Lidl begint met thuisbezorgen

Lidl begint met thuisbezorgen

Lidl begint in het eerste kwartaal van 2016 met het thuisbezorgen van een deel van het assortiment. De discounter start met de bezorging van non-food en wijn via een website die begin volgend jaar wordt gelanceerd. 

Vanuit Duitsland met DHL?

De exacte startdatum van de nieuwe online dienst is niet bekend. Het is ook nog onduidelijk of het gaat om het reguliere non-food- en wijnassortiment, of alleen om acties, zo melden bronnen binnen Lidl aan Distrifood. Lidl biedt online momenteel enkel nog maar reizen via partners en een fotoservice, al had de formule vorig jaar wel tijdelijk een webshop voor exclusieve Franse wijnen.

 

De bestellingen zouden vanuit Duitsland met logistiek dienstverlener DHL worden verzonden. De nieuwe online dienst zou volgens een bron binnen Lidl een test vormen, die mogelijk een eerste stap is in de richting van thuisbezorging van het complete Lidl-assortiment.

 

Nog bezig met hoe, wat en wanneer

"Wij zijn op dit moment in een oriënterende fase voor wat betreft onze online verkoopactiviteiten. Binnen deze fase onderzoeken wij momenteel de vragen over hoe, wat en wanneer. Zodra wij meer duidelijkheid hebben over onze concrete plannen, zullen wij dit naar buiten brengen", aldus woordvoerder Christine Braun van Lidl Nederland, zo meldt Distrifood.

 

Braun ontkent dat er al een getekende overeenkomst met DHL is over de levering van de bestellingen: "Wij hebben geen afspraken met een leverancier in deze oriënterende fase." De afdeling e-commerce van Lidl werd de afgelopen maanden weliswaar verder versterkt en lijkt nu van start te gaan.

Tags: