Lidl begint met thuisbezorgen | RetailDetail

Lidl begint met thuisbezorgen

Lidl begint met thuisbezorgen

Lidl begint in het eerste kwartaal van 2016 met het thuisbezorgen van een deel van het assortiment. De discounter start met de bezorging van non-food en wijn via een website die begin volgend jaar wordt gelanceerd. 

Vanuit Duitsland met DHL?

De exacte startdatum van de nieuwe online dienst is niet bekend. Het is ook nog onduidelijk of het gaat om het reguliere non-food- en wijnassortiment, of alleen om acties, zo melden bronnen binnen Lidl aan Distrifood. Lidl biedt online momenteel enkel nog maar reizen via partners en een fotoservice, al had de formule vorig jaar wel tijdelijk een webshop voor exclusieve Franse wijnen.

 

De bestellingen zouden vanuit Duitsland met logistiek dienstverlener DHL worden verzonden. De nieuwe online dienst zou volgens een bron binnen Lidl een test vormen, die mogelijk een eerste stap is in de richting van thuisbezorging van het complete Lidl-assortiment.

 

Nog bezig met hoe, wat en wanneer

"Wij zijn op dit moment in een oriënterende fase voor wat betreft onze online verkoopactiviteiten. Binnen deze fase onderzoeken wij momenteel de vragen over hoe, wat en wanneer. Zodra wij meer duidelijkheid hebben over onze concrete plannen, zullen wij dit naar buiten brengen", aldus woordvoerder Christine Braun van Lidl Nederland, zo meldt Distrifood.

 

Braun ontkent dat er al een getekende overeenkomst met DHL is over de levering van de bestellingen: "Wij hebben geen afspraken met een leverancier in deze oriënterende fase." De afdeling e-commerce van Lidl werd de afgelopen maanden weliswaar verder versterkt en lijkt nu van start te gaan.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.