Dubbel zo grote Lidl heropend in Affligem

Lidl in Affligem dubbel zo groot heropend

Lidl in Affligem dubbel zo groot heropend

Discounter Lidl heeft zopas haar vestiging op de Brusselbaan in Affligem heropend na een grondige renovatie. De nieuwe winkel is nu bijna twee keer zo groot.

Ruim 1.000 vierkante meter

Met een totale winkeloppervlakte van 1.014 m² (tegenover ‘slechts’ 599 m² in de oude winkel) is de nieuwe Lidl in Affligem een pak groter dan de oude winkel. De uitbreiding gaat ook gepaard met de aanwerving van vijf extra mensen. In de winkel waren al zo'n 15 mensen aan de slag.

 

“We zijn dan ook bijzonder grondig te werk gegaan”, zegt woordvoerdster Evelyne Raymakers in De Streekkrant. “We wilden graag uitbreiden en zo onze sterktes – zoals een mooi groente- en fruiteiland, een bakkerij en ruim aanbod vers vlees – nog meer etaleren. Daarvoor hadden we extra ruimte nodig. Die vonden we door de twee aanpalende woningen bij de uitbreiding van het filiaal te betrekken.” Zo kon ook de parking worden uitgebreid naar 75 plaatsen.

 

Het gemeentebestuur van Affligem en het provinciebestuur van Vlaams-Brabant hadden zich oorspronkelijk verzet tegen de uitbreiding, maar nadat de retailer een nieuw bouwdossier had ingediend waartegen geen bezwaren kwamen, kon Lidl half februari eindelijk met de afbraak starten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.