Lidl biedt klanten korting op musea

Lidl biedt klanten korting op musea

Prijsvechter Lidl begint in Nederland met een Museumactie: op 1 en 2 juni krijgen klanten van de discounter gratis toegang tot een aantal musea. Die kan je al versieren vanaf een aankoop van 10 euro.

Verschil met 'serviceketens' wordt kleiner

Klanten ontvangen dan een code waarmee ze via de website van Lidl een museum kunnen kiezen. Vervolgens ontvangen ze vouchers, waarmee de klant met het hele gezin gratis naar het museum kan. Daarmee ontwikkelt Lidl zich nog verder tot een keten die qua getrouwheidsacties steeds moeilijker te onderscheiden is van meer servicegerichte formules, zoals Albert Heijn en zijn Efteling-actie.

 

Voor de actie zijn er in de dertien deelnemende musea speurtochten uitgezet om de musea te ontdekken. Bij vertrek ligt er voor alle kinderen een verrassing van Lidl klaar. Alle deelnemers aan de actie maken daarnaast kans op mooie prijzen, waaronder een museumkaart voor het hele gezin. De hoofdprijs is een bezoek aan het Louvre in Parijs. Aan de actie nemen onder meer Groninger Museum, Eindhoven Museum, Museum Het Valkhof en Limburgs Museum deel.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Lidl schroeft Amerikaanse ambitie terug

18/01/2018

Lidl hoopte tegen deze zomer een honderdtal vestigingen te hebben in de Verenigde Staten, maar nu moet de discountketen zijn ambitie voor het eerste jaar over de plas terugschroeven. Momenteel hebben de Duitsers 49 vestigingen in de Verenigde Staten.

Carrefour zet punt achter moeilijk jaar

17/01/2018

Ondanks verbetering in het vierde kwartaal heeft de groep Carrefour een bijzonder moeilijk jaar achter de rug. Ook in België kon de retailer niet groeien. Het is nu uitkijken naar de maatregelen die CEO Bompard volgende week aankondigt.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Nutella eet Amerikaanse chocoladetak Nestlé op

17/01/2018

Nestlé heeft in Ferrero een koper gevonden voor zijn Amerikaanse chocolade-afdeling. Voor 2,4 miljard euro wordt de producent van Nutella de derde grootste chocoladeproducent ter wereld en kan Nestlé zich in de VS op gezondere producten gaan concentreren.

Back to top