Lidl begint met thuisbezorgen | RetailDetail

Lidl begint met thuisbezorgen

Lidl begint met thuisbezorgen

Lidl begint in het eerste kwartaal van 2016 met het thuisbezorgen van een deel van het assortiment. De discounter start met de bezorging van non-food en wijn via een website die begin volgend jaar wordt gelanceerd. 

Vanuit Duitsland met DHL?

De exacte startdatum van de nieuwe online dienst is niet bekend. Het is ook nog onduidelijk of het gaat om het reguliere non-food- en wijnassortiment, of alleen om acties, zo melden bronnen binnen Lidl aan Distrifood. Lidl biedt online momenteel enkel nog maar reizen via partners en een fotoservice, al had de formule vorig jaar wel tijdelijk een webshop voor exclusieve Franse wijnen.

 

De bestellingen zouden vanuit Duitsland met logistiek dienstverlener DHL worden verzonden. De nieuwe online dienst zou volgens een bron binnen Lidl een test vormen, die mogelijk een eerste stap is in de richting van thuisbezorging van het complete Lidl-assortiment.

 

Nog bezig met hoe, wat en wanneer

"Wij zijn op dit moment in een oriënterende fase voor wat betreft onze online verkoopactiviteiten. Binnen deze fase onderzoeken wij momenteel de vragen over hoe, wat en wanneer. Zodra wij meer duidelijkheid hebben over onze concrete plannen, zullen wij dit naar buiten brengen", aldus woordvoerder Christine Braun van Lidl Nederland, zo meldt Distrifood.

 

Braun ontkent dat er al een getekende overeenkomst met DHL is over de levering van de bestellingen: "Wij hebben geen afspraken met een leverancier in deze oriënterende fase." De afdeling e-commerce van Lidl werd de afgelopen maanden weliswaar verder versterkt en lijkt nu van start te gaan.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.