Lichte omzetstijging Sligro in Q3 | RetailDetail

Lichte omzetstijging Sligro in Q3

Lichte omzetstijging Sligro in Q3

Sligro Food Group heeft in het derde kwartaal van dit jaar een lichte omzetstijging kunnen voorleggen. Het bedrijf geeft mee dat het zowel in bij groothandel als bij supermarkten sterker is gegroeid dan de markt, al vreest het wel nog een terugval in omzet omwille van het aanhoudende slechte economische klimaat.

Stijging in alle segmenten

In het derde kwartaal van dit jaar had Sligro een omzet van 620 miljoen euro, ten opzichte van 605 miljoen euro in het derde kwartaal van 2012. Voor de eerste drie kwartalen samen brengt dat het totaal op 1,84 miljard euro, bijna 2 procent meer dan vorig jaar.

 

Bij de supermarkten steeg de omzet met 1,8 procent tot 209 miljoen euro, in het segment groothandel ging de omzet met 3,3 procent omhoog naar 411 miljoen euro. Zonder de overname van Van Oers en de hogere accijnzen op tabak zou er echter sprake zijn geweest van een omzetdaling van 1,2 procent. Sligro vreest dan ook voor een erg moeilijk vierde kwartaal.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.