Lidl bereikt nieuwe mijlpaal op Facebook | RetailDetail

Lidl bereikt nieuwe mijlpaal op Facebook

Lidl bereikt nieuwe mijlpaal op Facebook

De Nederlandse tak van Lidl heeft op Facebook de grens van een kwart miljoen fans doorbroken. De Duitse keten is in Nederland nochtans pas 21 maanden actief op Facebook.

Wedstrijden en verkiezingen lonen

Lidl is sinds september 2011 actief op de socialemediasite en is daar één van de meest actieve supermarktketens. Het bedrijf houdt regelmatig interactieve wedstrijden op de eigen Facebookpagina en organiseert ook verkiezingen waarbij klanten kunnen stemmen op hun favoriete product. Het winnende product kan door de Facebook-fans vervolgens met 50 procent korting worden aangeschaft.

 

"Wij zien dit grote aantal fans als een blijk van waardering in onze producten en bedrijfsformule. Dagelijks worden we door onze fans overladen met positieve berichten. Dat waarderen wij enorm en we lezen alle berichten dan ook aandachtig", zegt Lidl zelf over het bereiken van de mijlpaal. Net als bij het bereiken van de grens van honderdduizend fans op Facebook, viert Lidl de mijlpaal met zijn klanten: fans kunnen een doos met waterijsjes afhalen bij een vestiging naar keuze.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

AB InBev in tandem met Turkse Efes op Russische markt

12/07/2018

Om het tanende succes op de Russische markt te counteren, heeft AB InBev zijn actitviteiten in het land van Vladimir Poetin ondergebracht in een joint venture met het Turkse Anadolu Efes.

Ondernemers akkoord met einde Emté

11/07/2018

De ondernemers van Emté hebben de overgang van hun keten naar Coop en Jumbo na een stemming goedgekeurd. Waarschijnlijk zullen alle partners de overeenkomst spoedig ondertekenen.

Jumbo Groep Holding stelt nieuwe directieleden aan

11/07/2018

Jumbo Groep Holding, het bedrijf achter supermarktketen Jumbo, maakte vandaag een aantal wissels bekend in de eigen directie. Jumbo België krijgt Peter Isaac als algemeen directeur, La Place neemt afscheid van Bart van den Nieuwenhof.

Pepsico dankt stijgende omzet aan snacks

10/07/2018

Dranken- en snackreus Pepsico boekte in het tweede kwartaal van dit jaar een lichte omzetstijging van 2,4%. Dat was echter niet te merken aan de nettowinst, die 14% lager uitviel als gevolg van de globale belastinglast.