Lidl biedt klanten korting op musea

Lidl biedt klanten korting op musea

Prijsvechter Lidl begint in Nederland met een Museumactie: op 1 en 2 juni krijgen klanten van de discounter gratis toegang tot een aantal musea. Die kan je al versieren vanaf een aankoop van 10 euro.

Verschil met 'serviceketens' wordt kleiner

Klanten ontvangen dan een code waarmee ze via de website van Lidl een museum kunnen kiezen. Vervolgens ontvangen ze vouchers, waarmee de klant met het hele gezin gratis naar het museum kan. Daarmee ontwikkelt Lidl zich nog verder tot een keten die qua getrouwheidsacties steeds moeilijker te onderscheiden is van meer servicegerichte formules, zoals Albert Heijn en zijn Efteling-actie.

 

Voor de actie zijn er in de dertien deelnemende musea speurtochten uitgezet om de musea te ontdekken. Bij vertrek ligt er voor alle kinderen een verrassing van Lidl klaar. Alle deelnemers aan de actie maken daarnaast kans op mooie prijzen, waaronder een museumkaart voor het hele gezin. De hoofdprijs is een bezoek aan het Louvre in Parijs. Aan de actie nemen onder meer Groninger Museum, Eindhoven Museum, Museum Het Valkhof en Limburgs Museum deel.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zwak eerste kwartaal voor General Mills

21/09/2017

De Amerikaanse voedingsproducent General Mills, bekend van merken als Yoplait, Cheerios en Häagen-Dazs, heeft er een teleurstellend kwartaal op zitten. Zowel de omzet als de winst ging achteruit.

Voedingsproducenten willen houdbaarheidsdatum duidelijker aangeven

21/09/2017

Een groep van 400 voedingsproducenten, die samen actief zijn in meer dan zeventig landen, wil tegen 2020 de aanduiding van de houdbaarheidsdatum op verpakkingen vereenvoudigen en zo voedselverspilling tegengaan.

Belg Olivier Van den Bossche krijgt topfunctie bij Metro

21/09/2017

De Belg Olivier Van den Bossche gaat aan de slag bij het Duitse Metro en krijgt daar een topfunctie. Hij wordt ‘operating partner’ bij Metro Cash & Carry en komt zo aan het hoofd te staan van een aantal landen waar die actief is.

Valora neemt Backwerk over

20/09/2017

Het Zwitserse Valora neemt de Duitse bakkerijketen Backwerk over van investeerder EQT. De formule die in Nederland dertien vestigingen heeft, is actief in diverse Europese landen en wil nu verder uitbreiden.

Boni sluit eigen webshop

19/09/2017

Supermarktketen Boni heeft besloten om de eigen webshop stop te zetten. Boni had al sinds 2011 een eigen webshop, maar gaat het nu op een andere manier aanpakken. Online zal het (voorlopig) enkel nog via Picnic te vinden zijn.

Alpro schrapt Amerikaanse sojabonen

19/09/2017

Sojadrankenfabrikant Alpro koopt zijn sojabonen alleen nog bij producenten in Europa en Canada, om er zeker van te zijn dat ze niet genetisch gemodificeerd zijn. Bonen uit de VS komen er niet meer in, Nederland plukt mee de vruchten.

Back to top