Lidl bereikt nieuwe mijlpaal op Facebook

Lidl bereikt nieuwe mijlpaal op Facebook

De Nederlandse tak van Lidl heeft op Facebook de grens van een kwart miljoen fans doorbroken. De Duitse keten is in Nederland nochtans pas 21 maanden actief op Facebook.

Wedstrijden en verkiezingen lonen

Lidl is sinds september 2011 actief op de socialemediasite en is daar één van de meest actieve supermarktketens. Het bedrijf houdt regelmatig interactieve wedstrijden op de eigen Facebookpagina en organiseert ook verkiezingen waarbij klanten kunnen stemmen op hun favoriete product. Het winnende product kan door de Facebook-fans vervolgens met 50 procent korting worden aangeschaft.

 

"Wij zien dit grote aantal fans als een blijk van waardering in onze producten en bedrijfsformule. Dagelijks worden we door onze fans overladen met positieve berichten. Dat waarderen wij enorm en we lezen alle berichten dan ook aandachtig", zegt Lidl zelf over het bereiken van de mijlpaal. Net als bij het bereiken van de grens van honderdduizend fans op Facebook, viert Lidl de mijlpaal met zijn klanten: fans kunnen een doos met waterijsjes afhalen bij een vestiging naar keuze.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zwak eerste kwartaal voor General Mills

21/09/2017

De Amerikaanse voedingsproducent General Mills, bekend van merken als Yoplait, Cheerios en Häagen-Dazs, heeft er een teleurstellend kwartaal op zitten. Zowel de omzet als de winst ging achteruit.

Voedingsproducenten willen houdbaarheidsdatum duidelijker aangeven

21/09/2017

Een groep van 400 voedingsproducenten, die samen actief zijn in meer dan zeventig landen, wil tegen 2020 de aanduiding van de houdbaarheidsdatum op verpakkingen vereenvoudigen en zo voedselverspilling tegengaan.

Belg Olivier Van den Bossche krijgt topfunctie bij Metro

21/09/2017

De Belg Olivier Van den Bossche gaat aan de slag bij het Duitse Metro en krijgt daar een topfunctie. Hij wordt ‘operating partner’ bij Metro Cash & Carry en komt zo aan het hoofd te staan van een aantal landen waar die actief is.

Valora neemt Backwerk over

20/09/2017

Het Zwitserse Valora neemt de Duitse bakkerijketen Backwerk over van investeerder EQT. De formule die in Nederland dertien vestigingen heeft, is actief in diverse Europese landen en wil nu verder uitbreiden.

Boni sluit eigen webshop

19/09/2017

Supermarktketen Boni heeft besloten om de eigen webshop stop te zetten. Boni had al sinds 2011 een eigen webshop, maar gaat het nu op een andere manier aanpakken. Online zal het (voorlopig) enkel nog via Picnic te vinden zijn.

Alpro schrapt Amerikaanse sojabonen

19/09/2017

Sojadrankenfabrikant Alpro koopt zijn sojabonen alleen nog bij producenten in Europa en Canada, om er zeker van te zijn dat ze niet genetisch gemodificeerd zijn. Bonen uit de VS komen er niet meer in, Nederland plukt mee de vruchten.

Back to top