Lidl bereikt nieuwe mijlpaal op Facebook

Lidl bereikt nieuwe mijlpaal op Facebook

De Nederlandse tak van Lidl heeft op Facebook de grens van een kwart miljoen fans doorbroken. De Duitse keten is in Nederland nochtans pas 21 maanden actief op Facebook.

Wedstrijden en verkiezingen lonen

Lidl is sinds september 2011 actief op de socialemediasite en is daar één van de meest actieve supermarktketens. Het bedrijf houdt regelmatig interactieve wedstrijden op de eigen Facebookpagina en organiseert ook verkiezingen waarbij klanten kunnen stemmen op hun favoriete product. Het winnende product kan door de Facebook-fans vervolgens met 50 procent korting worden aangeschaft.

 

"Wij zien dit grote aantal fans als een blijk van waardering in onze producten en bedrijfsformule. Dagelijks worden we door onze fans overladen met positieve berichten. Dat waarderen wij enorm en we lezen alle berichten dan ook aandachtig", zegt Lidl zelf over het bereiken van de mijlpaal. Net als bij het bereiken van de grens van honderdduizend fans op Facebook, viert Lidl de mijlpaal met zijn klanten: fans kunnen een doos met waterijsjes afhalen bij een vestiging naar keuze.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


FMCG-consumptie groeit, prijzen stijgen

24/11/2017

Voor dagelijkse producten als voeding, verzorging en huishoudproducten stegen de verkoopprijzen voor de Europese consumenten met 2,5% in het derde kwartaal van 2017. De sterkste stijging in vier jaar.

Dure cognacs van Rémy Cointreau doet het goed in Azië

23/11/2017

De Franse drankengroep Rémy Cointreau pakt uit met uitstekende cijfers: vooral de duurdere flessen cognac gaan vlot over de toonbank. Zeker in China, Japan en Singapore is de groei opzienbarend.

Onlineverkoop FMCG verder in de lift

22/11/2017

Volgens nieuwe cijfers van Kantar Worldpanel groeien online boodschappen met 30%, terwijl de totale markt met slechts 1,3% vooruitgaat. E-commerce heeft nu een aandeel van 4,6% in FMCG. Tegen 2025 zal dat 10% zijn, goed voor 145 miljard euro.

Nestlé denkt aan overname Hain Celestial

22/11/2017

Nestlé zou interesse hebben in een overname van Hain Celestial, een Amerikaanse voedingsbedrijf dat zich richt op de productie van natuurlijke en vegetarische voeding. De waarde van het bedrijf wordt op ongeveer 3,5 miljard euro geschat.

Akkoord over arbeidsvoorwaarden bij Unox-fabriek

22/11/2017

De vakbonden, Unilever en Zwanenberg Food Group hebben een akkoord bereikt rond de arbeidsvoorwaarden voor het personeel van de Unox-fabriek in Oss. Unilever verkoopt die fabriek aan Zwanenberg en dat zorgde voor problemen.

Utrecht Centraal krijgt KitKat Chocolatory

21/11/2017

In het station Utrecht Centraal opent eind deze maand een KitKat Chocolatory. Dat is een winkel waar je de bekende snoepreep in heel wat verschillende vormen kan vinden. De pop-up is geopend tot 23 december.

Back to top