Leonidas wil met Concept Chocolatier verdere groei in Nederland | RetailDetail

Leonidas wil met Concept Chocolatier verdere groei in Nederland

Leonidas wil met Concept Chocolatier verdere groei in Nederland

Leonidas wil met zijn Concept Chocolatier verdere groeie realiseren in Nederland. De Belgische bonbonketen brengt het concept voor Nederlandse speciaalzaken,voor winkels met een Leonidas-presentatiemeubel en als shop-in-shop.

 

Nieuwe richtlijnen

"De nieuw te openen Leonidas-winkels zullen worden ingericht volgens onze nieuwe richtlijnen op het gebied van concepten, locatie, ondernemerschap, trainingen en internet en marketing", vertelt Rob Tolboom, country manager van Confiserie Leonidas. "De winkels voldoen dan aan de laatste update van de verschillende concepten die Leonidas heeft. De locaties vergroten hiermee hun herkenbaarheid en zichtbaarheid."

 

"Wij zullen ook het huidige netwerk aan winkels in Nederland upgraden naar Concept-winkels met de daarbij behorende tools", aldus Tolboom.

 

Shop-in-shops met ambachtelijke uitstraling

Concept Chocolatier in een shop-in-shop-opzet is vandaag te vinden bij ruim 170 delicatessenzaken. Hieronder zijn Echte Bakker Vocht in Eindhoven, Multivlaai-zaken in Hoorn en Ede en Quattro, dat onlangs op het station in Arnhem een locatie met Concept Chocolatier opende. De chocolatier heeft daarnaast voor winkels met een gekoeld Leonidas-presentatiemeubel voor voorverpakte verkoop.

 

De shop-in-shopmodule van Concept Chocolatier hanteert warme kleuren en materialen, en sfeerfoto’s die passen bij een ambachtelijke uitstraling. Naast het basisassortiment bonbons kunnen klanten er ook op gezette tijden seizoenchocolade kopen. Dit zijn bonbons die tijdens bijzondere momenten verkrijgbaar zijn. In het Leonidas-­presentatiemeubel is verder ruimte voor cadeauverpakkingen.

 

 

Leonidas, van familiebedrijf Min in Mechelen, opende in 1968 de eerste winkel in Roosendaal. Op dit moment heeft Leonidas meer dan 200 (franchise)vestigingen in Nederland en een eigen zaak in Markthal Rotterdam. In Nederland zijn daarenboven momenteel ongeveer 30 speciaalzaken, zoals delicatessenwinkels, die Leonidas-bonbons verkopen. Wereldwijd telt de Belgische chocolatier uit 1913 ruim 1300 verkooppunten in 40 landen en 5 werelddelen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Britten kunnen kassaloos shoppen bij Sainsbury’s

14/08/2018

Ook bij de Britse supermarktketen Sainsbury’s loopt nu een proefproject met mobiel scannen en betalen: met behulp van hun smartphone kunnen klanten boodschappen doen zonder langs de kassa te hoeven.

HelloFresh gaat toch nog niet voor winst

14/08/2018

Hoewel HelloFresh winst had beloofd voor het einde van dit jaar, geeft de leverancier van maaltijdboxen nu toch de voorkeur aan nieuwe investeringen. Na een sterk tweede kwartaal gaat het bedrijf voor extra groei in de Verenigde Staten.

United Petfood blijft op overnamepad

09/08/2018

United Petfood, fabrikant van honden- en kattenbrokken en hofleverancier van menig huismerk van supermarkten, rijgt de overnames aan elkaar. Een maand na de overname van een Spaanse concurrent doen de Gentenaars dat kunstje nog eens over in Roemenië.

AB InBev wil Afrika aan de drank krijgen

09/08/2018

Het groeipotentieel van AB InBev ligt in Afrika. De brouwerij heeft hoge verwachtingen van het continent: de welvaart en de bevolking, die steeds vaker een biertje lust, groeien er snel. 

Lidl stelt auto’s ter beschikking van shoppers

08/08/2018

“Je eigen wagen voor inkopen”, zo stelt Lidl zijn nieuwe autodeeldienst voor. In samenwerking met Mazda kan je in Duitsland weldra autodelen vanop de parking van Lidl-supermarkten. 

Lagere omzet, hogere winst voor Ahold Delhaize

08/08/2018

Terwijl de omzet van Ahold Delhaize onder druk staat in de Verenigde Staten, bevestigt Delhaize in België de positieve trend die in het eerste kwartaal werd ingezet, met dank aan de tovergroentjes. Online ligt de groep op koers.