Leonidas wil met Concept Chocolatier verdere groei in Nederland | RetailDetail

Leonidas wil met Concept Chocolatier verdere groei in Nederland

Leonidas wil met Concept Chocolatier verdere groei in Nederland

Leonidas wil met zijn Concept Chocolatier verdere groeie realiseren in Nederland. De Belgische bonbonketen brengt het concept voor Nederlandse speciaalzaken,voor winkels met een Leonidas-presentatiemeubel en als shop-in-shop.

 

Nieuwe richtlijnen

"De nieuw te openen Leonidas-winkels zullen worden ingericht volgens onze nieuwe richtlijnen op het gebied van concepten, locatie, ondernemerschap, trainingen en internet en marketing", vertelt Rob Tolboom, country manager van Confiserie Leonidas. "De winkels voldoen dan aan de laatste update van de verschillende concepten die Leonidas heeft. De locaties vergroten hiermee hun herkenbaarheid en zichtbaarheid."

 

"Wij zullen ook het huidige netwerk aan winkels in Nederland upgraden naar Concept-winkels met de daarbij behorende tools", aldus Tolboom.

 

Shop-in-shops met ambachtelijke uitstraling

Concept Chocolatier in een shop-in-shop-opzet is vandaag te vinden bij ruim 170 delicatessenzaken. Hieronder zijn Echte Bakker Vocht in Eindhoven, Multivlaai-zaken in Hoorn en Ede en Quattro, dat onlangs op het station in Arnhem een locatie met Concept Chocolatier opende. De chocolatier heeft daarnaast voor winkels met een gekoeld Leonidas-presentatiemeubel voor voorverpakte verkoop.

 

De shop-in-shopmodule van Concept Chocolatier hanteert warme kleuren en materialen, en sfeerfoto’s die passen bij een ambachtelijke uitstraling. Naast het basisassortiment bonbons kunnen klanten er ook op gezette tijden seizoenchocolade kopen. Dit zijn bonbons die tijdens bijzondere momenten verkrijgbaar zijn. In het Leonidas-­presentatiemeubel is verder ruimte voor cadeauverpakkingen.

 

 

Leonidas, van familiebedrijf Min in Mechelen, opende in 1968 de eerste winkel in Roosendaal. Op dit moment heeft Leonidas meer dan 200 (franchise)vestigingen in Nederland en een eigen zaak in Markthal Rotterdam. In Nederland zijn daarenboven momenteel ongeveer 30 speciaalzaken, zoals delicatessenwinkels, die Leonidas-bonbons verkopen. Wereldwijd telt de Belgische chocolatier uit 1913 ruim 1300 verkooppunten in 40 landen en 5 werelddelen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.