Lidl bereikt nieuwe mijlpaal op Facebook

Lidl bereikt nieuwe mijlpaal op Facebook

De Nederlandse tak van Lidl heeft op Facebook de grens van een kwart miljoen fans doorbroken. De Duitse keten is in Nederland nochtans pas 21 maanden actief op Facebook.

Wedstrijden en verkiezingen lonen

Lidl is sinds september 2011 actief op de socialemediasite en is daar één van de meest actieve supermarktketens. Het bedrijf houdt regelmatig interactieve wedstrijden op de eigen Facebookpagina en organiseert ook verkiezingen waarbij klanten kunnen stemmen op hun favoriete product. Het winnende product kan door de Facebook-fans vervolgens met 50 procent korting worden aangeschaft.

 

"Wij zien dit grote aantal fans als een blijk van waardering in onze producten en bedrijfsformule. Dagelijks worden we door onze fans overladen met positieve berichten. Dat waarderen wij enorm en we lezen alle berichten dan ook aandachtig", zegt Lidl zelf over het bereiken van de mijlpaal. Net als bij het bereiken van de grens van honderdduizend fans op Facebook, viert Lidl de mijlpaal met zijn klanten: fans kunnen een doos met waterijsjes afhalen bij een vestiging naar keuze.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour zet punt achter moeilijk jaar

17/01/2018

Ondanks verbetering in het vierde kwartaal heeft de groep Carrefour een bijzonder moeilijk jaar achter de rug. Ook in België kon de retailer niet groeien. Het is nu uitkijken naar de maatregelen die CEO Bompard volgende week aankondigt.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Nutella eet Amerikaanse chocoladetak Nestlé op

17/01/2018

Nestlé heeft in Ferrero een koper gevonden voor zijn Amerikaanse chocolade-afdeling. Voor 2,4 miljard euro wordt de producent van Nutella de derde grootste chocoladeproducent ter wereld en kan Nestlé zich in de VS op gezondere producten gaan concentreren.

Komt er een verbod op energiedranken voor minderjarigen?

16/01/2018

Nederland stelt een onderzoek in naar energiedrankjes bij jongeren, nadat de Nederlandse Vereniging voor Kindergeneeskunde een verbod vroeg op de verkoop ervan aan minderjarigen. Ook in België wijzen artsen op de schadelijke effecten van zulke dranken.

Macron wil Franse baguette werelderfgoed maken

15/01/2018

De Franse president Macron wil samen met de bond van Franse bakkers het Franse stokbrood tot Unesco-werelderfgoed laten uitroepen. Het wil zo het voorbeeld volgen van het Belgische bier en de Napolitaanse pizza.

Lactalis roept 12 miljoen verpakkingen babymelk terug

15/01/2018

In Frankrijk is een heus schandaal ontstaan rond babymelk van zuivelproducent Lactalis, die besmet is geraakt met salmonella. Daarbij heeft het bedrijf maar liefst 12 miljoen verpakkingen in 83 landen uit de winkelrekken moeten halen.

Back to top