Lichte omzetstijging Sligro in Q3 | RetailDetail

Lichte omzetstijging Sligro in Q3

Lichte omzetstijging Sligro in Q3

Sligro Food Group heeft in het derde kwartaal van dit jaar een lichte omzetstijging kunnen voorleggen. Het bedrijf geeft mee dat het zowel in bij groothandel als bij supermarkten sterker is gegroeid dan de markt, al vreest het wel nog een terugval in omzet omwille van het aanhoudende slechte economische klimaat.

Stijging in alle segmenten

In het derde kwartaal van dit jaar had Sligro een omzet van 620 miljoen euro, ten opzichte van 605 miljoen euro in het derde kwartaal van 2012. Voor de eerste drie kwartalen samen brengt dat het totaal op 1,84 miljard euro, bijna 2 procent meer dan vorig jaar.

 

Bij de supermarkten steeg de omzet met 1,8 procent tot 209 miljoen euro, in het segment groothandel ging de omzet met 3,3 procent omhoog naar 411 miljoen euro. Zonder de overname van Van Oers en de hogere accijnzen op tabak zou er echter sprake zijn geweest van een omzetdaling van 1,2 procent. Sligro vreest dan ook voor een erg moeilijk vierde kwartaal.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.