Lidl biedt klanten korting op musea | RetailDetail

Lidl biedt klanten korting op musea

Lidl biedt klanten korting op musea

Prijsvechter Lidl begint in Nederland met een Museumactie: op 1 en 2 juni krijgen klanten van de discounter gratis toegang tot een aantal musea. Die kan je al versieren vanaf een aankoop van 10 euro.

Verschil met 'serviceketens' wordt kleiner

Klanten ontvangen dan een code waarmee ze via de website van Lidl een museum kunnen kiezen. Vervolgens ontvangen ze vouchers, waarmee de klant met het hele gezin gratis naar het museum kan. Daarmee ontwikkelt Lidl zich nog verder tot een keten die qua getrouwheidsacties steeds moeilijker te onderscheiden is van meer servicegerichte formules, zoals Albert Heijn en zijn Efteling-actie.

 

Voor de actie zijn er in de dertien deelnemende musea speurtochten uitgezet om de musea te ontdekken. Bij vertrek ligt er voor alle kinderen een verrassing van Lidl klaar. Alle deelnemers aan de actie maken daarnaast kans op mooie prijzen, waaronder een museumkaart voor het hele gezin. De hoofdprijs is een bezoek aan het Louvre in Parijs. Aan de actie nemen onder meer Groninger Museum, Eindhoven Museum, Museum Het Valkhof en Limburgs Museum deel.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.