Lidl bereikt nieuwe mijlpaal op Facebook

Lidl bereikt nieuwe mijlpaal op Facebook

De Nederlandse tak van Lidl heeft op Facebook de grens van een kwart miljoen fans doorbroken. De Duitse keten is in Nederland nochtans pas 21 maanden actief op Facebook.

Wedstrijden en verkiezingen lonen

Lidl is sinds september 2011 actief op de socialemediasite en is daar één van de meest actieve supermarktketens. Het bedrijf houdt regelmatig interactieve wedstrijden op de eigen Facebookpagina en organiseert ook verkiezingen waarbij klanten kunnen stemmen op hun favoriete product. Het winnende product kan door de Facebook-fans vervolgens met 50 procent korting worden aangeschaft.

 

"Wij zien dit grote aantal fans als een blijk van waardering in onze producten en bedrijfsformule. Dagelijks worden we door onze fans overladen met positieve berichten. Dat waarderen wij enorm en we lezen alle berichten dan ook aandachtig", zegt Lidl zelf over het bereiken van de mijlpaal. Net als bij het bereiken van de grens van honderdduizend fans op Facebook, viert Lidl de mijlpaal met zijn klanten: fans kunnen een doos met waterijsjes afhalen bij een vestiging naar keuze.

Tags: