Lidl breidt het vaste huismerkassortiment uit

Lidl breidt huismerkassortiment uit met babyproducten

Lidl breidt huismerkassortiment uit met babyproducten
Lidl

Lidl mag stilaan het jasje van discounter inruilen voor dat van een complete retailer. De warenhuisketen ontwikkelt nu ook voor zijn babyassortiment producten van de huismerken Lupilu en Cien, die alvast sterk scoren bij de klanten.

 

Van discounter naar 'volwaardig' retailer

Om zijn positie van gezinssupermarkt te versterken, breidt Lidl het babyassortiment in zijn winkels uit met voedings- en verzorgingsproducten voor baby’s en zwangerschapsartikelen van zowel de huismerken Lupilu en Cien als A-merken. Daarmee dikt de supermarktketen zijn portfolio van eigen producten aan, dat behalve fruit en groenten ook al cosmetica en hygiëne- en verzorgingsartikelen omvat. Dat gamma zal vanaf nu ook continu beschikbaar zijn in de winkels: de ‘weekdeals’ voor populaire huismerkproducten krijgen zo een permanenter karakter.

 

Het vertrouwen in de eigen huismerken baseert Lidl onder andere op een recent onderzoek (uitgevoerd door iVox) dat de keten liet uitvoeren voor zijn babyproducten: negen van de tien ouders die de nieuwe producten mochten uittesten, vonden ze even goed tot beter dan de vertrouwde merken. Voor de helft van alle ondervraagden wordt het Lidl-huismerk zelfs het nieuwe voorkeursmerk. Ook budgettair kunnen ouders hun voordeel doen met de babyproducten van Lidl: de luiers, groeimelk, voeding en verzorgingsproducten van Lupilu en Cien leveren een besparing op van zo’n 44% per week.

 

Met de uitbreiding van zijn eigen assortiment en de keuze voor permanente beschikbaarheid van de nieuwe huismerkproducten in de winkels lijkt Lidl zich steeds meer te willen profileren als retailer, al blijft budgetvriendelijkheid een belangrijke factor in de ontwikkeling van het eigen gamma.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.