locatie, ondernemerschap, trainingen en internet en marketing", vertelt Rob Tolboom, country manager van Confiserie Leonidas. "De winkels voldoen dan aan de laatste update van de verschillende concepten die Leonidas heeft. De locaties vergroten hiermee hun herkenbaarheid en zichtbaarheid."

 

"Wij zullen ook het huidige netwerk aan winkels in Nederland upgraden naar Concept-winkels met de daarbij behorende tools", aldus Tolboom.

 

Shop-in-shops met ambachtelijke uitstraling

Concept Chocolatier in een shop-in-shop-opzet is vandaag te vinden bij ruim 170 delicatessenzaken. Hieronder zijn Echte Bakker Vocht in Eindhoven, Multivlaai-zaken in Hoorn en Ede en Quattro, dat onlangs op het station in Arnhem een locatie met Concept Chocolatier opende. De chocolatier heeft daarnaast voor winkels met een gekoeld Leonidas-presentatiemeubel voor voorverpakte verkoop.

 

De shop-in-shopmodule van Concept Chocolatier hanteert warme kleuren en materialen, en sfeerfoto’s die passen bij een ambachtelijke uitstraling. Naast het basisassortiment bonbons kunnen klanten er ook op gezette tijden seizoenchocolade kopen. Dit zijn bonbons die tijdens bijzondere momenten verkrijgbaar zijn. In het Leonidas-­presentatiemeubel is verder ruimte voor cadeauverpakkingen.

 

 

Leonidas, van familiebedrijf Min in Mechelen, opende in 1968 de eerste winkel in Roosendaal. Op dit moment heeft Leonidas meer dan 200 (franchise)vestigingen in Nederland en een eigen zaak in Markthal Rotterdam. In Nederland zijn daarenboven momenteel ongeveer 30 speciaalzaken, zoals delicatessenwinkels, die Leonidas-bonbons verkopen. Wereldwijd telt de Belgische chocolatier uit 1913 ruim 1300 verkooppunten in 40 landen en 5 werelddelen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Multinationals gebuisd voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.