Lidl breidt het vaste huismerkassortiment uit

Lidl breidt huismerkassortiment uit met babyproducten

Lidl breidt huismerkassortiment uit met babyproducten
Lidl

Lidl mag stilaan het jasje van discounter inruilen voor dat van een complete retailer. De warenhuisketen ontwikkelt nu ook voor zijn babyassortiment producten van de huismerken Lupilu en Cien, die alvast sterk scoren bij de klanten.

 

Van discounter naar 'volwaardig' retailer

Om zijn positie van gezinssupermarkt te versterken, breidt Lidl het babyassortiment in zijn winkels uit met voedings- en verzorgingsproducten voor baby’s en zwangerschapsartikelen van zowel de huismerken Lupilu en Cien als A-merken. Daarmee dikt de supermarktketen zijn portfolio van eigen producten aan, dat behalve fruit en groenten ook al cosmetica en hygiëne- en verzorgingsartikelen omvat. Dat gamma zal vanaf nu ook continu beschikbaar zijn in de winkels: de ‘weekdeals’ voor populaire huismerkproducten krijgen zo een permanenter karakter.

 

Het vertrouwen in de eigen huismerken baseert Lidl onder andere op een recent onderzoek (uitgevoerd door iVox) dat de keten liet uitvoeren voor zijn babyproducten: negen van de tien ouders die de nieuwe producten mochten uittesten, vonden ze even goed tot beter dan de vertrouwde merken. Voor de helft van alle ondervraagden wordt het Lidl-huismerk zelfs het nieuwe voorkeursmerk. Ook budgettair kunnen ouders hun voordeel doen met de babyproducten van Lidl: de luiers, groeimelk, voeding en verzorgingsproducten van Lupilu en Cien leveren een besparing op van zo’n 44% per week.

 

Met de uitbreiding van zijn eigen assortiment en de keuze voor permanente beschikbaarheid van de nieuwe huismerkproducten in de winkels lijkt Lidl zich steeds meer te willen profileren als retailer, al blijft budgetvriendelijkheid een belangrijke factor in de ontwikkeling van het eigen gamma.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.